2016-05-11, 13:31
Medlem
perra420s avatar
Det är möjligt att man kan komma in i ett vitt runt hus på mjälkuddsberget
sen är det en jävligt lång trappa ner bakom ett trasigt galler i huset men på sidan längst ner i trappan brevid en låst ståldörr är det två avlånga hål som jag tror man kan klättra igenom dom har en massa sten i dom så ta bra byxor
Citera
2017-07-17, 11:54
Medlem
Zestamins avatar
Finns det något sevärt kring norrland/Luleå numera? allting verkar ju vara stängt men far gärna på roadtrip ifall någon har ett tips PMa gärna!

Mvh Zestamin
Citera
2025-01-18, 17:12
Medlem
Kaffeochladds avatar
På Mjölkuddsberget kan man gå in i vissa ingångar men man kommer inte så långt då alla dörrar är igensvetsade. På Ormberget är allt borta också. På svartöstaden finns det ett flygfält men inte så intressant. Däremot i Boden på Åbergsfortet är det mer intressant vid 65.7849656, 21.7037172 finns det ett uppbrutet "fönster" där man måste krypa in är typ 60x60x60 stort. Degerbergsfortet är det också ganska intressant men akta er för att det finns "spjut" på vägen upp, och man får ganska aj aj om man trampar på dem. Jag vågade inte gå in fortet då jag var ensamm då. På 66.9354356, 22.6619333 i närheten av Narken finns eller iallafall fanns det en massa övergivna hus men nu verkar det mesta vara rivet enligt Google maps. Brukade vara där och härja med några polare hittade hagelgäverskott och en massa annat kul. Finns inte så mycket som jag vet om mer. Om man kör längs dem oändliga skogsvägarna brukar man hitta nåt kul ibland. Skulle gärna vilja ha tips om ställen då det mesta som fanns på min tid är nu borta
Citera
2025-01-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Hallå där!
Ny på denna sida, eller rättare sagt ny användare..
Jag tänkte höra lite om det finns någon mer i fyrkanten som håller på med UE? Pm:a gärna mig då.. har tips på en hel del ställen i Piteå och undrar även om någon är sugen på att åka upp till älvsbyn och besöka alla bergen där..

Är bara 13 år sen men du skulle inte vilja dela med dig om tips på ställen i Piteå? Försökte skicka pm men det gick inte :/
Citera
2025-01-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochladd
På svartöstaden finns det ett flygfält men inte så intressant.

I Svartöstaden, inte på. Sen är det inget flygfält utan ett gammalt upplag för malm. Ligger på Svartöberget 🙂
Citera
2025-01-29, 16:26
Medlem
Kaffeochladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aelul
I Svartöstaden, inte på. Sen är det inget flygfält utan ett gammalt upplag för malm. Ligger på Svartöberget 🙂
Tack för rättelsen
Citera
2025-03-03, 23:59
Medlem
Kaffeochladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochladd
På Mjölkuddsberget kan man gå in i vissa ingångar men man kommer inte så långt då alla dörrar är igensvetsade. På Ormberget är allt borta också. På svartöstaden finns det ett flygfält men inte så intressant. Däremot i Boden på Åbergsfortet är det mer intressant vid 65.7849656, 21.7037172 finns det ett uppbrutet "fönster" där man måste krypa in är typ 60x60x60 stort. Degerbergsfortet är det också ganska intressant men akta er för att det finns "spjut" på vägen upp, och man får ganska aj aj om man trampar på dem. Jag vågade inte gå in fortet då jag var ensamm då. På 66.9354356, 22.6619333 i närheten av Narken finns eller iallafall fanns det en massa övergivna hus men nu verkar det mesta vara rivet enligt Google maps. Brukade vara där och härja med några polare hittade hagelgäverskott och en massa annat kul. Finns inte så mycket som jag vet om mer. Om man kör längs dem oändliga skogsvägarna brukar man hitta nåt kul ibland. Skulle gärna vilja ha tips om ställen då det mesta som fanns på min tid är nu borta

Glömde säga att det är varningsskyltar för asbest i åbergsfortet, så va försiktiga
Citera
2025-04-06, 16:08
Medlem
Åberget är stängt nu igen, var där och kikade och luckan är gjuten och rejält svetsad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in