2011-09-08, 21:07
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddicus1
Irrelevant, då allmäna titeldiskussioner i la liga inte har någon relevans i trådens kontext.

Nu bevisar du gång på gång att du saknar läskunskaper alt. lider av analfabetism. Du konstaterade att jag gav ett simpelt svar i "la liga tråden" när jag svarade nej - varav jag framhävde att du inte ska ge reprimander om enkelhet när du bett om hjälp med de simplaste fysik a frågorna, och utöver det, särskriver. Hur fan kan man gå på gymnasiet och inte kunna de lättaste grammatiksreglerna?

Föredrar nog att krossa dig verbalt i denna tråden, till allas beskådning.

Varför? Låt honom fortsätta skämma ut sig själv.

Men det är ju fotboll vi snackar om, inge fysik... Du hade svaren i länkarna, jag hade inga svar på fysiken.

Huruvida jag är analfabet, har damp, inte kan de lättaste grammatiksreglerna har inget med fotboll att göra. Hur dålig jag en är på att skriva så har jag all rätt att göra det ändå

Du är ju verkligen efterbliven. Jag ställer en väldigt enkel fråga. Varför är Zidane bättre än Messi?
Istället för att svara på den frågan, så kommer du med allt annat. Den är svår att svara på, jag vet. Men försök!
Citera
Medlem
Vilket jävla flummande här inne alltså... Att ni ens har diskussionen om vem som är bäst Zidane eller Messi. Ena är mittfältare och den andra striker/winger. Även om de var på samma position så är det självklara valet Zidane, utan tvekan.
Citera
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Han kan ha varit den sista spelaren som verkligen var helt komplett. Han hade inte en dålig sida (förutom hans humör då kanske), han var bra på exakt allt. Han hade kunnat spela målvakt, back eller forward istället för mittfältare och fortfarande varit lika bra.

Nja, ganska mycket skitsnack skulle jag säga. Han var offensiv mittfältare och det var allt. I Real spelade han ofta som en falsk kantspelare, men han var egentligen bara bra när han fick bollen framför motståndarnas backlinje. Han var en hal, teknisk speluppläggare med bra skott och passningar, men knappast någon avslutare, dribbler eller djupledslöpare.

Är det det som är argumentet så är ju Messi mer komplett som spelat bra som ytter, som offensiv mittfältare och som anfallare. Förmodligen kommer han ta steget ner på mittfältet i en Xavi-liknande roll när han blir äldre.
Citera
2011-09-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Underskattad:
Diego Forlan

Överskattad:
Dani Alves
Du har väl dock lite fel på att Forlan är underskattad? Blev väl VMs bästa spelare och många anser honom vara en anfallare utav världsklass? Blev ju även värvad till Inter nyss.
Citera
2011-09-08, 23:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nja, ganska mycket skitsnack skulle jag säga. Han var offensiv mittfältare och det var allt. I Real spelade han ofta som en falsk kantspelare, men han var egentligen bara bra när han fick bollen framför motståndarnas backlinje. Han var en hal, teknisk speluppläggare med bra skott och passningar, men knappast någon avslutare, dribbler eller djupledslöpare.

Är det det som är argumentet så är ju Messi mer komplett som spelat bra som ytter, som offensiv mittfältare och som anfallare. Förmodligen kommer han ta steget ner på mittfältet i en Xavi-liknande roll när han blir äldre.

Vet inte riktigt hur du definierar dribbler, men enligt min mening är Zidane en av de absolut främsta teknikerna någonsin. En verkligt särartad teknik som tydligen skulle bero på hans speciella ben, där hans ena var kobent och det andra hjulbent...

Men visst, någon utpräglad dribbler var han väl kanske inte. Komplett var han inte heller, men ett geni. Det räcker långt.
Senast redigerad av snillet_1 2011-09-08 kl. 23:24.
Citera
2011-09-08, 23:16
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Jämför man guden zidane med en nolla som Messi då kan han inte ha mycket vett i skallen och inte sett mycket fotboll under sina dagar.

Det är just detta som skulle kunna placera Zidane i överskattat-kategorin, han var en spelare med elegant och snygg spelstil och verkar ha en personlighet som gett honom mycket respekt av fans, fotbollsspelare, tränare osv. men samtidigt så får folk för sig att han inte är jämförelsebar, Så fort det jämförs Messi eller Ronaldo m.fl med Zidane, så är man utvecklingsstörd och borde söka hjälp, det har blivit en standard numera. Inte blir man dumförklarad när man jämför andra legender som Maradona eller Cruyff med Messi inte, men just Zidane, då skapas det liv. Kanske bara kidsen vars farsa var ett stort fan som blir så defensiva.. vad vet jag.

Missförstå mig inte nu "Zidane_Guden"-fans och ni andra, Zidane är en av de största som satt foten på en fotbollsplan, dock löjligt överskattad av många.
Citera
2011-09-09, 09:18
Medlem
Om en spelare blir överskattad eller underskattad beror väldigt mycket på om deras personlighet är populär och om de har en spektakulär spelstil.

Spektakulära spelare -> Blir lätt överskattade (Denilson, Roberto Carlos etc)
Tråkiga spelare på planen -> Blir lätt underskattade (Diarra, Daniel Andersson)

Populär personlighet -> Blir lätt överskattade (Henrik Larsson, Zidane, Pelé)
Impopulär personlighet -> Blir lätt underskattade (Fredrik Ljungberg)

Bästa exemplet på vad gäller popularitet är att se på Zlatans status i olika grupperingar. Bland människor som tycker om honom som person rankas han som nr 1 i världen. Åk ut till en håla någonstans i mellansverige och diskutera Zlatan med några pensionärer. De anser att han knappt skulle platsa i deras lokallag som spelar i div 3.
Senast redigerad av Rot5 2011-09-09 kl. 09:24.
Citera
2011-09-09, 13:06
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vet inte riktigt hur du definierar dribbler, men enligt min mening är Zidane en av de absolut främsta teknikerna någonsin. En verkligt särartad teknik som tydligen skulle bero på hans speciella ben, där hans ena var kobent och det andra hjulbent...

Men visst, någon utpräglad dribbler var han väl kanske inte. Komplett var han inte heller, men ett geni. Det räcker långt.

Bullshit, Zidane var inte kobent och hjulbent, det var Garrincha som var de och han sägs vara den bästa dribblern någonsin.
Citera
2011-09-09, 13:16
Medlem
Alex Song i Arsenal är väldigt underskattad.
Citera
2011-09-09, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itaga
Alex Song i Arsenal är väldigt underskattad.

Håller inte med. Alla tjatar om hur bra han är, men han är alldeles för offensiv för sin position. Han är en bra spelare, man antingen brister det i Wengers instruktioner eller i hans taktiska kunskaper, för han är aldrig på plats för att försvara när det behövs.
Citera
2011-09-09, 14:45
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Japp, han var utan tvekan ett geni. Men han var ju knappast överlägsen Messi, och framförallt inte mer "komplett".

Har förresten också bara hört det där om kobent/hjulbent om Garrincha. Zidane var ju mer av den eleganta typen som kom förbi på ren teknik/snabbhet i tanken snarare än på avighet. Som en längre och kraftfullare Iniesta ungefär.
Citera
2011-09-09, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Japp, han var utan tvekan ett geni. Men han var ju knappast överlägsen Messi, och framförallt inte mer "komplett".

Har förresten också bara hört det där om kobent/hjulbent om Garrincha. Zidane var ju mer av den eleganta typen som kom förbi på ren teknik/snabbhet i tanken snarare än på avighet. Som en längre och kraftfullare Iniesta ungefär.
Det märks att du är ett notoriskt barcelona fan som jämför en av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna och drar en analog med iniesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in