Citat:
Ursprungligen postat av hermanson
Jag har öppnat konto på nordnet. Deras personal är jätte trevlig! Tecknade en kapitalförsäkring, minimicourtage på 99 kr tror jag och 0,013% drar dem av på dina köp. Tror dock inte att man kan få så mycket mindre courtage när man tecknar kapitalförsäkring hos någon annan bank. Deras hemsida är väldigt lättmanövrerad tycker jag. Ett minus är att iphone appen inte är lika bra som avanzas. Tror avanzas app hade när 5 i snitt och nordnet ligger under 2,5 stars. Jag rekommenderar ändå den här banken.
Jag förstår inte varför det är ett minus att banken stödjer en sund ideologi. Det är bara lite kampanj från deras sida.
Hur stora summor har du tänkt att handla för? Det är det mest avgörande när man väljer courtagekostnad. Själv har jag KF på avanza där jag har 39kr i courtage.
Sen den procentsatsen du skrev handlar om rörligt courtage. Det använder du bara när minicourtaget överskrids (t.ex. om du gör ett köp för 800k får du betala 104kr i courtage), så allt under ~760k ger courtagekostnad på 99kr.
Hoppas du inte har blivit lurad bara, nordnet kör nog lite fulspel ibland kan jag tänka mig