Att jag i dagsläget är torsk på benzos är faktiskt till allra största delen vissa läkares fel. Jag mådde väldigt dåligt, dom visste inte vad dom skulle göra, så dom löste det genom att ge mig väldiga mängder Stesolid, Xanor, Nitrazepam, Fluntirazepam, ja, och så dom andra också. Samtidigt är det förstås mitt fel, jag borde ha tänkt efter, framför allt efter den första riktigt vidriga at:n, den vidrigaste jag haft i hela mitt liv. Men där kämpar jag på, håller på och trappar ner och så, köper inga olagliga.
Däremot det andra knarket är rakt igenom mitt fel. Har alltid varit fascinerad av amfetamin, så när åldern var inne och saker och ting stämde så började jag köra, och jag har kört sedan dess.
Tunga opiater var lite svårare. Jag hade svårigheter att komma över tyngre grejer än Kodein och Tramdol. Men så en dag, strax innan julafton om jag inte minns fel, ramlade jag plötsligt över Subutex och så en del gräs. Och efter det ska jag väl inte säga att jag är fast, snarare frälskt. Speciellt när det finns grymmare grejer än sub
Cannabisrökandet, som ibland är missbruksartat, beror inte på drogen i sig, inte alls, utan att jag helt enkelt är en slöfock som gillar att titta på filmer och äta snacks själv. När jag gick i högstadiet var mina favoritkvällar dom när jag satt med rullgardinen neddragen, godis i olika skålar, och ett par hyrda VHS-filmer. Så när rökat kom med i bilden var det snarare som att rätt mycket föll på plats.