2004-04-30, 01:36
Bannlyst
Slökollar på Jay Leno, och Denzel Washington dyker upp. Är det bara jag som tycker att han är överskattad, och tror att han fick en Oscar härom året till stor del på grund av sin hudfärg?
Citera
2004-04-30, 01:53
Medlem
farbror einars avatar
Den mest överskattade enligt mig är nog Julia Roberts man spyr ju när man kollar på hennes hästansikte samt det sjuka garvet som får tv:n att skaka.
Och inte är hon bra som aktris heller. :mad:
Citera
2004-04-30, 01:57
Medlem
Hans Oscar har jag inte så mycket att säga om. Dock fick han ju en redan 1989 och har varit nominerad 3 gånger efter det. Så det var nog ingen välgörning när han fick den senaste.

Training Day, Remember the Titans, Philadelphia och The Hurricane tycker jag dock är ett gäng helt okey filmer där han gör, i mitt tycke, bra insatser. Så jag personligen skulle inte vilja kalla honom överskattad.

Edit: Ja, jag har kollat på imdb. Kan inte sånt med nomineringar och shit i skallen.
Citera
2004-04-30, 02:07
Medlem
dIRe_s avatar
Julia Roberts och Denzel Washington är inte överskattade skådisar.

Överskattade skådisar är t ex Kevin Costner, Sean Connery, Sandra Bullock och Keanu Reeves. Sen de flesta tonårskådisar som är med i de nya b-skräckisarna och div. collegefilmer, typ Freddie Prince Junior och allt vad de heter.
Citera
2004-04-30, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Julia Roberts och Denzel Washington är inte överskattade skådisar.

Överskattade skådisar är t ex Kevin Costner, Sean Connery, Sandra Bullock och Keanu Reeves. Sen de flesta tonårskådisar som är med i de nya b-skräckisarna och div. collegefilmer, typ Freddie Prince Junior och allt vad de heter.
"Överskattad" betyder att de omnämns som stora skådespelare fast de inte är det. Kan du hitta en enda tidningsartikel där man kallar Keanu Reeves eller Freddie Prinze Junior för bra skådespelare så kan jag hålla med dig. Keanu Reeves brukar ju annars mest kallas "världens sämsta skådespelare", så överskattad är han knappast. Att han sen får stora roller är en helt annan sak; det beror på att han ser bra ut och drar publik ur en viss målgrupp.
Citera
2004-04-30, 02:18
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
"Överskattad" betyder att de omnämns som stora skådespelare fast de inte är det. Kan du hitta en enda tidningsartikel där man kallar Keanu Reeves eller Freddie Prinze Junior för bra skådespelare så kan jag hålla med dig. Keanu Reeves brukar ju annars mest kallas "världens sämsta skådespelare", så överskattad är han knappast. Att han sen får stora roller är en helt annan sak; det beror på att han ser bra ut och drar publik ur en viss målgrupp.

Även om jag inte på något sätt håller Keanu Reeves som vare sig bra skådis eller personlig favorit måste jag tillstå att vissa roller gör han bra.

Denzel Washington däremot är en personlig favorit, så där måste jag gå emot dig. Jag tycker han gjort en del ruggigt bra roller.
Citera
2004-04-30, 02:21
Medlem
RootMoss avatar
Mikael Persbrandt har jag väldigt svårt för. Nyanser är inte hans starka sida.
Citera
2004-04-30, 03:11
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
"Överskattad" betyder att något är ansett bättre än vad det är. Är inte pöbeln berättigad att skatta skådisar lika mycket som filmkännare? Att "världens sämsta skådespelare" får stora roller tyder ju på att det finns de som överskattar honom.

EDIT:

Citat:
Kan du hitta en enda tidningsartikel där man kallar Keanu Reeves eller Freddie Prinze Junior för bra skådespelare så kan jag hålla med dig.
http://www.suntimes.co.za/2002/06/23/arts/ane10.asp
Keanu är omnämd som bra skådis två gånger på samma sida (ok, det tog ett tag att hitta den artikeln). Håll med mig.
Citera
2004-04-30, 08:38
Medlem
Capones avatar
Denzel washington är värdelös.

Att han är med i bra filmer (om man nu tycker det) betyder inte att han är en bra skådespelare.

Några skådespelare som räknas som "stora" fast de i mitt tycke är riktigt usla är Kevin Costner, Richard Gere och Ben "The Whig" Affleck.
Citera
2004-04-30, 11:57
Medlem
Exteruss avatar
Denzel Washington är en av de där som alltid tycks spela sig själv och ingen annan. Men jag tycker att det ofta funkar rätt bra. Han är inte en dålig skådespelare, han är alltid trovärdig. Men jag håller med om att han hyllas lite väl mycket.

Nu lär jag väl få fan, men jag tycker att Robert De Niro är lite överskattad. Visst, han är en bra skådespelare, men en av modern tids bästa? Knappast. Han har också rätt dåligt med variation i sitt skådespelande. Åtminstone på senare år. Jag bestrider inte filmer som "Raging Bull" och "Taxi Driver" storhet, men de sneaste 15 åren så har fan inte Robert De Niro gjort mycket som kommer i närheten av dem.

EDIT: Jag håller med om att Ben Affleck är jävligt kass. Inte för att någon filmkritiker med ett uns värdighet skulle kalla honom en bra skådespelare, men ändå.
Citera
2004-04-30, 12:12
Medlem
Mysharrys avatar
"Sveriges enda filmstjärna" var det en tidning som kallade henne. Nej inte Lena Olin, förvisso även hon överskattad, utan Helena Bergström! Filmstjärna? Hon? Sveriges mest obegåvade mähä, skulle jag säga. Det enda hon kan är snora, men det gör hon bra.
Citera
2004-04-30, 12:22
Medlem
Exteruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
"Sveriges enda filmstjärna" var det en tidning som kallade henne. Nej inte Lena Olin, förvisso även hon överskattad, utan Helena Bergström!
Sverige har väl många filmstjärnor? Stellan Skarsgård, Peter Stormare, Dolph Lundgren, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in