2025-05-10, 22:42
Medlem
Elementarts avatar
Justice Smith. Kanske inget jättestort namn, men han har ändå varit med i en hel del filmer nu. Var med i Detective Pikachu, Jurassic World. Fattar inte hur han kunde bli skådis, på imdb står det till o med "In his senior year of high school, he was ranked in the top 1% of young artists in the United States by the National Young Arts Foundation"
Citera
2025-06-04, 06:22
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har börjat reta mig på den turkiske skådespelaren Okan Yalabik för att han är ÖVERALLT i turkiska filmer och TV-serier, i förste älskare-/huvudroller som han inte passar för med sitt utseende. Jag förstår inte varför han får dessa roller? D.v.s. han är en bra skådespelare, det medges, han kan få fram känslouttryck och så - men det kan ju även många andra, som är snyggare och manligare.

Ta hans roll som storvisiren Ibrahim Pasha i "Magnificent century" t.ex.. Det finns bland annat två romantiska kärlekshistorier här, med honom i den manliga rollen. Välskrivet, nästan genialiskt, mycket vacker dialog och dramaturgiskt riktigt o.s.v.. Men det blir förstört för att det är HAN, för att hans utseende inte räcker till, man kan inte förstå varför kvinnorna skulle bli så galna i honom som de blir i serien, att de riskerar allting - till och med dödsstraff - för att få ligga med honom (detta var i en ärkemuslimsk tidsperiod). Han har ett vekt babyansikte, liten, slapp, fyllig mun, grodögon o.s.v., han är lönnfet och hans röst är inte heller särskilt manlig:

https://www.youtube.com/watch?v=uHVGF9bU2wE&t=2s
Citera
2025-07-20, 19:17
Medlem
Elementarts avatar
Giancarlo Esposito börjar också bli tröttsam, har spelat samma karaktär i över tio år nu.
Citera
2025-07-31, 00:05
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Chris Pratt. Totalt obegåvad och intetsägande.

Han är ju grym som Star-Lord. Det är begripligt att man ett tag diskuterade honom som "Indy".
Citera
2025-08-06, 00:10
Medlem
radcliffe,
spänd...eller bara brittisk
Citera
2025-12-19, 00:26
Medlem
-GGs avatar
Även om Persbrandt är rolig som Gunvald, så är han en rätt så dålig och begränsad skådespelare. Ingen som klarar av tunga roller.

Han har för fan varit med i 9 Millimeter.

Han var dock helt okej som Ola i Rederiet.

Bortsett från ett par undantag har inga av hans filmer eller serier ens bra betyg. Rollen som Gunvald bygger mycket på att han är mörk i humorn och i sättet som polis och en som honom skulle aldrig fungera utanför Sverige. Svenskar kan fnittra åt hans konstigheter men det är också en väldigt löjlig karaktär. Alla Beck med Harber och Persbrandt har kassa betyg, och man ser inte filmerna för att det är bra film utan mer för kännedomen som finns i det och att det bara blir så.
Citera
2025-12-28, 20:09
Medlem
Joel Kinnaman och Gustaf Skarsgård. Brukar kika på dom ändå.

Enda gången jag gillade Joel var i Falk filmarna. Det är något fruktansvärt b om honom så fort jag ser han i rutan men han brukar göra filmer av den typen jag gillar så jag har inget val att se honom.
Jag gillar inte heller att han slår och våldtar brudar.
Sen delar jag inte hans politiska åsikter och han står ju inte ens för sitt ord om att flytta från USA om Trump blir president. Annars hade man kunnat respektera det från honom.

Till skillnad från Joel så tycker jag faktiskt Gustaf är bra skådespelare även om han aldrig ser trevlig ut. Stör mig bara på hans politiska åsikter.
Citera
2025-12-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
radcliffe,
spänd...eller bara brittisk

Ja, just han klara jag fan inte av att se på några filmer eller serier efter Harry Potter. Har försökt men det går inte.
Citera
2025-12-28, 20:58
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Joel Kinnaman och Gustaf Skarsgård. Brukar kika på dom ändå.

Enda gången jag gillade Joel var i Falk filmarna. Det är något fruktansvärt b om honom så fort jag ser han i rutan men han brukar göra filmer av den typen jag gillar så jag har inget val att se honom.
Jag gillar inte heller att han slår och våldtar brudar.
Sen delar jag inte hans politiska åsikter och han står ju inte ens för sitt ord om att flytta från USA om Trump blir president. Annars hade man kunnat respektera det från honom.

Till skillnad från Joel så tycker jag faktiskt Gustaf är bra skådespelare även om han aldrig ser trevlig ut. Stör mig bara på hans politiska åsikter.
Joel Kinnaman gör sig dock djävligt bra i första säsongen av Altered Carbon.
https://www.youtube.com/watch?v=-Yt89b5AcwY
Citera
2025-12-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Joel Kinnaman gör sig dock djävligt bra i första säsongen av Altered Carbon.
https://www.youtube.com/watch?v=-Yt89b5AcwY

Har för mig jag gillade den säsongen också. Men oklart om det är hans förtjänst.
Citera
2025-12-29, 20:38
Medlem
Radikalexorcists avatar
Leonardo DiCaprio har aldrig varit övertygande eller passande i någon av sina roller. Hur han har lyckats bli en så stor skådis är ett stort mysterium för mig.

Jag gjorde misstaget att dras med i hypen angående den nya filmen med honom "One Battle after Another". Många gamla stora namn i den, men när hans namn var med blev jag genast skeptisk. Beslutade mig ändå för att ge den en chans men blev som vanligt besviken och stängde av efter knappt 20 minuter. Han var inte övertygande i den filmen heller.

Bruce Willis är lika störande att se på.
Jason Statham och Vin Diesel har aldrig lyckats övertyga i sina actionroller, ändå kör de på i samma enkelspårade skådespeleri.

Liam Neeson, suck! Har man någonsin sett den mannen i en film där han inte blir jagad eller jagar någon annan? Hur är det möjligt att vara så dålig att folk i förväg vet vilken skådis de behöver ha till sitt dåliga filmmanus?

Angelina Jolie. Hon har aldrig varit bra, endast känd för att puta med läpparna medvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in