Citat:
Ursprungligen postat av
Black.Panther
Jag handlar mest på avanza men har en dansk fond på Nordnet. Tycker avanza är en mycket snyggare och mer lättillgänglig sida än Nordnet. Tycker Nordnet kunde ha det där trädet med 10 000 till 1 miljon kronor och se vart man befinner sig. Visst inte jätte viktigt men ändå lite kul. Tycker egentligen hela designen är ful. Det jag gillar att det är enkelt att lägga in fonder och aktier i "intressanta". Vem vet jag kanske ökar mitt sparande på Nordnet i framtiden men tror jag alltid kommer ha mitt huvudfokus på avanza.
Håller med om att Nordnets design är ful, både layouten och typsnittet. Sånt där är viktigt för helhetsintrycket och för hur man trivs med en tjänst. För mig skriker Nordnet "säljare" och jag ogillar även tilltalet med ett ganska slarvigt eller "ungdomligt" språk. Det känns falskt. Avanza har överlag en betydligt mjukare framtoning både i layout, typsnitt och tilltal. De känns seriösare
och trevligare.
... sagt mot bakgrund av att jag aldrig varit kund hos Nordnet och inte kunnat utvärdera deras tjänst på djupet, och jag lär inte göra det heller eftersom jag stöts bort direkt.