Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-04, 03:12
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
Mjölkuddsberget ligger vidöppet.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
Bild 6
Bild 7
Bild 8
Bild 9
Bild 10

Vi var där ett gäng och kollade runt, man kom ner till massor med dörrar. Men jag säger bara en sak, lycka till att komma igenom en sån dörr

Det är endast öppet på toppen, sen kommer man ner till små gångar men längre kommer man ej!
Citera
2011-12-02, 18:03
Medlem
Luskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
Mjölkuddsberget ligger vidöppet.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
Bild 6
Bild 7
Bild 8
Bild 9
Bild 10

Vars ligger ingången som visas vid bild 9?

Har varit där en gång men aldrig hittat dit igen
Citera
2011-12-02, 21:24
Medlem
MikeLitoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luskan

Det är nedgången för Bild 8. Den vetter med utsikt mot ormberget/slalombacken.
Citera
2011-12-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luskan

Man går rakt upp i skogen från stora garageporten vid cykelvägen:
Ser ut som ett litet torn:

http://kartor.eniro.se/m/9YOXg
Citera
2011-12-04, 13:50
Medlem
DoomSowers avatar
Åh vad spännande det var när man var 13 år och klättrade ner vid "Hell hole". Tomte rummet, eller vad det nu var, skrämde fan skiten ur mig. Men ack så kul utforska hela stället
Citera
2011-12-05, 05:53
Medlem
MikeLitoriss avatar
Slängde upp en 1080p video från omberget på YouTube, jag tog i oktober månad.
Friluftscentret har med sina långskidbanor nu tagit över i stort sett hela skogen och mer byggs ut, bland annat där jag stod och filmade med spår av tidigare fortifikationer.

Ormberget video
Byt upplösning till 720p eller bättre.
Citera
2011-12-06, 16:45
Medlem
Ironghosts avatar
Enligt ett gammalt inlägg ska det finnas ett sjukhus under kåren på universitetet i Luleå.
https://www.flashback.org/sp12071069

Detta stämmer dock inte, det är en enormt stor kemisk reningsanläggning, enligt säkra källor. Takhöjden ska enligt utsago vara ungefär 1-1.8m, mycket säkringsskåp, dräneringsrännor och blinkande lysrör. Gångar kors och tvärs. Sprint till Shgr-56 ska ha legat där nere, vilket tyder på militär närvaro. Någon lat officer som tömt fickan på 80-talet?

En av nedgångarna ligger mellan STIL och "Kontoret", en liten spiraltrappa. Dock ska det tydligen vara två låsta dörrar efter varandra och hela skiten larmad till den säkerhetsansvarige på skolan (av någon anledning?).

För att ta sig ner dit lär man bli bästis med någon som har nycklar alternativt väktarbolaget.

/Ironghost
Citera
2011-12-06, 18:23
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironghost
Enligt ett gammalt inlägg ska det finnas ett sjukhus under kåren på universitetet i Luleå.

Detta stämmer dock inte, det är en enormt stor kemisk reningsanläggning, enligt säkra källor. Takhöjden ska enligt utsago vara ungefär 1-1.8m, mycket säkringsskåp, dräneringsrännor och blinkande lysrör. Gångar kors och tvärs. Sprint till Shgr-56 ska ha legat där nere, vilket tyder på militär närvaro. Någon lat officer som tömt fickan på 80-talet?

En av nedgångarna ligger mellan STIL och "Kontoret", en liten spiraltrappa. Dock ska det tydligen vara två låsta dörrar efter varandra och hela skiten larmad till den säkerhetsansvarige på skolan (av någon anledning?).

För att ta sig ner dit lär man bli bästis med någon som har nycklar alternativt väktarbolaget.

/Ironghost

Jag var nere där i samband med att de byggde ljusgården. Då var det bara en låst dörr (som jag hade nyckel till ) och sen var man nere. Jag gick ner via trapphuset närmast slemmis och regnbågsallen. Kan dock inte påstå att det var särskilt roligt, precis som du säger är takhöjden sällan högre än 1,8 meter. Den kemiska reningsanläggningen revs ut när STIL byggdes. Fanns en hel del gamla uppsatser där, och om jag inte minns fel fanns det en gammal coca cola-flaska också.
Citera
2011-12-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironghost

/Ironghost
Jag hart varit ned där på 80-talet när jag jobbade på universitetet - inte alltför spännande men en kul detalj är att det löper en gammal bäck där under som ibland under vårarna svämmar över. Syntes gamla "vattenmärken" på väggarna här och var.

/Rikard
Citera
2011-12-08, 19:24
Medlem
Aha, ni har varit i "underkulverten" passa er för kulvertmannen...
Det finns ett liknade område på andra sidan, under parkeringen på E-F huset. Fast den är i samma nivå som resten av kulvertarna. Ett otal små rum, rena labyrinten.Det är lågt till tak även där.
Citera
2012-04-26, 03:02
Medlem
alecxzis avatar
Har alla urban explorers i Norrbotten går under jord eller? Det verkar ju som det, ingen aktivitet i denna tråd på ett bra tag. Tråkigt, då detta är en väldigt rolig aktivitet. Men antar att bristen på områden orsakar den mindre bra responsen i denna tråd.

Någon som vet om något fett ställe man bör besöka? Alla förslag uppskattas!

Ha det fint alla UE:are.
Citera
2012-04-26, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alecxzi
Har alla urban explorers i Norrbotten går under jord eller? Det verkar ju som det, ingen aktivitet i denna tråd på ett bra tag. Tråkigt, då detta är en väldigt rolig aktivitet. Men antar att bristen på områden orsakar den mindre bra responsen i denna tråd.

Någon som vet om något fett ställe man bör besöka? Alla förslag uppskattas!

Ha det fint alla UE:are.

Tips är att besöka sanatoriet i Sandträsk, utanför Boden om du inte redan gjort det.
Var sjukt roligt samt läskigt att vara där, dock var vi där på hösten när det var kolsvart ute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in