Nu r jag igng igen
I traditionell bikermilj r ju detta aldrig ett problem.
Att eventuellt en medlem i en klubb lmnar fr en annan klubb r (iallfall ldre klubbar) pga flytt lngt till en annan ort och d ven byte till en klubb hans "moderklubb" haft nra kontakt med. Men nnu oftare stannar man i sin moderklubb ven om man flyttar frn sg Sundsvall till Stockholm.
men nu r ju BFL ingen bikerklubb och kommer frmodligen aldrig heller bli det.
Det som det dock pratas s mycket om i dessa kretsar r: brdraskap, respekt, ra, lojalitet...Mot va fan d?
Kappvndare r ett bra ord. Lojalitet r nt man ger. Om det nu r som det skrivs. Att "vi fick inte ge igen"..."OMC presidenten var en fegis" etc etc..
Om det hade varit lojalitet hade dom fljt vad OMC sa. Blidit sin tid, gjort vad klubben sagt. Nu byttes det frger fr att ngra andra var stakare/strre.
Vad hnder om det kommer ngon som r nnu strre/starkare? Byter man igen d?
Var jag medlem i BMC skulle jag inte fr 5re lita p en BFL'are...Man vet ju aldrig nr kappan vnder..En sdan person kan man inte lgga sin tillit p, vilket r a och o i en bikerklubb.
Att ha 100% respekt, lojalitet och tillit till sina brder r vad varje bikerklubb bygger p. Att d i sin omgivning ha folk som uppenbarligen bytt sida nr det kom strre pojkar till sandldan. Naaa..kanske drfr det finns eviga "crews", okunskap om bikerkultur och vad bikers brdraskap r och menas med gr att dom aldrig blir bikers..? Rtt eller fel?