Jag har börjat reta mig på den turkiske skådespelaren Okan Yalabik för att han är ÖVERALLT i turkiska filmer och TV-serier, i förste älskare-/huvudroller som han inte passar för med sitt utseende. Jag förstår inte varför han får dessa roller? D.v.s. han är en bra skådespelare, det medges, han kan få fram känslouttryck och så - men det kan ju även många andra, som är snyggare och manligare.
Ta hans roll som storvisiren Ibrahim Pasha i "Magnificent century" t.ex.. Det finns bland annat två romantiska kärlekshistorier här, med honom i den manliga rollen. Välskrivet, nästan genialiskt, mycket vacker dialog och dramaturgiskt riktigt o.s.v.. Men det blir förstört för att det är HAN, för att hans utseende inte räcker till, man kan inte förstå varför kvinnorna skulle bli så galna i honom som de blir i serien, att de riskerar allting - till och med dödsstraff - för att få ligga med honom (detta var i en ärkemuslimsk tidsperiod). Han har ett vekt babyansikte, liten, slapp, fyllig mun, grodögon o.s.v., han är lönnfet och hans röst är inte heller särskilt manlig:
https://www.youtube.com/watch?v=uHVGF9bU2wE&t=2s