2007-08-05, 12:35
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
AIK-Djurgården. Den som hävdar något annat kan inte ishockey och ska bara hålla käften.
Jag minns en träningsmatch mellan lagen för några år sedan när AIK var i Allsvenskan och DIF i Elitserien och det var det första derbyt på två säsonger men där det ändå kom 8 000 för att se matchen. AIK vann med 6-0 minns jag :-) Därefter har inte DIF vågat möta AIK på försäsongen.

Varför dra upp en massa andra matcher? Det är ju sjävlklart att AIK-Djurgården är det största hockeyderbyt. Pajaser!

Vi får väl hoppas att DIF åker ur då så att du får glädjen att återuppleva dina barndomsminnen.
Citera
2007-08-05, 16:15
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
melacko!!!! Your back!

Ummmm du har inga 100%iga tips att bjuda på så här på silly seasons sista dagar och försäsongens början?

Du var mig en långsint snubbe. Har för mig om att de var du som gnällde så mycket om att det inte var några seriösa diskussioner här på hockeydelen längre. Du verkar definitivt gilla seriösa diskussioner.

Kan tipsa om att 99% av detroits lag tydligen ska skriva på för LHC.

Idiot.
Citera
2007-08-05, 22:54
Medlem
Rick Astleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
AIK-Djurgården. Den som hävdar något annat kan inte ishockey och ska bara hålla käften.
Jag minns en träningsmatch mellan lagen för några år sedan när AIK var i Allsvenskan och DIF i Elitserien och det var det första derbyt på två säsonger men där det ändå kom 8 000 för att se matchen. AIK vann med 6-0 minns jag :-) Därefter har inte DIF vågat möta AIK på försäsongen.

Varför dra upp en massa andra matcher? Det är ju sjävlklart att AIK-Djurgården är det största hockeyderbyt. Pajaser!
Det som skiljer DIF-AIK från övriga nämnda derbyn i tråden är att dessa två lag möts även i andra sporter är ishockey. Det finns alltså fler tillfällen att ge utlopp för all uppdämd aggresion. Ske-å och Löven möts inte annars, detsamma gäller Mora - Leksand osv.
Citera
2007-08-05, 23:16
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Du var mig en långsint snubbe. Har för mig om att de var du som gnällde så mycket om att det inte var några seriösa diskussioner här på hockeydelen längre. Du verkar definitivt gilla seriösa diskussioner.

Kan tipsa om att 99% av detroits lag tydligen ska skriva på för LHC.

Idiot.

Hahaha Ojdå... Han biter.

Du får nog räkna med en hel del liknande kommentarer från andra än mig, det blir så när man sticker ut hakan så långt att man till och med länkar till youtubefilmer med sin egen "tuffhet".

Jag har inget att vara långsint över, däremot så ser jag framåt mot att följa dina inlägg under säsongen.
Citera
2007-08-05, 23:20
Medlem
Bartbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är før få fredagsmatchen i skogen.

Absolut, finns inget härligare än att gå och se idrott en fredagskväll
Citera
2007-08-05, 23:26
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Hahaha Ojdå... Han biter.

Du får nog räkna med en hel del liknande kommentarer från andra än mig, det blir så när man sticker ut hakan så långt att man till och med länkar till youtubefilmer med sin egen "tuffhet".

Jag har inget att vara långsint över, däremot så ser jag framåt mot att följa dina inlägg under säsongen.

Minnet verkar du ha tappat med åren. Jag länkade aldrig till filmen på youtube. Det var någon annan som hittade den och länkade.
Citera
2007-08-05, 23:43
Moderator
Gromguttens avatar
Personfrågor, allsång i Øvik och mopeder må gärna diskuteras, antingen i PM eller i andra trådar än denna.

Välkommen tillbaka melacko.

Håll er till ämnet nu.

/mod
Citera
2007-08-06, 00:06
Medlem
statoil^s avatar
Får nog säga Leksand - Mora!
Förra året spelade man träningsmatch mot varann och det blev matchstraff och slagsmål redan efter 20 sekunder! ^^ I en träningsmatch.

31 Augusti i år tar Leksand emot Mora igen i Ejendals Arena... Det förväntas bli knökfullt, samt hett på isen... Älskar "träningsmatcher" då man kommer taggat ut på isen!
Citera
2007-08-06, 00:56
Medlem
Ska man vara ärlig består hatet mellan LIF och Mora mest av en massa dispyter numera. På den tiden då högsta serien bestod av två grupper och där båda lagen var givna i norra gruppen var det annorlunda och det var väl då derbystämningen uppstod på riktigt. Senaste 20 åren har de bara mötts undantagsvis.
Samma sak kan man väl beskriva SAIK - Björklöven. Tills nyligen kämpade de om bästa platsen i näst finaste rummet men numera är det väl mest dispyter om överlöparna från söder till norr.
DIF -AIK i hockey är en sedan länge avsomnad historia....................
Citera
2007-08-08, 12:04
Medlem
Det är väl självklart historiskt sett att AIK-Djurgården är det hetaste derbyt i svensk ishockey.

Det ENDA som kan jämföras i dagens ES är matcherna SSK-LHC. Då menar jag inte att dessa matcher kommer i närheten av AIK-DIF , men i mina ögon är matcherna mellan dessa lag de enda där supportrarna genuint hatar varandra. Matcherna mellan diverse norrlandslag eller mellan Brynäs och Leksand genomsyras av någon slags underliggande "kärlek" eller "humoristiskt hat" där supportrarna hyser någon slags sympati för motståndarna.
Citera
2007-08-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
Får nog säga Leksand - Mora!
31 Augusti i år tar Leksand emot Mora igen i Ejendals Arena... Det förväntas bli knökfullt, samt hett på isen... Älskar "träningsmatcher" då man kommer taggat ut på isen!

Inte så konstigt att du älskar träningsmatcher med tanke på vart Leksand spelar nu för tiden...

Derbyn är alltid heta när ens eget lag är med, väldigt svårt att bedöma vilket som är "hetast" utan att vara helt neutral.

MODO-Timrå är som vissa påstått ett förhållandevis "nytt" derby, men jag tycker absolut att det bara blir bättre och bättre. Alltid slutsålt, alltid mkt bra grinig hård hockey.

MODO-Timrå i årets kvartsfinalserie var nog det svettigaste jag upplevt, efter att MODO vunnit var det som att hela staden (övik) pustade ut och var nöjda med säsongen. Hade MODO åkt ur mot Timrå hade nog de allra flesta här ansett att säsongen varit värdelös, trots en tredje placering i serien. Inget lag bjöd på lika hårt motstånd som Timrå och hade de gått vinnande ur kvartsfinalen så tror jag att de nog med stor sannorlighet vunnit SM.

Men som sagt man kan juh bara spekulera...

/ C
Citera
2007-08-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El_Pendejo
Det är väl självklart historiskt sett att AIK-Djurgården är det hetaste derbyt i svensk ishockey.

Svårt att mäta sådant. Andra derbyexempel tidigare i tråden har säkert varit eller är, lika känsloladdade.

Citat:
Ursprungligen postat av El_Pendejo
Matcherna mellan diverse norrlandslag eller mellan Brynäs och Leksand genomsyras av någon slags underliggande "kärlek" eller "humoristiskt hat" där supportrarna hyser någon slags sympati för motståndarna.

Nja... tror dig inte riktigt här heller. Brynäs och Leksand har möjligen ett uns av hatkärlek numera då de inte spelar i samma liga. Alla saknar väl bataljerna åren då de båda lagen slogs om SM gulden. När Leksand hamnade i allsvenskan första gången (för några år sedan) skickade Brynäs supporterklubb ett ekonomiskt bidrag till LIFs supporterklubb i deras insamling till "drömliraren".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in