Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-01, 14:22
Bannlyst
Nu har jag kontaktat min läkare på vuxenpsyk och lekt hönsig och stressad, och nu kom vi överens om att han ska ringa upp mig inom en timme,
DÄRFÖR BEHÖVER JAG SNABBA SVAR

Vad ska jag säga för att få ut det jag vill ha? Vad säger man för att få det att låta "idiotsäkert"? Jag vill inte komma åt något som stilnoct eller imovane, allt annat funkar. HJÄLP!
Citera
2007-08-01, 14:37
Medlem
sunfighters avatar
Tvångstankar o kraftig ångest hade jag kört på om du vill ha benzo....
Citera
2007-08-01, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FleJen
Nu har jag kontaktat min läkare på vuxenpsyk och lekt hönsig och stressad, och nu kom vi överens om att han ska ringa upp mig inom en timme,

Vad ska jag säga för att få ut det jag vill ha? Vad säger man för att få det att låta "idiotsäkert"? Jag vill inte komma åt något som stilnoct eller imovane, allt annat funkar. HJÄLP!

Genom att ljuga till dig mediciner för att använda i flummsyfte, gör du det svårt för folk som verkligen är i behövande av den typ av medicin du nu är ute efter. Det enda jag kan tänka mig att du är i nöd av och att du med all sannolikhet får utskrivet är Hetracil
Citera
2007-08-01, 14:54
Medlem
A-Dmps avatar
Agorafobi skadar inte heller. Sömnstörningar kan nämnas, även om du inte vill ha Imovane eller Stilnoct.
Citera
2007-08-01, 15:16
Medlem
gussilagos avatar
Citat:

ja men då antar jag att det duger med theralen och nozinan och kanske... 5mg oxascand?

(jag som svor att aldrig använda denna fula gula sak men nu var det kris!)

håller förövrigt egentligen med ovanstående skrivare som sa att du försvårar för de som verkligen behöver dessa mediciner genom att fejka en psykisk åkomma (även om de som har uttalat sig förmodligen har rätt. jag står med benso upp till halsen: panikångest, socialfobi, agorafobi med mera med mera... men överdriv inte. du måste ju ha kött på benen i fråga om när läkaren tex frågar dig i vilka vardagliga situationer du har det svårt. vet du inte ens vad panikångest eller agorafobi innebär blir du nog rätt lätt genomskådad). jag blir pissförbannad när jag vet att läkare tar emot pengar för att skriva ut recept på tabletter som säljs på gatan, när mitt ex med GAD (här talar vi extrem ångest), social fobi, "borderlinedrag" etc etc inte fick ett jävla skit (förutom atarax) utskrivet vilket i sin tur att han fick gå och köpa sin medicin på gatan i extrema krisfall för att fixa ta sig till jobbet. eller att jag fick hamstra min medicin för att kunna dela med mig till honom, vilket ju inte var så enkelt för mig eftersom jag också har kraftig ångestproblematik. fint ekorrhjul som slutade i kraschat förhållande och nej nej jag är inte bitter.
Citera
2007-08-01, 16:15
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:

Säg sanningen, det är alltid idiotsäkert. Vad exakt vill du ha och varför?

MVH Macgarver
Citera
2007-08-01, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Säg sanningen, det är alltid idiotsäkert. Vad exakt vill du ha och varför?

MVH Macgarver

Jag är ute efter benzo eller xanor, eller dyl, fick tyvärr Lergigan bara

Vet du något om den? nån som vet något om Lergigan?
Citera
2007-08-01, 16:21
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:

Testa att söka!

mvh
Citera
2007-08-01, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Testa att söka!

mvh

Har redan sökt, får inte upp något om vilken dos man ska ta ><
Citera
2007-08-01, 16:23
Medlem
A-Dmps avatar
Hahaha, så sjukt ägd. Mest ägd det här århundradet, eventuellt.

Fast å andra sidan, man ska väl sikta mot skyarna, men är man inte rakt igenom smooth, vilket inte trådskaparen verkar vara, blir skyarna, här representerat av Alprazolam, istället Lergigan. Lite som han som skulle flyga till solen, vars vingar brann upp, ni vet.
Citera
2007-08-01, 16:27
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:

Vad används Lergigan mite 5 mg, Lergigan 25 mg, Lergigan forte 50 mg för?

Lergigan/Lergigan mite/Lergigan forte används mot spänning och ångest vid nervösa besvär och alkoholmissbruk. Sömnrubbningar. Svår oro. Som lugnande medel före operation och tandingrepp. Rörelsesjuka, till exempel sjösjuka. Hudklåda och allergier. Illamående och yrsel. Överdriven upprymdhet.
Citera
2007-08-01, 16:27
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:

Allt du behöver veta står på förpackningen http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19530228000028&DocTypeID =7&UserTypeID=2
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in