2008-09-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setermannen
Överskattade: Rooney, Robino, Gilardino, Materazzi, Tal Ben Haim, Bojinov, Alexei Eremenko, Kenny Pavey

Underskattade: Riquelme, Defoe, Benjani, Hreidarson och sist men inte minst Laurent Robert.

Riquelme samt Benjani skulle jag nog äga är överskattade. Man trodde mycket om bägge dessa herrar, men det har inte presterat så mkt.
Citera
2008-09-01, 18:33
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jävligt klonstiga val. Hur man lyckas få Bojinov till överskattad är för mig en gåta. Dessutom är ingen av de du nämnde särskilt överskattade.
Bojinov var sjukt hypad i flera säsonger, samma sak med Eremenko. Det slutade med att båda spelar undanskymda roller, men folk brukar ändå nämna dem som talanger.... Ingen av de blommar ut.

Rooney har aldrig gjort någon 20måls säsong men räknas ändå mycket högre än till exempel Forlan, som alltid spelar bra i mittenlag.

Robinho är en gnällspik, må hända god tekniker men gnällspik likt förbannat.

Gilardino blev höjd till skyarna för att visa sig vara en medelmåtta.

Materazzi är ett jävla träben, dock fullt duglig mittback. Blir jävligt skojigt när folk slänger världsklass omdömen åt honom däremot.

Haim framställdes som någon slags superspelare för att nöta bänk i Chealsea ett år och sen hamna i City.

Kenny pavey tog jag endast med för att alla AIK:are brukar skriva galet subjektiva omdömen om honom. Men så är väl alla storstadslagssupportrar

Sen måste jag tillägga

Överskattade:Suazo och Ramos

Underskattade: Diego, Thiago Neves, Quaresma, Julio Cruz och Forlan

Mer orkar jag inte skriva.
Citera
2008-09-01, 18:34
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knos
Världens mest överskattade spelare är väl ändå Zlatan? Okej att han gör mål men har får mer "cred" än vad han är värd. Själv tycker jag att spelare som Henrik Larsson, Anders Svensson, Källstrom borde få mer än vad dom får eftersom att allt börjar där och Zlatan avslutar och då glömmer dom flesta bort dom andra som gjort jobbet från början!
Anders Svensson om NÅGON är väl överskattad
Citera
2008-09-01, 18:38
Bannlyst
Citat:
Bojinov var sjukt hypad i flera säsonger, samma sak med Eremenko. Det slutade med att båda spelar undanskymda roller, men folk brukar ändå nämna dem som talanger.... Ingen av de blommar ut.

Rooney har aldrig gjort någon 20måls säsong men räknas ändå mycket högre än till exempel Forlan, som alltid spelar bra i mittenlag.

Robinho är en gnällspik, må hända god tekniker men gnällspik likt förbannat.

Gilardino blev höjd till skyarna för att visa sig vara en medelmåtta.

Materazzi är ett jävla träben, dock fullt duglig mittback. Blir jävligt skojigt när folk slänger världsklass omdömen åt honom däremot.

Haim framställdes som någon slags superspelare för att nöta bänk i Chealsea ett år och sen hamna i City.

Kenny pavey tog jag endast med för att alla AIK:are brukar skriva galet subjektiva omdömen om honom. Men så är väl alla storstadslagssupportrar

Sen måste jag tillägga

Överskattade:Suazo och Ramos

Underskattade: Diego, Thiago Neves, Quaresma, Julio Cruz och Forlan

Mer orkar jag inte skriva.

Bojinov må ha varit en FM-legend, överhypad osv...för 5 år sen! Han är knappast en "stor" spelare, och är således inte särskilt överskattad.

Rooney gjorde 23 mål säsongen 06/07 och Forlan floppade i England. Så Rooney är bättre än Forlan, men Rooney är väl främst ingen målskytt, som Forlan är, utan Roo är mer en framspelare.

Robinho kan jag nog hålla med, till viss del kanske.

Gilarino var grym igår, och han nämns väl knappast som en av de bästa om man snackar.. Han är helt enkelt en OK anfallare, inte särskilt under eller överskattad.

Materazzi är värdelös.

Ben Haim har alltid varit en medelmåtta, han är inte bra, och jag tror inte någon sett honom som en superspelare.
Citera
2008-09-01, 18:43
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Bojinov må ha varit en FM-legend, överhypad osv...för 5 år sen! Han är knappast en "stor" spelare, och är således inte särskilt överskattad.

Rooney gjorde 23 mål säsongen 06/07 och Forlan floppade i England. Så Rooney är bättre än Forlan, men Rooney är väl främst ingen målskytt, som Forlan är, utan Roo är mer en framspelare.

Robinho kan jag nog hålla med, till viss del kanske.

Gilarino var grym igår, och han nämns väl knappast som en av de bästa om man snackar.. Han är helt enkelt en OK anfallare, inte särskilt under eller överskattad.

Materazzi är värdelös.

Ben Haim har alltid varit en medelmåtta, han är inte bra, och jag tror inte någon sett honom som en superspelare.
Forlan är ändå en bättre målskytt alla dar i veckan även om Rooney är bättre på annat. Tycker fortfarande han är överhypad.

Ben Haim har alltid varit en medelmåtta, men när Chealsea värvade honom blev han ju överhypad som alltid när Chealsea köper nåt( Kalou ligger också nära till hands).

Sen var det nån som skrev att Riquelme är överksattad Killen hamnade ju i Sydamerika även om han var Villareals klart bäste spelare. Seriöst Riquelme må vara långsam men han är så jävla underbar annars!
Citera
2008-09-01, 18:48
Medlem
Citat:
Forlan är ändå en bättre målskytt alla dar i veckan även om Rooney är bättre på annat. Tycker fortfarande han är överhypad.

Ben Haim har alltid varit en medelmåtta, men när Chealsea värvade honom blev han ju överhypad som alltid när Chealsea köper nåt( Kalou ligger också nära till hands).

Sen var det nån som skrev att Riquelme är överksattad Killen hamnade ju i Sydamerika även om han var Villareals klart bäste spelare. Seriöst Riquelme må vara långsam men han är så jävla underbar annars!

Håller med. Helt sjukt att man kan anse Riquelme vara överskattad. Det finns ingen som varit världens bästa spelare (som Riquelme tvivelsutan var, våren 2005) som är så bortglömd som Riquelme. Tycker man något annat så avslöjas ens okunskap obörnhörligen.
Citera
2008-09-01, 18:53
Medlem
Shuyins avatar
Den som anser att Gilardino är överskattad kan ju kolla på hans mål igår mot Juventus, riktigt läckert att få in den som han fick. 36 mål på 94 matcher är väl ändå helt ok facit i Milan? Dessutom började ju det bra i Fiorentina nu...

Beror väl på vad man har för förhoppningar visserligen.
Citera
2008-09-01, 19:36
Medlem
4522s avatar
Han är en överskattad fotbollsspelare till den graden att han endast är en målskytt. Men som målskytt kan han aldrig anses vara överskattad. Visst löper han fram en del lägen till sina lagkamrater men så mycket mer är det inte. Känns som många glömmer bort hans fenomenala sejour i Parma och går endast efter den halvdana turen i Milan. Men som Petter Johansson så fint påpekade under gårddagens match så kan han blomma ut på nytt, med lite självförtroende och Prandelli i ryggen.
Senast redigerad av 4522 2008-09-01 kl. 19:45.
Citera
2008-09-01, 19:41
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Anders Svensson om NÅGON är väl överskattad

Han är alltid en av de bästa i landslaget och alla hatar honom ändå. Hur får du det till överskattad?
Citera
2008-09-01, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Han är alltid en av de bästa i landslaget och alla hatar honom ändå. Hur får du det till överskattad?

Det låter kanske lite konstigt men när jag läste ditt inlägg fick jag uppfattningen om att du inte kollar på fotboll och inte ens vet vad sporten går ut på. Har jag rätt?

Med andra ord: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAHAHAHAHAHAHAHH AHAHAHA.
Citera
2008-09-01, 20:13
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Det låter kanske lite konstigt men när jag läste ditt inlägg fick jag uppfattningen om att du inte kollar på fotboll och inte ens vet vad sporten går ut på. Har jag rätt?

Med andra ord: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAHAHAHAHAHAHAHH AHAHAHA.

Gäsp.

Man behöver inte vara någon expert för att inse att jag har rätt.
Citera
2008-09-01, 20:15
Medlem
zzwampens avatar
Anders Svensson är knappast överskattad. Jag var på Sverige-Lettland i EM-kvalet och Anders Svensson var briljant och blev matchens lirare. När speakern utannonserade detta började de flesta bua Jävla idioter.

Så trött på allt hat mot honom bara för att han spelar istället för Källström Skyll på Lagerbäck istället, vad ska Svensson göra när Lagerbäck väljer honom? Ska han tacka nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in