2008-10-17, 13:09
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejken
är du måhända en såndär homogay streetartist(läs fegis) som smyger runt och klistrar upp små lappar och pärlplattor runt i staden?
Eftersom bävern sagt att han inte gillar street art så tror jag du vet svaret, Streetart artister är fan bara nyskapande och inget annat, vad fan har folk emot streetart?
Håller med Neff på alla punkter
Senast redigerad av satur 2008-10-17 kl. 13:23.
Citera
2008-10-17, 13:11
Medlem
Neffs avatar
Citat:
är du måhända en såndär homogay streetartist(läs fegis) som smyger runt och klistrar upp små lappar och pärlplattor runt i staden?

Vaddå fegis? Sen när började graffiti handla mer om riskerna man tar än konstformen? Dom som sätter upp klisterlappar/plattor lär ju knappast göra det enbart för att de inte "vågar" måla graffiti, aldrig slagit dig att de kanske föredrar det? Ska du börja tracka ner på konstnärer som målar tavlor med landskapsmotiv och hävda att de är fega också, då de enligt dig gör det för att de inte vågar måla graffiti? Är ju två helt skilda saker.
Citera
2008-10-17, 14:23
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Vaddå fegis? Sen när började graffiti handla mer om riskerna man tar än konstformen? Dom som sätter upp klisterlappar/plattor lär ju knappast göra det enbart för att de inte "vågar" måla graffiti, aldrig slagit dig att de kanske föredrar det? Ska du börja tracka ner på konstnärer som målar tavlor med landskapsmotiv och hävda att de är fega också, då de enligt dig gör det för att de inte vågar måla graffiti? Är ju två helt skilda saker.
Bra sagt. Inte för att jag sätter upp stickers eller pärlplattor så handlar det ändå inte om att man gör det för att man inte "vågar" måla. Jag körde mycket mallar förut och det handlade inte om att jag inte vågade måla utan snarare om att jag inte kunde. Men jag ville ändå synas och medans jag tränade på att skissa började jag få upp ett namn med h jälp av mallar
Citera
2008-10-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neff

jaja tyck vad ni vill detta är min syn på det hela och jag kan verkligen inte hålla med om att dem är mer nyskapande. Ser precis samma baitande där som inom graffitin.
Var inte vid mina sinnes fulla bruk när jag skrev det där, vill faktiskt inte uppröra någon folk har rätt till att göra vad dom vill

tröttnade bara på den där jävla snubben som rackar ner på alla.

Men din paralell till konstnärer som målar landskapsmotiv funkar verkligen inte, för streetartsnubbarna agerar på samma plan som vi graffitimålare gör. det gör verkligen inte motivmålarna.
Citera
2008-10-18, 18:07
Medlem
skojarn_s avatar
Yoooo

Min senaste få höra lite kommentarer nu

http://img139.imageshack.us/my.php?i...935030fbk8.jpg
Citera
2008-10-18, 18:30
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojarn_

Någon missad highlight och skuggan på ovansidan av B:et var skumt men annars så bra gjord!
Citera
2008-10-18, 18:38
Medlem
skojarn_s avatar
Aa

Viktig petter
Citera
2008-10-18, 18:40
Medlem
Citat:

Om det står Aber ska det se ut såhär: http://www.fotolog.com/aber1/45089471
Citera
2008-10-18, 19:39
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:

ja jag sätter upp små klisterlappar med bävrar på bakom alla vägskyltar på söder jag har sattit upp 1200 st så nu ska jag få va med i en bok eftersom jag är en nyskapande ung rebell som utyttjar min chans till att kunna ta plats i det offentliga rummet även fast det är olagligt för det skiter jag i eftersom vart jag än går ser jag stora reklamskyltar för stora företag och sånt hatar jag eftersom dem har pengar och vanligt folk får inte en chans till att sätta upp sina egna budskap och meddelanden.

Ajuste jag tar mig själv och det jag gör på ytterst stort allvar det jag håller på med är en manifestation mot det kommersiella samhället där man aldrig får en chans att tänka själv.
Citera
2008-10-18, 19:42
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
ja jag sätter upp små klisterlappar med bävrar på bakom alla vägskyltar på söder jag har sattit upp 1200 st så nu ska jag få va med i en bok eftersom jag är en nyskapande ung rebell som utyttjar min chans till att kunna ta plats i det offentliga rummet även fast det är olagligt för det skiter jag i eftersom vart jag än går ser jag stora reklamskyltar för stora företag och sånt hatar jag eftersom dem har pengar och vanligt folk får inte en chans till att sätta upp sina egna budskap och meddelanden.

Ajuste jag tar mig själv och det jag gör på ytterst stort allvar det jag håller på med är en manifestation mot det kommersiella samhället där man aldrig får en chans att tänka själv.
hahahah
Citera
2008-10-18, 20:22
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_

Hahaha klockrent

Citat:

Den känns ju rätt liten och tråkig. Tråkig färgkombo tråkiga former. Men jag antar att du inte målat så länge så du utvecklas.
Senast redigerad av Rikard_ 2008-10-18 kl. 20:31.
Citera
2008-10-19, 01:02
Medlem
skojarn_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Hahaha klockrent

Den känns ju rätt liten och tråkig. Tråkig färgkombo tråkiga former. Men jag antar att du inte målat så länge så du utvecklas.

äh de var den senaste :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in