Zopiklon har man ju hållit på med friskt ett tag, får det utskrivet regelbundet av läkare. Fast någon Zolpidem har det inte blivit av att man provat än, ser fram emot att pröva det.
Och att göra bort sig på Zopiklon, det har man ju gott om erfarenheter av. Har en tendens att bli sjukt bäng på det ibland när toleransen är nere och när man äter ett par extra (en näve eller nått, haha), och det har resulterat i msn konversationer där kommunikationen från min sida enbart har bestått av till synes slumpmässiga bokstäver/knappnedtryck. Ibland får man intrycket av att en arg grottmänniska har suttit sig framför datorn som frustrerat slår på tangentbordet i hopp att få fram någon vettig mening. Fick för mig en gång att en kompis även hade stulit mitt mobilbatteri över msn också, jävligt skumt eftersom batteriet satt tydligt i mobilen hela tiden och dessutom höll jag mobilen i handen.
En annan gång efter några piller och lite vodka så bestämde man ju sig för att införskaffa sig lite amfetamin mitt i natten, så jag tar fram mobilen och ska ringa kranen men lyckas ringa en polares flickvän istället. Hon svarade och jag brydde mig inte alls om det faktumet att det inte var min krans röst i telefonen, jag skulle ha tjack och det var inget snack om saken. Så jag säger rakt ut "Jag vill ha tjack.", men sluddrade gjorde man ju som fan och hon hörde stjärt istället för tjack. Kommer inte ihåg mer av konversationen men skulle inte tro att det var det bästa första intrycket man kan göra på någon, något tjack fick man ju inte heller

.
Det värsta jag någonsin gjort på zopiklon var en gång då jag kom in i några skumma tankebanor om att det var två olika personer som bodde här, det "nyktra jag" och det "zoppade jag". Försökte komma på sätt att kommunicera med det andra jaget men misslyckades klart och tappade tålamodet, och vad fan gör jag? Jo jag ställer mig och pissar på vardagsrumsgolvet i syfte att jävlas med det "nyktra jag", och jo visst fan lyckades man med det. Det var ju bara att inse vad som skett när jag vaknade och då var det tvätta golvet som gällde som morgonaktivitet.
Edit: Glömde nämna ett annat humoristiskt tillfälle då jag hade dygnat fyra dygn på tjack och skulle avsluta racet med något kul rus på massa zopiklon som även skulle hjälpa mig att sova sedan. Blev att man fick lite väl mycket hallucinationer som att omgivningen böjde på sig på något skumt vis och jag skickade iväg ett sms till en polare som vid tillfället befann sig i tyskland, smset löd: "HJÄLP MIN VÄGG ATTACKERAR MIG". Han fick ju sig ett gott skratt iallafall.