2010-06-23, 12:16
Medlem
m96mafrs avatar
Jag tar 15 md dagtid mot ångest. Funkar jättebra och somnar ej. Någon mer med den erfarenheten?
Citera
2010-06-23, 13:26
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m96mafr
Jag tar 15 md dagtid mot ångest. Funkar jättebra och somnar ej. Någon mer med den erfarenheten?

Japp, jag går på 3-5x7.5mg Imovane dagligen. En till natten precis innan jag ska lägga mig, för min egen del så är den ångestdämpande effekten tillsammans med aningen mer euforikick eller upplyftande humör än vanliga bensodiazepiner för min del.

Med tanke på att jag haft utskrivet 15mg till natten i flera år (får ut tillräckligt för att kunna ta 4-5 per dag) så är toleransen så pass hög att den inte är sömngivande för fem öre, snarare en paradoxal effekt som gör att jag släpper ångesten och blir piggare/socialare av det.
Även om jag skulle ta dem endast till natten och strax före jag lägger mig så gör det inte någon större skillnad när jag lägger mig numera, jag tar dem mest för den rogivande effekten så man släpper tankarna strax innan sömnen.
Citera
2010-06-23, 18:43
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ett litet droglavemang med andra ord. Så substanserna tas upp av kroppen innan man skiter på sig?

Man skiter inte på sig.
Citera
2010-06-23, 18:49
Medlem
m96mafrs avatar
zopiklon/zolpidem, hur mycket måste en normal person stopa i sig för att få hallucinationer
Citera
2010-06-23, 18:56
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
zopiklon/zolpidem, hur mycket måste en normal person stopa i sig för att få hallucinationer

Det händer inte särskilt ofta med Zopiklon, inte hallucinationer, snarare dubbelseende och att det ser ut som saker och ting rör på sig i olika ljusvinklar. Vad gäller Zolpidem så är det rätt individuellt, men de flesta verkar kunna få hallisar eller hitta på dumheter på doser mellan 40-80mg, personligen så får jag aldrig hallisar oavsett dosering.
Citera
2010-06-23, 20:39
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:

När jag var helt ny på Zolpidem så räckte det med 10-15mg. Jag såg skuggor rörde sig och tick för mig att blommor levde osv. Hallisarna var aldrig obehagliga eller skrämmande, utan det var rätt nice tyckte jag.
Nuförtiden så blir jag bara trött och får tolerans och måste ta fler
Citera
2010-06-23, 21:08
Medlem
runds avatar
Jag går med i fancluben , har imovane på recept och tycker de dämpar ångesten jävla härligt innan man ska sova , funkar lika bra mot ångest som de flesta bensodiazepiner tycker jag .
Citera
2010-06-23, 22:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Man skiter inte på sig.

Good news
Citera
2010-06-25, 12:58
Medlem
klotys avatar
Zolpidem gör mig rejält väck och ger mig hallucinationer/synvillor redan på 10-20mg.

Zopiklon fungerar som vilken benso som helst tycker jag. Perfekt att ta både på dagen eller till natten.

Två härliga preparat.
Citera
2010-06-26, 21:40
Medlem
TjackadHamsters avatar
Varför är inte denna klistrad? Jag menar, det finns ju inte så många klistrade i den här delen av forumet, och inte heller så många FAQ's så att det skulle bli fullt. Klistra för fan!
Citera
2010-06-28, 03:56
Medlem
Endemisks avatar
Om någon dag skall jag till den lokale psykiatrimånglaren, för att förhoppningsvis få ett Z-tillskott till min ofta verkningslösa Theralen-behandling (sover i evigheter när jag väl har däckat, men somnar in ungefär två timmar innan jag bör vakna, så problemet känns rätt uppenbart).

Jag antar att jag inte bör be om ett specifikt preparat, då det lär ringa varningsklockor hos läkaren då. Är det generellt sätt lättare att få exempelvis Imovane utskrivet än en riktig benso? Har inget intresse av att flöddra bort mitt liv, vill bara få ordentligt med sömn, och kanske någon mysig dag i det ångestfrias tecken.

Tror ni det skulle funka att ta Imovane och Theralen till natten de kanske 3-4 dagar i veckan jag verkligen behöver somna in ordentligt, samt dosera under dagtid någon dag i veckan för att varva med opioiderna (brukar använda lätta opioider cirka 2 dagar i veckan, fungerar galant och ger mig mycket glädje och livsenergi)? Vill helst undvika beroende och påtaglig toleranshöjning.

Skriver detta efter många vakna timmar, så det är mycket möjligt att det inte är vidare konkret formulerat.
Citera
2010-06-28, 08:40
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Om någon dag skall jag till den lokale psykiatrimånglaren, för att förhoppningsvis få ett Z-tillskott till min ofta verkningslösa Theralen-behandling (sover i evigheter när jag väl har däckat, men somnar in ungefär två timmar innan jag bör vakna, så problemet känns rätt uppenbart).

Jag antar att jag inte bör be om ett specifikt preparat, då det lär ringa varningsklockor hos läkaren då. Är det generellt sätt lättare att få exempelvis Imovane utskrivet än en riktig benso? Har inget intresse av att flöddra bort mitt liv, vill bara få ordentligt med sömn, och kanske någon mysig dag i det ångestfrias tecken.

Tror ni det skulle funka att ta Imovane och Theralen till natten de kanske 3-4 dagar i veckan jag verkligen behöver somna in ordentligt, samt dosera under dagtid någon dag i veckan för att varva med opioiderna (brukar använda lätta opioider cirka 2 dagar i veckan, fungerar galant och ger mig mycket glädje och livsenergi)? Vill helst undvika beroende och påtaglig toleranshöjning.

Skriver detta efter många vakna timmar, så det är mycket möjligt att det inte är vidare konkret formulerat.

Imovane ska inte vara svårt att få ut. Toleransökning och ett visst beroende kommer du få, men det är inte jobbigt att gå av den medicinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in