• 3
  • 4
2007-08-02, 20:27
Medlem
lyssna på ola frukt o flingor- starke arvid så kommer du igång
Citera
2007-08-02, 22:22
Medlem
l00zekks avatar
In i dimman bara. Har du ingen träningspolare som kan slita med dig till gymmet.
Citera
2007-08-03, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Ta en time off då? Ibland kan det bara vara bra att ta en tids vila för att låta kroppen vila ut sig ordentligt. Det kanske är kroppen som säger åt dig att du kört för hårt? Om du däremot tror att vilan kan göra att du slutar helt med träningen så kanske du ska slänga in ett pass i veckan bara för att hålla igång intresset så att säga. På somrarna brukar jag tappa lite träningskoncentration bara för att det finns så mycket annat att göra. Kan nöja mig med två pass i veckan då vissa tider och tränar de grupper jag då tycker är roligast att träna, eller enbart lägga ner tiden på de som sackar efter. Tycker det känns skitfritt på nåt sätt. Ett bra sätt att ta "semester" från träningen tycker jag.

Kan vara så för mig med, att man har massa annat för sig på somrarna. Men jag har kommit på en jättebra grej

På sommaren blir det lätt att man kommer hem sent på natten och därför sover man till 11-12 på dagen, men då gör jag så att jag loggar inte in på msn, stänger av mobilen och går till gymmet. Då kan ingen nå mig på något sätt och sen efter gymmet så sätter jag mig vid datorn och slår på mobilen Så min dag börjar liksom runt 15.00, men då har jag gymmet avklarat så slipper man tänka på det =)

EDIT: Såg inte att någon annan hade skrivit i princip samma sak redan -_-
Citera
2007-08-07, 22:15
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Kan vara så för mig med, att man har massa annat för sig på somrarna. Men jag har kommit på en jättebra grej

På sommaren blir det lätt att man kommer hem sent på natten och därför sover man till 11-12 på dagen, men då gör jag så att jag loggar inte in på msn, stänger av mobilen och går till gymmet. Då kan ingen nå mig på något sätt och sen efter gymmet så sätter jag mig vid datorn och slår på mobilen Så min dag börjar liksom runt 15.00, men då har jag gymmet avklarat så slipper man tänka på det =)

EDIT: Såg inte att någon annan hade skrivit i princip samma sak redan -_-

Yeah! Det var faktiskt en bra grej. Jag brukar också ha det problemet att jag blir sittandes vid datorn och MSN med polare.
Citera
2007-08-07, 23:15
Medlem
Hudsalvas avatar
Vad som funkar för mig när jag tappar sugen, är att planera dagen efter passet.

Dvs: Uppstigning 0800
Föda 0820-1100-1400
Gym 1530 till 1700
Föda 1800-2100

Ungefär, dagens resterande aktiviteter får passa in sig nånstans mellan måltiderna.
Citera
2007-08-07, 23:43
Medlem
papa_ogens avatar
Hehe vafan kan man planera hela dagen runt träning så är det ju fan inga problem att motivera 2 pass.

Är alla arbetslösa på det här stället eller?
Citera
2007-08-08, 12:20
Medlem
Hudsalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Hehe vafan kan man planera hela dagen runt träning så är det ju fan inga problem att motivera 2 pass.

Är alla arbetslösa på det här stället eller?

Arbetar du till 1600 så kan passet planeras till 1730 istället. Och nog har du fikaraster då du kan äta, inte sant?
Citera
2007-08-08, 12:29
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudsalva
Arbetar du till 1600 så kan passet planeras till 1730 istället. Och nog har du fikaraster då du kan äta, inte sant?

Fan va coolt, då kan jag börja träna på vardagar också!
Citera
2007-08-08, 16:15
Medlem
Maskinistens avatar
Nu på sommaren har jag varit till och från träningen i över 2 månader, och precis som du tappat suget, utan att tappa speciellt mycket dock. men nu när man börjat jobba igen kommer suget tillbaka. träningen går alltid i vågor för vissa.
Citera
2007-08-08, 21:31
Bannlyst
Har inte tappat suget, jobbet tar ut sin rätt.

Vet inte om min fråga hör hemma i denna tråden, men har börjat nytt jobb, där det är tunga luft hela dagen, när jag kommer hem så är jag helt slut, viljan och motivationen finns där, men orkar inte pallra mig dit, vet inte om jag ska byta till ett gym som ligger närmare eller om jag ska forsätta träna på mitt vanliga gym.

Sköter kosten som vanligt, äter på regelbundna tider, käkar mina vitaminer plus att jag toppar med koffein tabletter för att orka dagen.

Har inte tränat på två veckor och detta känns inte alls bra, börjar må riktigt dåligt.

Alla tips välkomnas.
Citera
2007-08-12, 08:25
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Vet inte om min fråga hör hemma i denna tråden, men har börjat nytt jobb, där det är tunga luft hela dagen, när jag kommer hem så är jag helt slut, viljan och motivationen finns där, men orkar inte pallra mig dit, vet inte om jag ska byta till ett gym som ligger närmare eller om jag ska forsätta träna på mitt vanliga gym.

Sköter kosten som vanligt, äter på regelbundna tider, käkar mina vitaminer plus att jag toppar med koffein tabletter för att orka dagen.

Har inte tränat på två veckor och detta känns inte alls bra, börjar må riktigt dåligt.

Alla tips välkomnas.

Vila när du kommer hem, innan du går till gymmet, typ powernap/avslappning? Utveckling går i sinuskurvor, uppneruppneruppner....Om du ska maxxa upp bör du således maxxa ner också.
Citera
2007-08-12, 13:23
Bannlyst
Grejjen är, om du börjar träna någon i ditt fall gym. Så ska du Inte ÖSA på som FAN med träningen, då händer det som hände dig, det blir tråkigt typ.

DU ska börja lite lätt med träningen och öka efterhand. !
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in