2011-04-20, 22:33
Bannlyst
Letar efter en GPS till bilen som är bra och inte krångar allt för mycket, gärna med billig kartuppdatering. Budget: Max 1000kr, har ingen koll på varken TomTom eller Navigon men vilken är bäst och varför?
Citera
2011-04-24, 17:38
Bannlyst
ingen?
Citera
2011-05-04, 17:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guberti
Letar efter en GPS till bilen som är bra och inte krångar allt för mycket, gärna med billig kartuppdatering. Budget: Max 1000kr, har ingen koll på varken TomTom eller Navigon men vilken är bäst och varför?

Undrar det jag också.
Kartor kan man ladda hem men är de i olika format beroende på märke eller finns det någon standard för kartor?
Citera
2011-05-08, 15:28
Medlem
Tjena, Tänkte fråga om sugkoppen som oftast ingår i paketet när man köper en GPS. Fungerar den endast på glas? Hade tänkt ha min på en plant underlag dock gjort av plast. Kommer den fästa ändå?
Citera
2011-05-08, 15:58
Medlem
Sugkoppen borde fungera på vad som helst som är tillräckligt plant. Intstrumentpaneler brukar ofta ha en något knottrig yta, så där lär den inte fungera. Men det beror på hur panelen ser ut i just din bil.
Citera
2011-05-14, 01:07
Medlem
Esteems avatar
Funderar på att köpa en navigator till min mor. Kravet är väl egentligen att den ska vara användarvänlig så hon förstår hur hon ska knappa in för att komma från där hon är till punkt B. Lagom budget, inte för dyr, inte för billig. Eftersom jag inte vet något om navigatorer ber jag er om hjälp. Tack på förhand.
Citera
2011-05-20, 04:05
Medlem
Kräkchocks avatar
Keychain GPS-mottagare

Har funderat på att inhandla en GPS mottagare med bluetooth som kan skicka vidare gps-signalen till ipod touch. Hittat dessa två snarlika modeller, i alla fall vad gäller tekniska specifikationer. MobileMate 860 finns på ebay för 20 USD men verkar annars svårare att hitta, medan Freedom 2000 ligger runt 60 USD på många återförsäljares hemsidor.

Till er som kan GPS, är endera mottagaren bättre vad avser specifikationerna?

http://gvglobaltech.com/mobilemate860spec.html

http://www.wirelessground.com/frblkegps.html
Senast redigerad av Kräkchock 2011-05-20 kl. 04:06. Anledning: fel url
Citera
2011-05-23, 13:27
Bannlyst
Är det någon som äger denna GPS?

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/gps-bilnavigering/NAVIG40ESSENT/navigon-40-essential

är den bra? vill inte betala mer än 1000pix

ska vara pålitlig och beräkna rutt snabbt
Citera
2011-07-01, 08:57
Medlem
Köpte en TomTom Go 1005 bl.a. pga. jag trodde att jag skulle få 400 kr tillbaka genom TomToms inbyteskampanj.
Men när jag försöker skriva in min nya TomToms serienummer på kampanjsidan så säger den att andra bokstaven i serienumret är felaktigt (bokstaven E, serienumret börjar med SE).
I helsike heller att det är felaktigt, TomTom håller tydligen på med scamming, hela kampanjen är en scam.
Citera
2011-07-22, 12:46
Medlem
epost72s avatar
Funderar på en ny GPS, den gamla var egentligen ganska omodern redan när jag köpte den och det är inte värt att uppdatera kartorna om det nu ens skulle gå.

Jag vill kunna koppla den till datorn för att lägga till POI osv men det är inte helt nödvändigt.
Prisklass: ej över 1000.
Citera
2011-07-22, 13:12
Medlem
epost72s avatar
Funderar lite kring dessa:
Vägnavigator, Garmin Nüvi™1200.
Garmin nüvi 1300
Navigon 40 Essential GPS
Citera
2011-07-22, 13:53
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Navigon 40 Essential GPS

Hade nog tatt denna om det var jag, men vi ränner till Tyskland titt som tätt och frugan har börjat gnägga om nån bilsemester ner till Kroatien och då behövs det kartor, men som sagt, åker du inte i Europa (och du lär väl inte börja bara för att du har en navigator som visar 23 länder) så kanske den inte är vad du ska ha.

Ta en navigator i 1:a hand utifrån ditt eget behov, de allra flesta går ju att uppdatera med kartor om det skulle behövas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in