Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Om jag skulle vilja leka offer skulle jag säga att det alltid har funnits droger i min omgivning och att jag vande mig vid det när jag var liten. Det har aldrig varit någonting onormalt. När jag var 11-12 år började folk i omgivningen att försöka sälja E, hasch, speed osv och senare fick jag reda på att mina föräldrar varit hippies, smugglat hasch & lsd osv.
Men sedan till sanningen, om det är någons "fel" är det bara mitt

Även fast man kanske inte tror det pga det jag skrev först har jag minsann fått kämpa för at få tag på de olika drogerna jag velat ta. Men även om det varit någon annans "fel" skulle jag inte se det så, snarare som en välsignelse. Jag anser att droger har gjort så mycket för mig att jag tycker synd om dem stackare som aldrig testat dem (allt från opioidier till hallucinogent till uppåt).
Om något har jag snarare fått folk i min omgiving att börja

Menar du på allvar att du tycker det är något positivt att du bidragit att få folk i din omgivning att börja med piller?
Själv håller jag med dom flesta andra om att det är endast en själv som står ansvarig till varför man börjar.
I mitt eget fall började det hela med depression och ångestattacker häremellan.
Jag fick efter många men Stesolid utskriven och jag hade nog inte klarat mig utan dom heller.Bättre att få något emot det hela när man mår som värst.
Men det var ju så det hela började och toleransen gick upp allteftersom...
Sen upptäckte man ju att alkoholen kunde hjälpa till dessutom,och även fast man sagt att det var sista gången man blandade piller med alkohol så blir det svårare o svårare till slut...
Men jag håller på och ta mig ur skiten nu.På god väg iaf.