2011-03-03, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
jag går i tankar om att byta bank till nordnet. har swedbank nu, med ett bolån och lite fonder och aktier.
har öppnat en aktiedepå på nordnet. (väntar dock på koden för att logga in).
verkar ju inte vara nån nackdel alls som jag ser de att byta från swedbank. bolåneräntan är lägre och inga direkta avgifter på nått.
nått jag bör tänka på innan jag byter?
Att de inte har någon Internetbank eller kassa?

Man kan ju dock leecha kassaservice genom någon mer traditionell bank och få Internetbank och något bättre räntor hos exempelvis Länsförsäkringar eller Skandiabanken. De senare har ju bara ett bankkontor i Stockholm och det är allt. Prismässigt kan ju Länsförsäkringar bjuda på en del om man har försäkringar där med men. Själv gillar jag utseendet på Skandiabanken. Är så mycket nöjdare med det upplägg jag har nu. Swedbanks Internetbank har jag kollat på och den är pinsamt dålig. Värsta röran.

Nordnets sida tycker jag är grymt snygg.
Citera
2011-03-03, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag är helt ny på det här med aktier och har Nordnet. Jag har inte riktigt förstått det här med växling och köp av utländska aktier. Om jag gör ett köp på NASDAQ får jag som jag förstå det betala ränta för att Nordnet lånar ut USD till mig? Hur som helst så trycker jag på "Växla allt" för att växla det jag ligger back i USD. Efter ett tag står det "Klar" som status på växlingen. Ändå verkar det ticka ränta på mitt depåkonto. Borde inte det sluta när statusen blivit "klar"?
Ring och fråga? Jag hade antagit att de bara växlade SEK till USD vid köpet och att du handlade för egna pengar. Låter knas annars. Har inget med likviddagar att göra?
Citera
2011-03-03, 06:57
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Ring och fråga? Jag hade antagit att de bara växlade SEK till USD vid köpet och att du handlade för egna pengar. Låter knas annars. Har inget med likviddagar att göra?
Jag ringde faktiskt och frågade för ett tag sedan, men det var en snorkfröken i andra änden på tråden som mest verkade tycka att jag var dum i huvudet som inte fattade något. Har dragit iväg ett mail istället nu.
Citera
2011-03-03, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag ringde faktiskt och frågade för ett tag sedan, men det var en snorkfröken i andra änden på tråden som mest verkade tycka att jag var dum i huvudet som inte fattade något. Har dragit iväg ett mail istället nu.
Ring konkurrenten istället

Eller ja, glöm det här inlägget. Kanske inte fungerar likadant där
Citera
2011-07-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Att de inte har någon Internetbank eller kassa?

Man kan ju dock leecha kassaservice genom någon mer traditionell bank och få Internetbank och något bättre räntor hos exempelvis Länsförsäkringar eller Skandiabanken. De senare har ju bara ett bankkontor i Stockholm och det är allt. Prismässigt kan ju Länsförsäkringar bjuda på en del om man har försäkringar där med men. Själv gillar jag utseendet på Skandiabanken. Är så mycket nöjdare med det upplägg jag har nu. Swedbanks Internetbank har jag kollat på och den är pinsamt dålig. Värsta röran.

Nordnets sida tycker jag är grymt snygg.

Vad menar du med att de inte har Internetbank?

Går i tankar att flytta pick och pack från Swedbank till Nordnet...
Citera
2011-07-26, 16:34
Medlem
swedetraders avatar
Jag försöker precis som en tidigare flashbackare i tråden hitta knappen där man "avbeställer" Wintrade programmet från Nordnets hemsida.

Är det någons som lyckats hitta den för jag är helt borta
Citera
2011-07-28, 19:43
Medlem
Jag har öppnat konto på nordnet. Deras personal är jätte trevlig! Tecknade en kapitalförsäkring, minimicourtage på 99 kr tror jag och 0,013% drar dem av på dina köp. Tror dock inte att man kan få så mycket mindre courtage när man tecknar kapitalförsäkring hos någon annan bank. Deras hemsida är väldigt lättmanövrerad tycker jag. Ett minus är att iphone appen inte är lika bra som avanzas. Tror avanzas app hade när 5 i snitt och nordnet ligger under 2,5 stars. Jag rekommenderar ändå den här banken.

Jag förstår inte varför det är ett minus att banken stödjer en sund ideologi. Det är bara lite kampanj från deras sida.
Citera
2011-07-28, 20:11
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragonline
Vad menar du med att de inte har Internetbank?

Går i tankar att flytta pick och pack från Swedbank till Nordnet...
Jag menar att du väl inte kan betala dina räkningar hos Nordnet?
Citera
2011-07-28, 20:13
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hermanson
Jag har öppnat konto på nordnet. Deras personal är jätte trevlig! Tecknade en kapitalförsäkring, minimicourtage på 99 kr tror jag och 0,013% drar dem av på dina köp. Tror dock inte att man kan få så mycket mindre courtage när man tecknar kapitalförsäkring hos någon annan bank. Deras hemsida är väldigt lättmanövrerad tycker jag. Ett minus är att iphone appen inte är lika bra som avanzas. Tror avanzas app hade när 5 i snitt och nordnet ligger under 2,5 stars. Jag rekommenderar ändå den här banken.

Jag förstår inte varför det är ett minus att banken stödjer en sund ideologi. Det är bara lite kampanj från deras sida.
De som är upprörda gillar väl sverigedemokraterna (eller kanske ser det som ett demokratihot.)

minst 39 kr hos Avanza. Som ung aktiesparare ännu billigare hos nordnet tror jag.
Citera
2011-07-28, 21:10
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hermanson

Hur stora summor har du tänkt att handla för? Det är det mest avgörande när man väljer courtagekostnad. Själv har jag KF på avanza där jag har 39kr i courtage.

Sen den procentsatsen du skrev handlar om rörligt courtage. Det använder du bara när minicourtaget överskrids (t.ex. om du gör ett köp för 800k får du betala 104kr i courtage), så allt under ~760k ger courtagekostnad på 99kr.

Hoppas du inte har blivit lurad bara, nordnet kör nog lite fulspel ibland kan jag tänka mig
Citera
2011-08-05, 10:09
Medlem
romanov01s avatar
Första gången jag har varit med om att sidan är nere, men sånt får aldrig hände.

Nä, det där var riktigt trist. Skulle det hända en gång till så får jag nog ta och gå över till Avanza.
Citera
2011-08-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Jag menar att du väl inte kan betala dina räkningar hos Nordnet?

Jo, enligt deras hemsida så ska man kunna det.

"Vår banktjänst gör det möjligt för dig att enkelt överföra pengar och betala dina räkningar."

https://www.nordnet.se/mux/web/nordnet/bank.html

Helt kostnadsfritt också... Och sen så ska man kunna koppla ett helt kostandsfritt bankkort till kontot också.

https://www.nordnet.se/mux/web/nordnet/bankkort.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in