2010-08-19, 21:54
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVinci
Absolut inte.
Men finns det 30-40 spelare som hade kunnat göra minst samma jobb med rätt skolning i det Barcelonska spelsättet?
Absolut.

Det är kanske möjligt, men jag känner inte till någon som skulle kunna göra det direkt, utan skolning.
Citera
2010-08-19, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
http://www.youtube.com/watch?v=ulVdPzZxm3o&feature=related

Här är förresten en bättre video, alla hans bolltoucher mot Arsenal. Inte hans allra bästa match kanske, och det var ju också en felpass från honom som ledde till Walcotts mål, men man kan väl inte se den videon och säga att han är en dålig fotbollsspelare, att han är feg, eller att han inte är nyttig för Barcelona?
Vilken pajasföreställning. Skulle för lätt kunna hitta en ersättare som skulle höja måttet avsevärt.
Citera
2010-08-20, 03:05
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det är alltid tråkigt när någon totalt misslyckas med att vara objektiv.
Higuain är en av världens bästa avslutare, ändå försöker du få det att låta som om han har som tradition att missa öppet mål. Om vi ska börja döma alla världens spelare efter deras sämsta match så ska det även gälla Rooney, som knappast presterar konstant.

Sedan tror jag nog att de flesta som inte håller på Man U värderar Drogba, Messi och Ronaldo högre än Rooney (även om de två senare inte är renodlade forwards).
Det är möjligt att Rooney om 1-2 år kommer att vara bättre än Drogba, men det beror mer på Drogbas ålder än på något annat.

Personligen håller jag Torres, Drogba och Villa som klart bättre än Rooney av forwards, medan spelare som Higuain, Forlan, Milito Eto'o, Zlatan och Tevez är antingen lika bra eller snäppet bättre/sämre.
Messi och Ronaldo räknar jag inte (dock så är båda klart bättre fotbollsspelare enligt mig).

Sant det första du sa.
Fast det jag inte har sett med Drogba är att t.ex dra en fett krossboll till andra sidan och fixa bra utrymme till sina lagkamrater. Har du det?

För mig så ser jag All in 1 package = Rooney.. (dribblingar, teknik, bollkontrol, synförmåga, styrka, skott osv.)
Citera
2010-08-20, 07:13
Bannlyst
Forlan helt klart! Verkar ju vara en hel del som tycker det, så frågan är om han är så underskattad. Fast det är klart, det är bara vi som kan fotboll som har insett det.
Citera
2010-08-20, 09:24
Medlem
serbers avatar
Sergio Bosquets = överskattad.
Luis Fabiano och Frederic Kanoute = underskattade.
Tycker större delen av Man Cs trupp är överskattad.
Wálter Samuel = underskattad.
Landon Donovan = underskattad.
Luka Modric = Underskattad.
Bendtner = överskattad.

Sen undrar jag var folk anser om Pablo Aimar
Citera
2010-08-20, 11:35
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Aimar var ju gudomlig under 2000-talets första halva, men nu är det ju lite annorlunda. Var ju mycket skador som gjorde att han lämnade Valencia och inte fick ut så mycket i Zaragoza. Hur det går i Benfica har jag ärligt talat inte så bra koll på, men nu måste han väl vara i trettioårsåldern.
Senast redigerad av Villon 2010-08-20 kl. 11:37.
Citera
2010-08-20, 11:50
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Aimar var ju gudomlig under 2000-talets första halva, men nu är det ju lite annorlunda. Var ju mycket skador som gjorde att han lämnade Valencia och inte fick ut så mycket i Zaragoza. Hur det går i Benfica har jag ärligt talat inte så bra koll på, men nu måste han väl vara i trettioårsåldern.

Tycker att han varit bra det jag sett av honom i UEFA-cupen. Det är ju en spelare som alltid är kul att kolla på om inte annat, synd att det blir så sällan nu för tiden.
Citera
2010-08-20, 14:05
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Sergio Bosquets = överskattad.
Luis Fabiano och Frederic Kanoute = underskattade.
Tycker större delen av Man Cs trupp är överskattad.
Wálter Samuel = underskattad.
Landon Donovan = underskattad.
Luka Modric = Underskattad.
Bendtner = överskattad.

Motivera gärna, han har inte imponerat så mycket utomlands i varken Bayern München eller Bayer Leverkusen

Ribéry har kanske nämnts tidigare men här har vi en till spelare som är underskattad.
Sedan så förstår jag inte varför Lahm får mer eller lika mycket uppmärksamhet som Maicon eller framförallt Alves som är i mina ögon sämre än Lahm eller Maicon.
Citera
2010-08-20, 16:27
Medlem
BabyJesuss avatar
Donovan verkar lida av samma sjukdom som Jesus Navas nämligen att han egentligen inte vill lämna staterna då han inte trivs någon annanstans. Har han sagt i otaliga intervjuer. Dock så är det hemskt uppenbart att det är en klasspelare. Donovan har konsekvent om ni frågar mig, varit en av världens bästa landslagspelare under de senaste 10 åren. Det betyder mycket i en spelarvärdering.

Taco-Anders kan jag tycka är underskattad. Övertygad om att han kunde ha varit en topp playmaker i Europa idag om han bara haft ett starkare psyke. Underskattad är han sett till att det knappt finns någon så okänd spelare som kan slå de passar som Taco kan. Vore väl Engelaar som kommer närmast.

Joe Cole är överskattad. Hade sin stund tillsammans med Lampard under säsongen, men ytterst sällan en stark pjäs som drar sitt till laget. Kan göra allt med en boll, men saknar vitalitet. Påminner om Hleb.

För övrigt tycker jag faktiskt att guldbollen i år antingen ska gå till Sneijder eller Forlan. De har varit årets hittills bästa spelare. Annars, underskattade!

Ryska ligan med han serben och Honda i spets är fortfarande lite underskattade. Däremot känns Dzagoev lite överskattad som prospect.

Marcos Senna = UNDERSKATTAD!

Hulk - Underskattad

Men det går snabbt i fotbollsvärlden!
Citera
2010-08-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV

Ribéry har kanske nämnts tidigare men här har vi en till spelare som är underskattad.
Sedan så förstår jag inte varför Lahm får mer eller lika mycket uppmärksamhet som Maicon eller framförallt Alves som är i mina ögon sämre än Lahm eller Maicon.

Överskattad menar du väl, ang. Ribery?
Citera
2010-08-20, 18:28
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
nej, jag står fast vid mitt svar. Han är underskattad...
Om han inte ens är med i top 20 i ballon d'or, trots att han har visat sin styrka gång på gång så är man enligt mig jävligt underskattad.
Citera
2010-12-14, 02:43
Medlem
Israelssons avatar
Citat:
Ribery är jävligt underskattad. kan tillägas att jag håller på Bayern

ont, Tycker D.Alves är den mest överskattade spelaren, som många andra
Senast redigerad av Israelsson 2010-12-14 kl. 02:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in