2011-10-23, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Haha, bra observerat min vän!

Han är överskattad, utan tvekan.

Fast samtidigt börjar väl alla tycka han är så jävla värdelös så han börjar bli underskattad nu han börjar ju komma i form igen!
Citera
2011-10-23, 02:29
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ween
Fast samtidigt börjar väl alla tycka han är så jävla värdelös så han börjar bli underskattad nu han börjar ju komma i form igen!

He he jo det är sant!
Citera
2011-10-24, 10:54
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
Roligt inlägg.

Snarare klockrent inlægg. Taktisk triumf från Mali-grabben iom att Messi missade straffen. Eller ja, snarare att muren ræddade.
Citera
2011-11-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Rooney passar inte så bra in i Barca om han inte får spela centralt. Han skulle säkert anpassa sig bra eftersom han är flexibel men som sagt inte optimalt. Evra skulle peta valfri vänsterback i Barca också.

Tippar på att Nani är en bättre spelare än Pedro men passar kanske inte in bättre. Därför det är så svårt att jämföra spelare hit till lag dit. Pique var ju inte särskilt lyckad i United även om han var ung. Alldeles för långsam var han, men har utvecklats fint.

Anledningen att Pique av sin ringa snabbhet inte platsade i United är för att det är Premier League. Oerhört fartfylld fotboll. Han platsar ju i Barca eftersom de har ett bollinnehav på 80% och en extremt stor plan vilket gör att han får stora ytor att röra sig på och därav dålig press på honom.
Citera
2011-11-01, 03:29
Medlem
Matri är sjukt underskattad. Inte den största stjärnan men en riktigt bra anfallare.
Citera
2011-11-02, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Matri är sjukt underskattad. Inte den största stjärnan men en riktigt bra anfallare.

Han gillar att spela i det dolda och utmärker inte sig på något vis det är därför han inte får någon attention. Men mål det vet han hur man gör.
Citera
2011-11-02, 14:59
Medlem
snillet_1s avatar
Håller med om att Matri är underskattad. Inte den flashigaste spelaren men smart och relativt effektiv. Nästan lite Klose över honom...

Överskattad tycker jag Pirlo är. Det är en bra spelare (som har haft en hyfsat bra start i år) men han är svag defensivt, det går allt långsammare och 1-2 gånger per match står han för ett hårresande misstag på mittplan som leder till farliga kontringar. Vidal och Marchisio är nog bra komplement till Pirlo...
Citera
2011-11-02, 22:22
Bannlyst
Varje gång jag ser Real Madrid så är alltid Angel Di Maria sämst. Tex som nu i matchen mot Lyon. Han slår bort alla passningar, lyckats med 1 dribbling osv.

Helt klart överskattad och förstår inte varför Real Madrid gav mellan 250-300 miljoner kronor för honom.
Citera
2011-11-02, 23:18
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Varje gång jag ser Real Madrid så är alltid Angel Di Maria sämst. Tex som nu i matchen mot Lyon. Han slår bort alla passningar, lyckats med 1 dribbling osv.

Helt klart överskattad och förstår inte varför Real Madrid gav mellan 250-300 miljoner kronor för honom.

Bara namnet är ju värt 100 mille. Angel... Di... Maria. Tycker fan att det är det perfekta latinonamnet, och då är jag inte religiös och gillar inte Real.
Citera
2011-11-02, 23:43
Medlem
Citat:

Han kan vara briljant i ena stunden men i den andra kan han vara usel. Har en teknik som nästan är i klass med C.Ronaldos och slita och springa kan han med men håller med om Real betala ett överpris. Något överskattad.
Citera
2011-11-02, 23:56
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Har alltid tyckt att det är en endimensionell och fantasilös spelare. Visst, han är snabb och kvick och har bra känsla i vissa lägen, men han håller inte Real-klass. Att han ser ut som en råtta, och dessutom verkar bete sig som en gör inte att man tycker bättre om honom.
Citera
2011-11-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
David Luiz? Tänker du på han som avgjorde VM-finalen 1986 mellan Chile och Argentina? Fan vilken jävla match det var.

Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Say what? Inte många rätt där...

Chile var inte med i VM -86 och Argentina hade ingen spelare vid namn Luiz.

Jodå, José Luis Brown som spelade libero för Argentina kanske inte satte det avgörande målet men väl 1-0 målet. Helt klart en underskattad spelare då många i Europa tror att han var en sådan som "dansade en sommar" eftersom han mest är känd just från VM-laget 1986. Målet i finalen var visserligen hans enda i landslaget men han hade en bra karriär, främst med Estudiantes.

Manchester United-legenden Bryan Robson gav 1989 ut någon sorts årsbok som skulle sammanfatta fotbollsåret 1989. Jag hittade boken på ett loppis. Han tar ut sitt drömlag & väljer då faktiskt José Luis Brown & Glenn Hysén som mittbackar!

Även José Luis Cuciuffo spelade mittback i VM-finalen 86. Där har vi en till underskattad spelare. När man ska rabbla final-laget tror jag att många glömmer bort just Cuciuffo. Han spelade bara i landslaget under VM-86. Gjorde bara 8 landskamper. Men vilka landskamper!!

Tyvärr omkom han i en jaktolycka 2004. Vet inte vad de jagade men han blev skjuten i magen enligt Wiki. Sedan dess har jag vid flera tillfällen fått tänka till några sekunder för att komma på vem i guldlaget det var som blev skjuten under jakten. Han är helt enkelt underskattad & ett namn man lätt glömmer bort.

I Argentina har man ju traditionen att män får två namn, ofta skrivs bägge namnen ut också. Om Juan eller José är första namnet så används de ofta som dubbelnamn, som José Luis.

VM-finalen 1986 avgjordes av Jorge Luis Burruchaga. I hans fall användes bara Jorge oftast, men i VM-albumet från 1990 så står det även Luis. En oerhört underskattad spelare som ständigt stod i Maradonas skugga. Burruchaga var en av sin tids främsta mittfältare men spelade man bredvid Maradona så blev det naturligtvis inte Burruchaga som det pratades om.

På den tiden så fick man inte använda mer än tre utlänningar i europeiska klubbar. Därför så kunde inte storklubbarna samla på sig alla de bästa spelarna. Dessa tre världsmästare lirade i mindre franska klubbar, Brown i Brest, Cuciuffo i Nimes & Burruchaga i Nantes. Detta tycker jag ytterligare förstärker bilden av att de var underskattade. Hade det varit idag så hade de såklart spelat i större klubbar & tjänat mer pengar.

EDIT: Var det Chile man mötte? Möjligt...man glömmer så lätt bort det förlorande laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in