2020-01-04, 21:53
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Testa googla invånarantal i Leksand och Stockholm. Visst, invånarantal hjälper. Men inte speciellt avgörande. Särskilt inte när ni snittat ungefär 1000 personer mer per match andra säsonger.
Det är klart som fan att det har stor betydelse. Leksand har ett erkänt stort hockeystöd och en fördel med att ligga 40 minuter ifrån två tätorter med nästan 40 000 invånare. Och nej, vi har inte snittat 1000 personer mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Men du måste ju hålla med om att erat publiksnitt i år är verkligen inte bra. Medan Löven definitivt levererar i HA. Löven skulle ha ett "dåligt" publiksnitt kontra sin befolkning även om det var fullsatt alla matcher.
Vårt publiksnitt är 50 pers mindre än för två säsonger sen.

Löven publiksnitt är lägre än Skellefteås med en befolkning som är mer än dubbelt så stor, samtidigt som dom är ett topplag i Allsvenskan medan vi är ett mittenlag i SHL.

Men självklart så skulle jag vilja ha en fullsatt arena varje match.
Citera
2020-01-05, 04:00
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det är klart som fan att det har stor betydelse. Leksand har ett erkänt stort hockeystöd och en fördel med att ligga 40 minuter ifrån två tätorter med nästan 40 000 invånare. Och nej, vi har inte snittat 1000 personer mer.

Vårt publiksnitt är 50 pers mindre än för två säsonger sen.
Ni har nästan snittat 1000 personer mer. Inte riktigt, men nästan. Det är ganska stor minskning på några få år när vi snackar om ca 5500 till 4500. Att ni hade nästan lika dåligt publiksnitt för två säsonger sen talar inte riktigt för dig heller, det är snarare en tråkig publiktrend vi ser hos er i väntan på nästa storhetstid. Hoppas ni bryter den även om inte spelet håller hela vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Löven publiksnitt är lägre än Skellefteås med en befolkning som är mer än dubbelt så stor, samtidigt som dom är ett topplag i Allsvenskan medan vi är ett mittenlag i SHL.

Men självklart så skulle jag vilja ha en fullsatt arena varje match.
Jag tycker ändå att Löven har ett imponerande publik stöd i Allsvenskan, och jag tvivlar på att det är lättare att fylla arenan i Allsvenskan än i SHL. Även om man nu ligger 1:a i HA och "bara" 7:a i SHL. Befolkningsmängden tyder snarare på förbättringspotential än något negativt som du får det att låta som. Personligen hoppas jag på att Löven går upp men även att SAIK rullar på.
Senast redigerad av Dirty. 2020-01-05 kl. 04:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in