Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Både störande och rent av löjligt att skriva ansökan på dålig engelska när han som svensktalande söker jobb på en svensk kommun.
Verkar vilja leka världsvan och ses som en "stor man", men det blir bara patetiskt......
Kan bara konstatera att "Valdi Wonka & laptopfabriken" är nog årets roligaste följetong på nätet!
Det var den sämsta ansökan jag sett på länge, och jag har i jobbet granskat en hel del ansökningar. Saknar ju t.ex. referenser till de jobb som han haft, och även när man startat egna projekt och företag så bör man ha referenser. Har man gjort så mycket som han påstår så borde han haft en hel del bilagor och betyg till ansökan.
Dessutom är det nationalistiskt att skriva att man talar kroatiska när det i själva verket är serbo-kroatiska (det är samma språk, men olika dialekter). Sådant är inte bra i en ansökan.
När det gäller epostadressen är det inget problem att man använder en hotmail-adress eller liknande. Det är vanligt att sökande använder en särskild adress för just jobbansökningar.
Min spontana åsikt är att hans ansökan kommer att tas med en mycket stor nypa salt och han är knappast med bland de som kallas till intervju.