2009-04-03, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Vad har du för märke på dom?
Jag drar vid det här laget slutsatsen att imovane under märkena Datolan eller Limovan inte går att flöddra på...

Är inte riktigt med dig där...men denna heter imovane och tillverkas av Meda AB stockholm
Citera
2009-04-03, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Då är det bara ett fåtal dagar kvar innan jag får mer Imovane och Stilnoct. Varje gång har jag sagt till mig själv att INTE flumma på dom, för det går åt helvete och slutar med att alla piller tar slut på ett par dagar. Den här gången säger jag exakt samma sak. Men vad gör det för nytta? Dom där äckliga små tabletterna är djävulen i pillerform. En jävligt förförisk djävul...

Ta känslan på allvar...känns det rätt....kommer du må bra i längden på dessa tablettter , eller du kanske mår än sämre?
Citera
2009-04-03, 03:42
Bannlyst
10-12 imo

In min depression jag lever i nu, vill jag försöka återska Xanor-feelingen. Slängt i mig 10-12 st imovane idag + några perdureats. Ska upp vid 9 imon bitti---som jag va fett seg. Eller e d som en bakfylla som man kan bota med en återställare.. VTyp 2 st imo innan mötet imon? Sen e d väl till att hålla upp 3-4 dar för att komma ner till zero igen. Normat tar jag1-2 imo å brukar klara mig bra. Nu e jag så nere...kärleksgnabb....så detta får jag hoppas blir once in liftime
10 st -nån risk + perdureats ca 200mg
Citera
2009-04-03, 13:20
Medlem
Sleep3rs avatar
Zopiklon har man ju hållit på med friskt ett tag, får det utskrivet regelbundet av läkare. Fast någon Zolpidem har det inte blivit av att man provat än, ser fram emot att pröva det.

Och att göra bort sig på Zopiklon, det har man ju gott om erfarenheter av. Har en tendens att bli sjukt bäng på det ibland när toleransen är nere och när man äter ett par extra (en näve eller nått, haha), och det har resulterat i msn konversationer där kommunikationen från min sida enbart har bestått av till synes slumpmässiga bokstäver/knappnedtryck. Ibland får man intrycket av att en arg grottmänniska har suttit sig framför datorn som frustrerat slår på tangentbordet i hopp att få fram någon vettig mening. Fick för mig en gång att en kompis även hade stulit mitt mobilbatteri över msn också, jävligt skumt eftersom batteriet satt tydligt i mobilen hela tiden och dessutom höll jag mobilen i handen.

En annan gång efter några piller och lite vodka så bestämde man ju sig för att införskaffa sig lite amfetamin mitt i natten, så jag tar fram mobilen och ska ringa kranen men lyckas ringa en polares flickvän istället. Hon svarade och jag brydde mig inte alls om det faktumet att det inte var min krans röst i telefonen, jag skulle ha tjack och det var inget snack om saken. Så jag säger rakt ut "Jag vill ha tjack.", men sluddrade gjorde man ju som fan och hon hörde stjärt istället för tjack. Kommer inte ihåg mer av konversationen men skulle inte tro att det var det bästa första intrycket man kan göra på någon, något tjack fick man ju inte heller .

Det värsta jag någonsin gjort på zopiklon var en gång då jag kom in i några skumma tankebanor om att det var två olika personer som bodde här, det "nyktra jag" och det "zoppade jag". Försökte komma på sätt att kommunicera med det andra jaget men misslyckades klart och tappade tålamodet, och vad fan gör jag? Jo jag ställer mig och pissar på vardagsrumsgolvet i syfte att jävlas med det "nyktra jag", och jo visst fan lyckades man med det. Det var ju bara att inse vad som skett när jag vaknade och då var det tvätta golvet som gällde som morgonaktivitet.

Edit: Glömde nämna ett annat humoristiskt tillfälle då jag hade dygnat fyra dygn på tjack och skulle avsluta racet med något kul rus på massa zopiklon som även skulle hjälpa mig att sova sedan. Blev att man fick lite väl mycket hallucinationer som att omgivningen böjde på sig på något skumt vis och jag skickade iväg ett sms till en polare som vid tillfället befann sig i tyskland, smset löd: "HJÄLP MIN VÄGG ATTACKERAR MIG". Han fick ju sig ett gott skratt iallafall.
Senast redigerad av Sleep3r 2009-04-03 kl. 13:32.
Citera
2009-04-03, 13:29
Medlem
kingzyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleep3r
Och att göra bort sig på Zopiklon, det har man ju gott om erfarenheter av. Har en tendens att bli sjukt bäng på det ibland när toleransen är nere och när man äter ett par extra (en näve eller nått, haha), och det har resulterat i msn konversationer där kommunikationen från min sida enbart har bestått av till synes slumpmässiga bokstäver/knappnedtryck. Ibland får man intrycket av att en arg grottmänniska har suttit sig framför datorn som frustrerat slår på tangentbordet i hopp att få fram någon vettig mening. Fick för mig en gång att en kompis även hade stulit mitt mobilbatteri över msn också, jävligt skumt eftersom batteriet satt tydligt i mobilen hela tiden och dessutom höll jag mobilen i handen.

Haha, de där Z-drugsen är ta mig fan helt jävla omöjliga att
kontrollera. Alla andra droger har jag lärt mig kontrollera och
hushålla med genom åren.. Men de där jävlarna är fan inte vettiga
sjukt vilka diskussioner man har med sig själv och bestämmer sig
för att "Det, här lugnt" Ut i korridoren och grisa ner hela köket
och skriva kryptiska texter på gemensamma whiteboarden and so
on, fy fan...

Sist vilket var härom dagen hade jag köpt en stor godispåse
skrivit något kryptiskt oläsligt på ett A4 ark och delat upp godis
i 4 glas och ställt på bordet ute i korridoren... Gah! Jobbigt.....
Senast redigerad av kingzyz 2009-04-03 kl. 13:32.
Citera
2009-04-03, 13:51
Medlem
Sleep3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingzyz
Haha, de där Z-drugsen är ta mig fan helt jävla omöjliga att
kontrollera. Alla andra droger har jag lärt mig kontrollera och
hushålla med genom åren.. Men de där jävlarna är fan inte vettiga
sjukt vilka diskussioner man har med sig själv och bestämmer sig
för att "Det, här lugnt" Ut i korridoren och grisa ner hela köket
och skriva kryptiska texter på gemensamma whiteboarden and so
on, fy fan...

Sist vilket var härom dagen hade jag köpt en stor godispåse
skrivit något kryptiskt oläsligt på ett A4 ark och delat upp godis
i 4 glas och ställt på bordet ute i korridoren... Gah! Jobbigt.....

Hehe jo, Z-drogerna har väl en tendens att gömma undan och spärra in omdömet en stund i någon liten cell som är helt omöjlig att bryta upp. Kommer ihåg ett annat tillfälle då jag dagen därpå hittade en glasburk utan lufthål på fönsterbrädan som innehöll vad som såg ut att vara en kvävd myra och lite socker, något som såg ut som ett misslyckat experiment, men vette fan vad experimentet gick ut på. Frågan är också var jag fick myran ifrån. Hoppas fan inte jag gick ut och lekte rövare bara.
Senast redigerad av Sleep3r 2009-04-03 kl. 13:57.
Citera
2009-04-03, 15:43
Medlem
RapidLamas avatar
Jo zolpidem har man gjort mycket skumt på... Fungerar aldrig till det jag har dom utskrivna för, nämligen att somna.
Har ett antal gånger efter rejs på diverse droger tryckt i mej zol för att kunna somna och då dom inte fungerat (som vanligt) har man såklart tryckt i sej fler och fler och det slutar aldrig med ett lugnt insomnande iaf.

Hamnar ofta hos polare då man rejsat och vet inte hur många gånger man vaknat dagen efter av att dom stått böjda över soffan och frågat hur många zol jag tryckt i mej under natten.
Halvt eldat upp kök, vardagsrum fulla med mjölk, kuddar fulla golven och blomkrukor överst, sönderslagna toalettspeglar/handfat/ tom en toastol.
Har en gång även råkat spilla färg på polarens katt som jag nog försökt tvättat bort vilket resulterade i en galen katt som blötte ner hela lägenheten, välte ut mer färg i hallen så golvet blev förstört och jag var full med blodiga rivmärken...

Numera gömmer mina vänner bort förpackningen när jag sover över och ger mej bara tre till insomning för deras (och min) skull.
Citera
2009-04-03, 17:39
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogge98
Ta känslan på allvar...känns det rätt....kommer du må bra i längden på dessa tablettter , eller du kanske mår än sämre?

Kan jag använda dom rätt, vilket brukar gå bra i några dagar, så mår jag ruskigt bra, då jag till skillnad från vanliga fall sover som en bebis. När man vaknar upp dagen efter med tomma kartor, ett blankt minne och huset är helt åt helvete däremot... Ångest.
Citera
2009-04-03, 19:08
Medlem
Vad jag har märkt så får man ångest och sug på ett rus till när man har blandat imovane med alkohol. Detta sug känner jag inte ifall jag brukar dessa var för sig
Citera
2009-04-03, 20:16
Medlem
srgmntls avatar
Rapidlama:
Citat:
Har en gång även råkat spilla färg på polarens katt som jag nog försökt tvättat bort vilket resulterade i en galen katt som blötte ner hela lägenheten, välte ut mer färg i hallen så golvet blev förstört och jag var full med blodiga rivmärken...

Hahahaha! Jag ansluter mig till Zopiklon fancluben, har inte provat stilnoct tyvärr.

Har Zopiklon för insomning, 1-1,5 7,5mg men har märkt att jag blir hyfsat retarderad redan vid 3st, ligger och känner på mina väggar, ser små ansikten i tapetens struktur. När jag kombinerade zopiklon med mina andra mediciner förut, alltså; zopiklon, atarax, tryptizol och lamictal fick jag se små fraktalliknande blommor när jag blundade vilket funkade utmärkt att titta på medan man väntade på att sova men nu är jag bara på zopiklon och propavan vilket fyller sin funktion faktiskt.
Citera
2009-04-04, 20:16
Medlem
Dos?

Hur pass stor dos kan man få utav läkaren? När blir dosen farlig?
Gäller imovane
Citera
2009-04-04, 21:01
Medlem
sthlmnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogge98
Hur pass stor dos kan man få utav läkaren? När blir dosen farlig?
Gäller imovane

15mg har jag haft och verkar inte vara allt för ovanligt. Hittar inget i fass förutom maxstyrkan som ligger på 7,5mg. Står inte "dosen bör ej överskrida" som det gör på zolpidem.

Det stod något liknande detta på paketet: "1-2 tabl (!) till natten" 7.5mg

Fick även tillåtelse att ta 2x10mg zolpidem när insomningsproblemen var som värst men det skrev läkaren inte på receptet.

Klarar mig på 5-10mg nu. Samma dos kan jag hantera med minnet i behåll och ta i nödfall på dagtid om det blir panik med ångest (om annat inte finns). Älskar zolpidem i de doserna som går hantera, kreativt och känns som en välbehövlig reboot på hjärnan när allt annat i livet går fel. Tycker bättre om den än alprazolam faktiskt. Har som de flesta dock gjort riktigt tråkiga saker på zolpidem, men var flera år sedan nu

Citat:
Överdosering (Läs mer om överdosering)

Toxicitet: Stora individuella variationer. 5 mg till 1 1/2-åring gav lindrig intoxikation. Ca 30 mg till 6-åring gav måttlig intoxikation. 22,5-50 mg till vuxna samt 40 mg till åldring gav lindrig intoxikation. >50-<100 mg till vuxna gav lindrig till måttlig intoxikation. 100 mg till vuxna gav djup medvetslöshet. 187 mg samt alkohol till vuxna gav allvarlig intoxikation.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...58&DocTypeID=3
Senast redigerad av sthlmnight 2009-04-04 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in