Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Ta en time off då? Ibland kan det bara vara bra att ta en tids vila för att låta kroppen vila ut sig ordentligt. Det kanske är kroppen som säger åt dig att du kört för hårt? Om du däremot tror att vilan kan göra att du slutar helt med träningen så kanske du ska slänga in ett pass i veckan bara för att hålla igång intresset så att säga. På somrarna brukar jag tappa lite träningskoncentration bara för att det finns så mycket annat att göra. Kan nöja mig med två pass i veckan då vissa tider och tränar de grupper jag då tycker är roligast att träna, eller enbart lägga ner tiden på de som sackar efter. Tycker det känns skitfritt på nåt sätt. Ett bra sätt att ta "semester" från träningen tycker jag.

Kan vara så för mig med, att man har massa annat för sig på somrarna. Men jag har kommit på en jättebra grej
På sommaren blir det lätt att man kommer hem sent på natten och därför sover man till 11-12 på dagen, men då gör jag så att jag loggar inte in på msn, stänger av mobilen och går till gymmet. Då kan ingen nå mig på något sätt och sen efter gymmet så sätter jag mig vid datorn och slår på mobilen

Så min dag börjar liksom runt 15.00, men då har jag gymmet avklarat så slipper man tänka på det =)
EDIT: Såg inte att någon annan hade skrivit i princip samma sak redan -_-