Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-31, 19:19
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Var det inte 31 augusti de skulle levereras? Om ja har ni fått någon dator?

http://www.idg.se/2.1085/1.118775
Citera
2007-08-31, 19:54
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Au contrare. Kolla hur mycket PR han har fått, just för att ingen vet om det är bluff eller inte. Folk debatterar överallt på diverse forum om dessa datorer finns eller inte. Allt tvivel gör ju att priset verkar ännu mer otroligt och fantastiskt än vad det i själva verket är. När det sedan visar sig att det hela inte var en bluff...

Den enda PR jag kan se han fått är att han betraktas som en pajas.
Han har väl i någon form av ett maniskt ögonblick fått en tokig idé om att göra världens största affär.
Valdi upp som en sol och ner som en pannekaka, karln är vrickad.
Citera
2007-08-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Har Medion tagit pengarna från C2O?

bokför datum, trans. datum
07-08-27 07-08-25 2CO.COM*MEDISON -1 038,92

kopierat från internetbanken.
Citera
2007-09-01, 10:52
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...
Så objektivt och informativt som det bara kan bli!
Du ser alltså inget fel med att ett seriöst företag har en sådan webbsida?
Den skulle inte få mer än "Godkänd" om en 16-åring skapat sidan under en webbdesignkurs i gymnasiet. Antagligen hade den fått "Icke godkänd" med tanke på att deras policy var direkt stulen från Apple - ett upphovsrättsbrott.

Ett seriöst företag bör ha en webbsida som speglar företaget seriositet - inte en sida som ser ut att vara en unges första försök i HTML.

Jag kan en del HTML och kan definitivt säga att medisons sida är otroligt ful och dåligt gjord.

Medison har förresten en ny policytext. http://www.medisoncelebrity.com/legal/privacy/
Och både "Terms of Use" och "Privacy Policy" länkar till samma plats.

"Medison Europe Limited
27 Ruffets Wood,Gravesend
Kent DA125JQ, England, UK"

Var det inte ett svenskt företag?
Citera
2007-09-01, 11:00
Medlem
sparlunds avatar
Nu är det bara att vänta 4-6 veckor och se ifall pale får sin dator.
Citera
2007-09-01, 11:10
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Du ser alltså inget fel med att ett seriöst företag har en sådan webbsida?
Jag ser inget fel på att hemsidan antagligen är gjord av en 16-åring, det skiter jag fullständigt i så länge de kan göra datorer.
Att man inte kan göra hemsidor på ett proffsigt sätt betyder inte att man inte kan bygga ihop datorer.

Citat:
"Medison Europe Limited
27 Ruffets Wood,Gravesend
Kent DA125JQ, England, UK"

Var det inte ett svenskt företag?
Det har väl länge varit kännt att Medison inte är svenskt utan ligger utomlands?
Det är alltså lika svenskt som IKEA, som har högkvarteret i Nederländerna.
Citera
2007-09-01, 14:24
Medlem
Citat:
Jag ser inget fel på att hemsidan antagligen är gjord av en 16-åring, det skiter jag fullständigt i så länge de kan göra datorer.
Att man inte kan göra hemsidor på ett proffsigt sätt betyder inte att man inte kan bygga ihop datorer.

Det stämmer mycket väl men en hemsida är idag ett av de viktigaste och mest betydelsefulla utåt. Speciellt för ett företag som Medison som är ett distansföretag. Det enda deras besökare och kunder ser är en dåligt uppbyggd hemsida med dålig navigering vilket ger ett otroligt oseriöst intryck av ett företag som påstår sig vara internationella och ha en omsättning på flera miljarder. Därför säger jag det än en gång (upprepning) eftersom du verkar ha lite problem med att förstå mig, fastän jag uttrycker mig väldigt klart och tydligt. Hemsidan ser ut som skit och det har STOR betydelse.
Citera
2007-09-01, 15:09
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifty1
Det stämmer mycket väl men en hemsida är idag ett av de viktigaste och mest betydelsefulla utåt. Speciellt för ett företag som Medison som är ett distansföretag. Det enda deras besökare och kunder ser är en dåligt uppbyggd hemsida med dålig navigering vilket ger ett otroligt oseriöst intryck av ett företag som påstår sig vara internationella och ha en omsättning på flera miljarder. Därför säger jag det än en gång (upprepning) eftersom du verkar ha lite problem med att förstå mig, fastän jag uttrycker mig väldigt klart och tydligt. Hemsidan ser ut som skit och det har STOR betydelse.
Jag har förstått vad du tycker hela tiden, grejen är bara det att jag inte tycker likadant.
Citera
2007-09-01, 15:33
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Jag har förstått vad du tycker hela tiden, grejen är bara det att jag inte tycker likadant.
Du ser inget fel i att ett jätteföretag inte spenderat mer än fem minuter på att skapa sin hemsida? Det är alltså helt logiskt för dig att ett "enormt datorföretag":s webbsida inte ens skulle klara betygskriterierna för en gymnasiekurs?

Ifall Medison var seriösa skulle de anlita vilken webbdesigner som helst för att skapa en seriös webbsida. En seriös sida skulle mångdubblat deras försäljning eftersom folk inte lika lätt hade misstänkt att det hela var en bluff.

Om ett företag omsätter miljarder, varför då inte lägga några tusenlappar på företagets absolut viktigaste förbindelse med omvärlden - webbsidan?

Det kan jämföras med att IKEA skulle ha en sliten alkoholist som "ansiktet utåt" och bedriva verksamheten från en mörk källare i Rinkeby, och istället för reklamkampanjer skulle alkoholisten få skriva "IKEA ÄGER!" på toapapper som sedan sprids runt om i Stockholm.

Seriöst intryck? Näe.
Citera
2007-09-01, 16:10
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Det är alltså helt logiskt för dig att ett "enormt datorföretag":s webbsida inte ens skulle klara betygskriterierna för en gymnasiekurs?
Nej, men Medison är inget enormt datorföretag direkt.

Citat:
En seriös sida skulle mångdubblat deras försäljning eftersom folk inte lika lätt hade misstänkt att det hela var en bluff.

Om ett företag omsätter miljarder, varför då inte lägga några tusenlappar på företagets absolut viktigaste förbindelse med omvärlden - webbsidan?
Självklart, och det är det jag har tyckt hela tiden. Men Medison-människorna verkar inte förstå värdet av att ha en bra hemsida, men det betyder fortfarande inte att de inte kan bygga ihop datorer.
Citera
2007-09-01, 16:22
Medlem
brödrosts avatar
Citat:
Nej, men Medison är inget enormt datorföretag direkt.

Självklart, och det är det jag har tyckt hela tiden. Men Medison-människorna verkar inte förstå värdet av att ha en bra hemsida, men det betyder fortfarande inte att de inte kan bygga ihop datorer.

Ser du verkligen inte alla de tecken som pekar på att det är en stor bluff?
Citera
2007-09-01, 17:40
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brödrost
Ser du verkligen inte alla de tecken som pekar på att det är en stor bluff?
Ja, men jag hoppas bara på det bästa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in