Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
Får nog säga Leksand - Mora!
31 Augusti i år tar Leksand emot Mora igen i Ejendals Arena... Det förväntas bli knökfullt, samt hett på isen... Älskar "träningsmatcher" då man kommer taggat ut på isen!
Inte så konstigt att du älskar träningsmatcher med tanke på vart Leksand spelar nu för tiden...
Derbyn är alltid heta när ens eget lag är med, väldigt svårt att bedöma vilket som är "hetast" utan att vara helt neutral.
MODO-Timrå är som vissa påstått ett förhållandevis "nytt" derby, men jag tycker absolut att det bara blir bättre och bättre. Alltid slutsålt, alltid mkt bra grinig hård hockey.
MODO-Timrå i årets kvartsfinalserie var nog det svettigaste jag upplevt, efter att MODO vunnit var det som att hela staden (övik) pustade ut och var nöjda med säsongen. Hade MODO åkt ur mot Timrå hade nog de allra flesta här ansett att säsongen varit värdelös, trots en tredje placering i serien. Inget lag bjöd på lika hårt motstånd som Timrå och hade de gått vinnande ur kvartsfinalen så tror jag att de nog med stor sannorlighet vunnit SM.
Men som sagt man kan juh bara spekulera...
/ C