2011-05-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScrantonStrangler
Bendtner är en av de mest överskattade spelarna. Inte för att nån ens tycker att han är bra (ja förutom du då) men för att han lyckats fått en plats i ett PL-lag. Tack och lov som bänknötare men ändå. Vilket hån mot spelare med talang som aldrig får chansen i nån liknande liga.

Joleon Lescott, väldigt överskattad. Seg, stabbig och otroligt usel i bollhanteringen.
Han kan i sina absolut bästa stunder klara sig från att skämma ut sig helt, och då är det som mittback.
Men när "geniet" Mancini får för sig att använda honom som vänsterback så är det en 90 minuters parodi i stort sett varje gång.

Mancini kan jag ju dra upp på samma gång som sjukt överskattad, då som tränare. Italiensk pajas som kör med sin aptråkiga taktik, fel laguttagningar mm.
Sen vet jag inte om det var han som ville ha Ballotelli till klubben men om så var fallet så säger det allt..

Underskattad tycker jag att Stephen Ireland är.
Fantastiskt mittfältare med väldigt bra spelsinne och passningspel. Tyckte han var en av de bättre i PL men sen när Mancini dök upp så såg man inte skymten av Ireland längre.
Det verkar som att många tränare har problem med honom och han hamnar i frysboxen gång efter annan. Någon som vet om han är en "bråkstake" eller nåt annat som motiverar detta?

På tal om vb i City, vet inte hur högt folk rankar Kolarov men satan vad han inte håller måttet. Lär bli Zabaleta där när Richards kommer tillbaka.
Citera
2011-05-03, 13:10
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Bendtner är en av de mest överskattade spelarna. Inte för att nån ens tycker att han är bra (ja förutom du då) men för att han lyckats fått en plats i ett PL-lag. Tack och lov som bänknötare men ändå. Vilket hån mot spelare med talang som aldrig får chansen i nån liknande liga.

Var har jag skrivit att jag tycker Bendtner är bra?
Du verkar inte veta vad ordet överskattad betyder, be någon smartare person i din omgivning förklara det för dig.
Citera
2011-05-03, 16:58
Medlem
ScrantonStranglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Var har jag skrivit att jag tycker Bendtner är bra?
Du verkar inte veta vad ordet överskattad betyder, be någon smartare person i din omgivning förklara det för dig.
Men alltså, det låter som att du tycker att han är bra i din beskrivning av honom.
Men du kanske menar att han är rätt värdelös samtidigt som han är mest underskattad?
Jag tycker helt enkelt att han är en av de sämsta spelarna i världen inom toppfotbollen.
Han ser ut som en tonåring där kroppen vuxit ifrån motoriken, riktigt usel.

Sen tror jag faktiskt att jag har en liten aning om vad överskattad betyder. Men ska kolla om nån väldigt smart människa kan hjälpa mig med ett inlägg som slutar med att jag helt ändrar uppfattning om Bendtner. Då han tydligen i de lärdas ögon inte alls är en medioker spelare.
Citera
2011-05-03, 18:36
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
På tal om vb i City, vet inte hur högt folk rankar Kolarov men satan vad han inte håller måttet. Lär bli Zabaleta där när Richards kommer tillbaka.

De få matcher jag sett med City så är han den ända spelaren som kan göra något offensivt när inte Tevez plockar bollen av backlinjen och försöker dribbla 8 spelare.
Citera
2011-05-04, 10:16
Medlem
Trillske2s avatar
Sanningen är att lolbendtner varken är överskattad eller underskattad, han bara unik, ett practical joke, man ville vara lite lustiga så man placerade honom på bänken i ett topplag och lät honom tala varmt om sig själv inför pressen.

Fast klart man måste hylla sig själv om ingen annan gör det.
Citera
2011-05-04, 11:07
Medlem
FabioAugustos avatar
Det är sådan humor att Bendtnerhatet fått gå så långt att folk på allvar inte tror att Bendtner är en bra spelare.
Citera
2011-05-04, 11:25
Medlem
kbaaacks avatar
Överskattade spelare: Enligt mig fortfarande Zlatan, han är duktig men inte i närheten av yttersta eliten.
Nu tycker jag också att Glen Johnson och Lucas Leiva kan vara det sämsta man sett på en plan också.
Underskattade spelare: Zarate i Lazio är en underbar spelare. precis som anfallaren Giuseppe Rossi i Villarreal
Citera
2011-05-04, 13:53
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kbaaack
Överskattade spelare: Enligt mig fortfarande Zlatan, han är duktig men inte i närheten av yttersta eliten.
Nu tycker jag också att Glen Johnson och Lucas Leiva kan vara det sämsta man sett på en plan också.
Underskattade spelare: Zarate i Lazio är en underbar spelare. precis som anfallaren Giuseppe Rossi i Villarreal

Lucas Leiva är min bästa spelare den här säsongen för Liverpool.
Citera
2011-05-04, 18:37
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Men alltså, det låter som att du tycker att han är bra i din beskrivning av honom.
Men du kanske menar att han är rätt värdelös samtidigt som han är mest underskattad?
Jag tycker helt enkelt att han är en av de sämsta spelarna i världen inom toppfotbollen.
Han ser ut som en tonåring där kroppen vuxit ifrån motoriken, riktigt usel.

Sen tror jag faktiskt att jag har en liten aning om vad överskattad betyder. Men ska kolla om nån väldigt smart människa kan hjälpa mig med ett inlägg som slutar med att jag helt ändrar uppfattning om Bendtner. Då han tydligen i de lärdas ögon inte alls är en medioker spelare.

Bendtner skulle jag kalla en average fotbollsspelare. Din åsikt om honom som totalt värdelös delas ju dock med majoriteten av befolkningen . Hur du då kan få honom till överskattad förstår jag inte? Han skulle passa perfekt i ett engelskt brunkarlag typ Stoke, Wolves eller varför inte en nykomling som Norwich. Där skulle han kunna sätta 10 talet baljor / säsong. Han har ett hyffsat målsnitt i både landslag och klubblag för att vara 3/4e valet i klubben. Om man jämför med andra lirare i samma position så som Vela, Owen och Jovanovic tex som alla får anses vara ännu sämre så får han fruktansvärt mycket skit från alla. Jag kan köpa att han är överskattad av sig själv men inte annars. Däremot verkar han efterbliven.
Citera
2011-05-04, 19:03
Bannlyst
Sergio Busquets är en klart underskattad spelare. Han får oerhört mycket oförtjänt kritik, men är trots sin unga ålder redan etablerad som en storspelare. Trots att han inte är något monster på mitten, likt Van Bommel så vinner han mycket boll. Han är en otroligt smart spelare som har en otrolig blick för spelet. Han vet vilka ytor han ska täcka upp, han vet vem han ska spela, han vet när han kan följa med upp.

Vissa kvalitéer saknar han givetvis, men han passar perfekt i Barcas system och är en av världens bästa defensiva mittfältare.
Citera
2011-05-04, 19:07
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Sergio Busquets är en klart underskattad spelare. Han får oerhört mycket oförtjänt kritik, men är trots sin unga ålder redan etablerad som en storspelare. Trots att han inte är något monster på mitten, likt Van Bommel så vinner han mycket boll. Han är en otroligt smart spelare som har en otrolig blick för spelet. Han vet vilka ytor han ska täcka upp, han vet vem han ska spela, han vet när han kan följa med upp.

Vissa kvalitéer saknar han givetvis, men han passar perfekt i Barcas system och är en av världens bästa defensiva mittfältare.
Håller med. Tycker även att Xavi, Iniesta, Pedro, Messi, Villa, Valdes, Mascherano, Alves, Puyol, Abidal får alldeles för lite beröm. De är ju trots allt jättebra spelare och har framförallt väldigt god karaktär samt ett fruktansvärt patos vad gäller fair play.
Citera
2011-05-04, 20:41
Medlem
snillet_1s avatar
Kan hålla med om att Glen Johnson är ganska överskattad i vissa kretsar. Den mannens försvarsspel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in