Direkt aldrig testat att stoppa in mig stor mängd zolpidem utan alkohol. Får man samma minnesluckor och konstiga beteenden som när man blandar med alkohol?
Betydligt enklare att få minnesluckor när alkohol är inblandat. Men alla får ju inte minnesluckor så bara att pröva, med försiktighet annars vaknar man dagen efter och har slösat bort en hel kväll som kunde ha varit lite halv mysig.
Betydligt enklare att få minnesluckor när alkohol är inblandat. Men alla får ju inte minnesluckor så bara att pröva, med försiktighet annars vaknar man dagen efter och har slösat bort en hel kväll som kunde ha varit lite halv mysig.
Behöver runt 30mg för att kunna somna nu för tiden så börjar bli lite småtråkigt. Får testa med 50mg och se vad kvällen har att erbjuda.
Det är inte meningen att man ska äta dem en längre tid varje dag.
Korttidsbehandling eller Max 3-4 ggr i veckan om
du tänkt äta dem en längre period.
Med tanke på mängderna du tar kommer zopiclon förmodligen funka rätt kass med men kan ju vara värt ett försök.
Har du zolpidem utskrivet? Finns det verkligen läkare som ordinerar 30 mg zolpidem
Per dygn?!
Låter helgalet
Har ätit det konstant sen jan och i början så räckte det med 5mg men nu behövs minst 15mg för att kunna sova. Är bara ordinerad 10mg per dag så det är lite knepigt
Har käkat 10mg stilnoct/zolpidem i flera år i omgångar
är nu nere i 5 mg ,,men det är svårt att somna på,,tänkte prova
Imovane/zopiclone istället
rekomenderad dos för att "knoppa" då?? undrar
Har käkat 10mg stilnoct/zolpidem i flera år i omgångar
är nu nere i 5 mg ,,men det är svårt att somna på,,tänkte prova
Imovane/zopiclone istället
rekomenderad dos för att "knoppa" då?? undrar
Okej, har lite frågor, en del har säkert tagits upp tidigare i tråden, dock är jag för lat för att kolla igenom allt och hoppas att någon vänlig själ kan ta sig tid och svara på mina frågor. Nu till saken, jag har en karta 10 mg zolpidem, vad är en bra nybörjardos att flumma på? Tilläggas är att jag går på sertralin 10 mg för min OCD, är det något problem?
10 mg borde räcka faktiskt, vanlig dos alltså. 15 mg möjligtvis. Effekten blir inte lika intressant på högre doser utan liknar då mer en stark fylla/benzorus med väldiga minnesluckor. Blanda inte med benzo eller alkohol, då tar man bort mycket av den speciella zolpidem-effekten. och blir bara jättefull/jättebenzad.
Sertralinet påverkar inte det här. Går bra att ta med SSRI/SNRI och med det mesta annat också faktiskt, eftersom zolpidem inte påverkar andningen, kramptröskel eller serotoninsystem eller dopaminsystem så är zolpidem rätt säkert att blanda med i stort sett allt.
Senast redigerad av Herr Kantarell 2012-04-24 kl. 16:49.
Har ätit Imovane nu i snart 5 månader. 7,5mg/natt.
Har funkat bra tills drygt en vecka tillbaka, nu hjälper dem inte insomningen över huvudtaget. Vaknar även oftare på nätterna nu av någon anledning. Har hänt att man tagit 5st ibland, utan effekt...
Antar att jag behöver ta ett uppehåll så toleransen går ner. Hur länge tror ni man behöver vänta?
10 mg borde räcka faktiskt, vanlig dos alltså. 15 mg möjligtvis. Effekten blir inte lika intressant på högre doser utan liknar då mer en stark fylla/benzorus med väldiga minnesluckor. Blanda inte med benzo eller alkohol, då tar man bort mycket av den speciella zolpidem-effekten. och blir bara jättefull/jättebenzad.
Sertralinet påverkar inte det här. Går bra att ta med SSRI/SNRI och med det mesta annat också faktiskt, eftersom zolpidem inte påverkar andningen, kramptröskel eller serotoninsystem eller dopaminsystem så är zolpidem rätt säkert att blanda med i stort sett allt.
Däremot sägs Zolpidem metabolismen av sertralin viket leder till något sämre effekt från sertralinet.
Har ätit Imovane nu i snart 5 månader. 7,5mg/natt.
Har funkat bra tills drygt en vecka tillbaka, nu hjälper dem inte insomningen över huvudtaget. Vaknar även oftare på nätterna nu av någon anledning. Har hänt att man tagit 5st ibland, utan effekt...
Antar att jag behöver ta ett uppehåll så toleransen går ner. Hur länge tror ni man behöver vänta?
Du får nog räkna med att göra några veckors uppehåll för minska toleransen. Ett tips är att ta imovane på fastande mage, för mig känns z analogerna mer om jag är hungrig och inte ätit på länge.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!