Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-29, 17:18
  #481
Medlem
Brottardockans avatar
När jag konfirmerades så var en av prästerna fruktansvärt lik Mr Bean, detta framkallad en hel del skratt i obekväma situationer, kyrkan bl.a.
Citera
2007-11-29, 22:23
  #482
Medlem
Harikiriis avatar
när jag va runt 6 bast hade jag redovisning om solen... va kanske 100-200 pers som kollade, så brast jag ut i skratt. Visste inte riktigt om dom skrattade åt mig eller med mig, iaf så var det ganska skämmigt
Citera
2007-11-30, 15:00
  #483
Medlem
puckelns avatar
Börjar alltid skratta under begravningar, fruktansvärt jobbig situation.
Citera
2007-11-30, 18:10
  #484
Medlem
Emp-snubbes avatar
Under skoltiden så var det en massa människor som visade klipp på stackars små svältande afrikanska barn under redovisningar för att få lite sympati och därigenom få bättre på det ämne de nu hade valt. Då var jag riktigt nära att börja skratta bara för att det var så jävla fult tillsammans med den sorgliga musiken.
Citera
2007-11-30, 21:25
  #485
Medlem
atzes avatar
min fråga är: NÄR får man INTE skratta? Vem avgör det? Normen av idioter på jorden?
Citera
2007-11-30, 22:13
  #486
Avstängd
boven.oas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atze
min fråga är: NÄR får man INTE skratta? Vem avgör det? Normen av idioter på jorden?
Japp
btw kolla denna grimas rofl
Citera
2007-12-31, 00:44
  #487
Medlem
Lars Ulrichs avatar
Det här är en anekdot ifrån min högstadietid, i nian närmare bestämt. Efter att en snubbe (som tre personer på hela skolan kände) blev överkörd av tåget så samlade rektorn hela skolan i matsalen (den provisoriska aulan). Där så satt jag och min kompis, vi kan kalla honom för M.

M och jag kom in och satte oss där vi brukar sitta när vi äter lunch, rätt nära scenen. När vi satte oss så började rektorn hålla något BS tal om hur sorgsna vi är och sånt tjafs, trots att bara en handfull elever ens visste vad som hände.

Sedan så varnar rektorn om att gå ner dit, att vi absolut inte får göra det (Både jag och M fick en inre bild av en hel klass som går ner, och ironiskt nog även dom blir överkörda av tåget). Kanske hemskt att skratta åt, men vi tyckte det var hilarious. Vi började garva som bara den, och fick konstiga blickar ifrån lärare och elever.

Senare i klassrummet så satt två personer och grät som bara den, och deras kompis, som inte ens kände till personen, började helt plötsligt gråta hon med, hon tog verkligen i allt vad hon hade och tillslut så rann det tårar även ned för hennes kind.

Vi fann detta väldigt kul, och tja, det är väl det hemskaste jag gjort.
Citera
2007-12-31, 00:48
  #488
Medlem
ojns avatar
I gymnasiet hösten '94, inte långt efter Estoniakatastrofen satt vi ett gäng i biblioteket. Polaren läser tidningen och säger "Haha, här står det om Estonia. blubb blubb blubb". Enda problemet var att just i detta ögonblick hade rektorn beordrat en tyst minut.
Citera
2007-12-31, 00:57
  #489
Medlem
Kid Currys avatar
Efter attentatet mot WTC den elfte september skulle jag spela en fotbollsmatch innan vilken det skulle hållas en tyst nivå. När grabben brevid börjar fnissa en bit in på minuten brister det för mig och jag börjar gapskratta varpå flertalet fortsätter. Efteråt drog tränaren undan oss och började skällande påpeka hur vanhedrande och hemska vi hade varit. Om jag inte minns fel fick vi stå över första halvlek dessutom.
Citera
2007-12-31, 02:57
  #490
Medlem
Ben Avrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corey_Taylor
Citat:
Ursprungligen postat av RandomMonkey
det var iofs snart 6 år sen attackerna (9/11 min anm.)
Om jag inte minns fel så var det 2004?? :P Och det är ju 3 år sen
Jag har suttit och fnissat åt denna tråden i en halvtimme nu men den där kommentaren fick mig att fullkomligt brista.
Citera
2007-12-31, 03:28
  #491
Medlem
headshot-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Avraham
Jag har suttit och fnissat åt denna tråden i en halvtimme nu men den där kommentaren fick mig att fullkomligt brista.

Alltså vafan. Vissa saker bör varje människa över 11 år veta om. Och när man är över 18?
Citera
2007-12-31, 03:45
  #492
Medlem
dendrophobias avatar
När jag gick i nian så så skulle vi under en svenska lektion kolla på nån wannabee-skådis ha en en-mans teater.
Jag som hade (har) ett djupt hat mot amatör teater hade planerat att skolka, men just som jag skulle gå så träffade jag min lärare, så den planen gick i stöpet. Läraren visste att jag inte tyckte om teater, så självklart tvingade hon mig och min polare att sitta längst fram, ca en meter ifrån skådespelaren.
Läraren hade även gjort det klart för oss att om vi avbröt/störde föreställningen så skulle hon ringa hem till våra föräldrar (lite overkill tyckte jag, men vår klass var rätt störig).
Efter ca en halvtimme så kom en scen där skådisen skulle göra armhävingar med endast en hand. Redan efter den första så började han svettas som fan och efter några st så började han fisa av ansträngning. Typiskt nog så var det bara jag och min kompis som hörde det. Vi började självklart asgarva, dock försökte jag få mig själv att sluta genom att slå mig själv på pungen, vilket inte funkade så jag hade ont i pungen, läraren blängde på mig, min kompis skrattade åt mig för att jag hade slagit mig själv på pungen och morsan fick ett samtal hem

Inte den bästa skoldagen precis (eller, jo... det var rätt jävla kul )
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback