Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-23, 17:49
  #1
Medlem
SaintBobs avatar
Vill gå upp ett par kilo muskler men har dåligt med tid till att laga mat.
Vad går snabbt, lätt o fixa? Frukost/middag/kvällsmat
Några speciella märke på mat som är bättre och vad är bra och dricka? Mjölk, juice eller vatten? Tränar 3-4 gånger veckan.
Tacksam för svar
Citera
2007-07-23, 18:02
  #2
Medlem
zezilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintBob
Vill gå upp ett par kilo muskler men har dåligt med tid till att laga mat.
Vad går snabbt, lätt o fixa? Frukost/middag/kvällsmat
Några speciella märke på mat som är bättre och vad är bra och dricka? Mjölk, juice eller vatten? Tränar 3-4 gånger veckan.
Tacksam för svar

Till middag brukar jag ofta ta en burk sådan där tonfisk i sås. Finns på burk med smakerna satay, curry, sötsur och ngr till. Skitgott och bara att blanda med bulgur, hel vete eller fullkornsris. Annars e makrillfilé i tomatsås och ris busenkelt att laga till.
Frukost e fiberhavregrynsgröt med banan och hallon (frysta) min favo! Har du en shaker kan du göra en drink på yoghurt naturell, frysta bär och en stor banan, smakar som milkshaken på Mac Donalds nästan :-)
Citera
2007-07-23, 18:11
  #3
Medlem
Drooms avatar
Orkar jag inte fixa något på kvällen slänger jag i mig 500g keso. Kanske inte någon tallriksmodell men man blir mätt och får i sig ~500kcal och 60g protein.
Citera
2007-07-23, 18:56
  #4
Medlem
randomheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintBob
Vill gå upp ett par kilo muskler men har dåligt med tid till att laga mat.
Vad går snabbt, lätt o fixa? Frukost/middag/kvällsmat
Några speciella märke på mat som är bättre och vad är bra och dricka? Mjölk, juice eller vatten? Tränar 3-4 gånger veckan.
Tacksam för svar

En idé är ju att ställa sig på en söndag och laga mat för resten av veckan.
Gör matlådor. Klockrent, går snabbt om man har micro.
typ, köttfärsås, lax, kyckling osv. Gör köttgrytor osv. Enkelt.
Kräver väl 2 timmar av dig att göra iordning allt och balansera det väl och se till att det fyller upp ditt energibehov för dagen.
Gröt på morgonen är klockrent, går snabbare än man tror också.
Gör man så sparar man in maximalt med tid.
Citera
2007-07-23, 19:18
  #5
Medlem
puberts avatar
Några exempel på bra saker som går snabbt att fixa:

Havregryn (går att göra massor med, gröt, äta som den är i mjölk, mixa med annat gott.. kungen av frukostar), youghurt, frukt, snabbmakaroner (fullkorn), keso och kvarg, mjölk, fullkornsbröd med skivad kalkon, tonfisk, makrill på burk, äggröra...

Finns massvis av bra mat som går snabbt att fixa.

EDIT: En mixer är en mycket bra investering som tränande. I princip allt går att köra i mixern och dra i sig som en drink.
Citera
2007-07-23, 19:48
  #6
Medlem
Ravioli på burk Eldorado eller Euroshopper

Öppna(krävs burköppnare)
sätt på plattan, ställ burken på plattan i några minuter
ta plastgaffel, ät, släng allt(ingen disk)


Billigt, snabbt, ingen disk
Citera
2007-07-24, 23:41
  #7
Medlem
Nudlar, Pan Pizza, Köttfärsås, Pasta, Hamburgare, Pilsner korv & bröd, varma mackor. Ja mycket finns det bara äta
Citera
2007-07-25, 00:13
  #8
Medlem
calibrishs avatar
se bara till att käka ordentligt, ligg på kaloriöverskott!
Om det så är en chipspåse, käka mkt kalorier! men finns ju helt klart hälsosammare alternativ
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback