2007-08-02, 16:30
Medlem
edlunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Timrå - Modo har väl lite av derbykarraktär med, och med en del ont blod, t.ex från slutspelet nu senast när det blev lite rubriker.
Det är fortfarande ett nytt "derby". Om några år tror jag däremot att det kan bli ännu hetare. Annars så är vi så trevliga mot varandra här uppe så.
Citera
2007-08-02, 17:17
Medlem
Rezifes avatar
Skulle nog också satsa mina pengar på Löven - SAIK.
Även om jag hoppas att Luleå - SAIK kommer bli riktigt roliga till vinter.
Citera
2007-08-02, 17:42
Medlem
Hetast är nog SAIK - LHF, Renbergs övergång. Sen även Modo - Timrå, sen finns väl egentligen inte några heta derbyn?

Tycker en sak är väldigt intressant, Luleå vs Modo eller Timrå kallas norrlandsderby. Det är bara 40 eller 52 mil dit, med den logiken kallas ju DIF - Frölunda derby...
Citera
2007-08-02, 17:52
Medlem
rejmarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Hetast är nog SAIK - LHF, Renbergs övergång.

Aldrig. SAIK-fansen har ju skrattat åt Luleås försök att få det till hatstämning och derby. Skellefteå har ett hatlag och det är Löven. Hetaste hockeyderbyt i Sverige.
Citera
2007-08-02, 17:54
Medlem
wigwaggles avatar
Frölunda - Färjestad. Det tuffaste möte på elitserien. Bäst är det nar Frölunda spela på kaffe burken, med Goa gubbarna inlåst i ett litet hörn. Buss resan dit är ett underbar upplevelse. Hem vägen kan vara både roligt och smärtsamt. ;-)
Citera
2007-08-02, 18:16
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wigwaggle
Frölunda - Färjestad. Det tuffaste möte på elitserien. Bäst är det nar Frölunda spela på kaffe burken, med Goa gubbarna inlåst i ett litet hörn. Buss resan dit är ett underbar upplevelse. Hem vägen kan vara både roligt och smärtsamt. ;-)

Skitsnack!

Frölunda - Färjestad är inget derby, det är som max en gryende rivalitet.
Jag har sagt det om och om igen på forumet. Det finns bara en rival till Färjestad och det är Djurgården. Det är dom det är skönast att vinna mot och jobbigast att förlora mot.

Den rivaliteten har uppkommit genom nästan 30 år av hårda matcher både på isen och bland supportrar och den går inte att jämföra med någon annan klubb som vi möter.

Färjestad har inte derbyn. Däremot om Bofors kommer upp i Elitserien så kan vi börja snacka igen.
Citera
2007-08-03, 00:28
Medlem
inokwaybos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Ja, det var väl några säsonger i mitten av 80-talet när det var knökat på hovet och slagsmål mellan supportrarna. Det var på den tiden när gnagarna fortfarande stöttade hockeyn också. Numera så är det den trendiga fotbollen som lockar deras intresse då en del började kopiera engelska huliganer rakt av.

Då jag pratar om heta och tuffa derbyn då syfta jag int på huligan slagsmål på läktarn utan då mena jag heta känslor mellan spelare och tränare nere på isen. Dundrande tacklingar, fighter, bråk, tjafs osv
Citera
2007-08-05, 00:13
Medlem
melackos avatar
LHC - SSK är jävligt roliga matcher, dock har dom en tendens att balla ur.

LHC - HV71 är också jävligt roliga matcher.

Kan väl inte kallas derbyn egentligen, 20 mil till tälje och typ 10 till jönköping skulle jag tro, men ändå underbara matcher.
Citera
2007-08-05, 03:26
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
LHC - SSK är jävligt roliga matcher, dock har dom en tendens att balla ur.

LHC - HV71 är också jävligt roliga matcher.

Kan väl inte kallas derbyn egentligen, 20 mil till tälje och typ 10 till jönköping skulle jag tro, men ändå underbara matcher.

melacko!!!! Your back!

Ummmm du har inga 100%iga tips att bjuda på så här på silly seasons sista dagar och försäsongens början?
Citera
2007-08-05, 12:27
Medlem
Bartbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Outsidern Filipstad-Hällefors i div 2-3.

Fredagsmatch i skogen mitten av 90-talet, polisen har sett till att ha viktigt uppdrag (typ gräsbrand i februari) i Lindesberg eller Kristinehamn, alla är fulla, alla slåss. Fyra bussar från det andra stället. Packad hall, generationer av motsättningar mellan stammarna får utlopp, på sommaren i Krokbornsparken, på vintern ishockey. Flera gånger får spelet avbrytas før att lugna publiken. Till ingen nytta.

Stefan Molander, stjärnan i Hällefors, ger Filipstadssupportrarna fingret, ena halvan av hallen exploderar i hat mot "Satan", den andra halvan älskar honom, "Molle", mer än ord kan beskriva. Minst sju større slagsmål på läktaren samtidigt, två släpper inte varandra utan faller - fortfarande med fast grepp om den andre - hela vägen från toppen av läktaren ned før dess brant ned mot räcket som avgränsar läktaren från betongen runt rinken. Räcket träffar mjukdelarna på dem bägge. Folket jublar. Spelaren närmast stannar upp før att se hur det går på läktaren, oskyddad och oførberedd får han en tryckare som håller honom från isen resten av perioden. Folket jublar.

Det är derby.

Jo det var riktiga hatmatcher det, härliga fajter
Citera
2007-08-05, 12:30
Bannlyst
AIK-Djurgården. Den som hävdar något annat kan inte ishockey och ska bara hålla käften.
Jag minns en träningsmatch mellan lagen för några år sedan när AIK var i Allsvenskan och DIF i Elitserien och det var det första derbyt på två säsonger men där det ändå kom 8 000 för att se matchen. AIK vann med 6-0 minns jag :-) Därefter har inte DIF vågat möta AIK på försäsongen.

Varför dra upp en massa andra matcher? Det är ju sjävlklart att AIK-Djurgården är det största hockeyderbyt. Pajaser!
Citera
2007-08-05, 12:32
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartbag
Jo det var riktiga hatmatcher det, härliga fajter

Jag undrar om det inte var därfør som man delade upp serierna igen och lät Ørebroserien spela med Västmanland i stället. Fegisar.

Det är før få fredagsmatchen i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in