2007-10-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Ok, skit i golar frgan nu. Vi har vl alla ftt den besvarad och du har rtt i att de finns i alla organisationer/sllskap.

En liten frga: De som inte gick vidare till BMC. Var det s att vissa valde att inte flja med eller var det s att vissa inte var erbjudna att flja med?
Det var mnga i bfl som lmnade efter frgbytet. Vissa valde inte vara kappvndare
Citera
2007-10-26, 16:09
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tänk
Det var mnga i bfl som lmnade efter frgbytet. Vissa valde inte vara kappvndare

Och var har de valt att ta vgen da?

Nyfiken p kaliberna p de som valde att inte g med i frhllande till de som gick vidare. I vilket lger r de av hrdare virke? Lr vl bara f partiska svar
Citera
2007-10-26, 16:53
Medlem
Aardwolfs avatar
r det s att det var mnga som lmnade innan s r stller det kanske saker och ting i ett annat ljus. Men tills dess det r bevisat s hller jag fast vid min tanke " en gng feg alltid feg".
Citera
2007-10-26, 18:30
Medlem
JJDecays avatar
Nu r jag igng igen
I traditionell bikermilj r ju detta aldrig ett problem.
Att eventuellt en medlem i en klubb lmnar fr en annan klubb r (iallfall ldre klubbar) pga flytt lngt till en annan ort och d ven byte till en klubb hans "moderklubb" haft nra kontakt med. Men nnu oftare stannar man i sin moderklubb ven om man flyttar frn sg Sundsvall till Stockholm.

men nu r ju BFL ingen bikerklubb och kommer frmodligen aldrig heller bli det.
Det som det dock pratas s mycket om i dessa kretsar r: brdraskap, respekt, ra, lojalitet...Mot va fan d?

Kappvndare r ett bra ord. Lojalitet r nt man ger. Om det nu r som det skrivs. Att "vi fick inte ge igen"..."OMC presidenten var en fegis" etc etc..
Om det hade varit lojalitet hade dom fljt vad OMC sa. Blidit sin tid, gjort vad klubben sagt. Nu byttes det frger fr att ngra andra var stakare/strre.
Vad hnder om det kommer ngon som r nnu strre/starkare? Byter man igen d?
Var jag medlem i BMC skulle jag inte fr 5re lita p en BFL'are...Man vet ju aldrig nr kappan vnder..En sdan person kan man inte lgga sin tillit p, vilket r a och o i en bikerklubb.
Att ha 100% respekt, lojalitet och tillit till sina brder r vad varje bikerklubb bygger p. Att d i sin omgivning ha folk som uppenbarligen bytt sida nr det kom strre pojkar till sandldan. Naaa..kanske drfr det finns eviga "crews", okunskap om bikerkultur och vad bikers brdraskap r och menas med gr att dom aldrig blir bikers..? Rtt eller fel?
Citera
2007-10-26, 18:42
Medlem
Rtt.

Dessa "crews" skola aldrig bliva bikers ty motorcyklar r ett otyg som krfva krkort och som man framfr i bla. regnvder,trafikstockningar etc.
De r bara intresserade av att hnga med de tuffa grabbarna,att leva och andas MC r tmligen ointressant s....va i hela helvete ska dom med en MC patch p ryggen till????
De tunga klubbarnas trovrdighet som MC Klubbar blifva synnerligen kantsttt av detta ofog.
Citera
2007-10-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Och var har de valt att ta vgen da?

Nyfiken p kaliberna p de som valde att inte g med i frhllande till de som gick vidare. I vilket lger r de av hrdare virke? Lr vl bara f partiska svar
JAG tycker att du ox e en kappvndare;hade jag varit som dej s hade jag gtt in p en porr sajt istllet
Citera
2007-10-26, 18:44
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jucklo
Dessa "crews" skola aldrig bliva bikers ty motorcyklar r ett otyg som krfva krkort och som man framfr i bla. regnvder,trafikstockningar etc.
De r bara intresserade av att hnga med de tuffa grabbarna,att leva och andas MC r tmligen ointressant s....va i hela helvete ska dom med en MC patch p ryggen till????
De tunga klubbarnas trovrdighet som MC Klubbar blifva synnerligen kantsttt av detta ofog.

Hahahaha...tror detta stmmer till fullo !
Citera
2007-10-26, 18:55
Medlem
Ursprungsmedlemmarna/grundarna av...

...respektive "tunga" klubbar mste knna en enorm hopplshet infr det faktum hur deras arv som MC Klubb frvaltas......
Citera
2007-10-26, 19:06
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbog
JAG tycker att du ox e en kappvndare;hade jag varit som dej s hade jag gtt in p en porr sajt istllet

bredbog, min egen lilla stalker. I vilket avseende r jag en kappvndare?
Gller det mitt frra inlgg s kan jag utveckla det med att jag de facto tycker att de r illojala kappvndare men undrar om de som valde att vara lojala kanske var de av bttre virke. Att det finns papper p att de har golare inom org rder det ju inga tvivel om men huruvida de accepterar detta har ju mig veterligen inte kommit fram. Drav min tidigare frga om vad som hnt personen p "papprerna". Av med skygglapparna nu och kom med lite vettigare underlag nu s r du snll.
Citera
2007-10-27, 01:26
Medlem
Det knns lite sorgligt just nu...
Jag fick en vision om att "Andremannen" kanske inte terkommer till denna trd. Faan ocks.
Det trden behver r Swedish Pitbull och hans golarvnliga attityd.
Och hur ska vi nu veta vad BFL har fr planer...
FUCK.
Citera
2007-10-27, 05:51
Medlem
jobras avatar
Jag har fljt trden ett tag. OM jag frstr hndelsefrloppet rtt s har fjande hnt. OMC pres vgrar ge order om hmd. Vissa som tycker att det brjar bli jobbigt i OMC hoppar av. BFL vill hmnas men hlls tillbaka. OMC eu-pres krver att OMC tvis och Gvle lgger av. Stockholm tystnar ocks, men kanske finns kvar? BFL str d utan herre och fr ett erbjudande om att byta frg. Ganska mnga hoppar p erbjudandet.

BFL r ju inget vanligt MC-gng och dess trofasthet mot frgerna verkar inte vara s stark s ett verhopp handlar mer om att f en ny pappa, n en identitetsgrej.

Ngot viktigt jag missat
Citera
2007-10-30, 14:19
Bannlyst
http://loyaltybfl.com/joomla/index.php

?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem