2024-07-30, 13:23
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det går att handla på Londonbörsen även via Avanza, men endast via telefonorder för 0,25 % courtage, minst 19 pund. Det är ju ett minus, så hoppas att de åtgärdar det.
Ja jo men man får ju som du säger ringa då och det med höga avgifter vilket är väldigt sugigt.
Citera
2024-07-30, 13:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Ja jo men man får ju som du säger ringa då och det med höga avgifter vilket är väldigt sugigt.

Japp, jag hade ju velat köpa en liten post i Rolls-Royce men inte för det courtaget

(1 pund = 13,92 kr)
Citera
2024-07-30, 13:31
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Japp, jag hade ju velat köpa en liten post i Rolls-Royce men inte för det courtaget

(1 pund = 13,92 kr)
Öppna ett konto på Nordnet och köp där då kanske? Det är ju gratis att öppna konto och det gå väldigt snabbt. Jag har t.ex. bara 3 aktier på Nordnet för tillfället.
Citera
2024-07-31, 18:14
Medlem
smoerreboms avatar
Har Nordnet slutat med alla amerikanska aktier på smålistor, otc?

Den vägrade köpa och så stod det att de bara sålde dem fn (wuc och dyl)
Citera
2024-07-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Har Nordnet slutat med alla amerikanska aktier på smålistor, otc?

Den vägrade köpa och så stod det att de bara sålde dem fn (wuc och dyl)
Vi vet inte men kontakta Nordnets kundtjänst.

https://www.nordnet.se/se/kundservice/kontakt
Senast redigerad av Truefighter 2024-07-31 kl. 21:39.
Citera
2025-02-11, 11:42
Medlem
Nordnet ligger nere och det rapporteras om att användare har fått tillgång till andras konton. Har inte sett någon artikel i svensk media än men här är en dansk artikel:

Citat:
Nordnet bekræfter: Ramt af stort sikkerhedslæk

Den populære investeringsplatform er tirsdag formiddag ramt af et sikkerhedslæk, hvor brugere har fået adgang til andre folks konti

Nordnet er ramt af et kæmpe sikkerhedsbrud.

Tirsdag formiddag har den skandinaviske internetmægler problemer med sin app, hvor brugere har fået fuld adgang til andre folks konti, og det har fået selskabet til at låse al adgang til appen.

- Vi er i gang med at undersøge sagen, og alt er nu låst. Vi forsøger at tage alle de sikkerhedsforanstaltninger, vi kan, siger Jonas Melander, som er pressechef i Nordnet Danmark, til Ekstra Bladet.

Lige nu har de ikke overblik over, hvad der er sket, men de er ved at undersøge, hvad der er gået galt.

- Selvfølgelig er det noget, der ikke må ske, og det er selvfølgelig noget, vi beklager dybt, understreger pressechefen.

Ekstra Bladet har ved selvsyn set billeder og videoer, der viser, hvordan danske kunder har fået adgang til tilfældige svenskeres konto - blot ved at åbne appen.

https://ekstrabladet.dk/penge/nordne...slaek/10526498
Citera
2025-02-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Nordnet ligger nere och det rapporteras om att användare har fått tillgång till andras konton. Har inte sett någon artikel i svensk media än men här är en dansk artikel:

https://ekstrabladet.dk/penge/nordne...slaek/10526498
jag undrade varför de pushade en uppdatering mitt i veckan men nu förstår jag
Citera
2025-02-11, 11:51
Medlem
Lagerkommandants avatar
Via webben fås bara felkod - 403 Forbidden.
Citera
2025-02-11, 12:02
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nu rasar SvD mot Nordnets rörelsemarginal på 70%.

"Inte bara vinsten har ökat. Även rörelsemarginalen, det vill säga vinstens andel av intäkterna, har stigit kraftigt. Under andra kvartalet uppgick marginalen till över 70 procent jämfört med 22 procent under samma kvartal för fem år sedan. Det är långt över storbankernas marginal som låg mellan 55 procent och 60 procent.

SvD frågade i samband med rapportsläppet Nordnets vd Lars-Åke Norling om han tycker att Nordnets höga marginal är rimlig.

– Våra priser är mycket låga, svarar Norling."

Märkligt att SvD som är obunden Moderat har synpunkter på att ett aktiebolag i fri konkurens med låga priser mot kund tjänar pengar.

Såväl Nordnet som Avanza har goda marginaler och det beror på deras låga overheadkostnader, samtidigt är de väsentligt billigare än storbankerna på det de erbjuder.

Låt dem tjäna så mycket pengar de vill.
Bittra, avundsjuka idioter.

Om man vill ta del av bankernas vinster är det bara att köpa aktier, så får man ju ta del av vinsten. Hur lätt som helst. Själv tar jag del av vinsten genom att investera i Handelsbanken och Avanza Zero.
Citera
2025-02-11, 12:21
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Kul. när jag går in på nordnet.se så blir det "forbidden"
Citera
2025-02-11, 12:22
Medlem
Norrlandsrebells avatar
har Nordnet blivit Ddosat?
Citera
2025-02-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
har Nordnet blivit Ddosat?
Mycket mer än så. Vissa har kommit in på andras konton.
Nordnets kunder har på tisdagen larmat nätbanken om att de har kommit in på andra kunders konton, när de har loggat in på Nordnet.
https://www.di.se/live/nordnet-har-s...erhetsproblem/

Ingen vet ännu om någon har kunnat göra aktieaffärer i andras namn. På ett konto som Nordnet har man ofta betydligt mer än på sitt lönekonto. Nordnet har rasat drygt 5% i dag. Det kan bli bra mycket mer mer än så.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-02-11 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in