Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-10, 16:27
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Hm? De 1000 kronorna sattes tillbaka på mitt konto för några dagar sedan. Vad är på gång?
http://www.idg.se/2.1085/1.119780

2CO upptäckte att datorerna inte har levererats.
Citera
2007-09-10, 16:40
Medlem
Fekkes avatar
Vafan... precis när Valdi skall leverera datorerna så förstör det elaka 2CO såhär bara... Hade dom bara väntat 2 veckor till så hade alla fått sina datorer till slut!!

(För er som beställt en dator (och uppenbarligen behöver ett förtydligande): jag var ironisk)
Citera
2007-09-11, 00:16
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekke
Vafan... precis när Valdi skall leverera datorerna så förstör det elaka 2CO såhär bara... Hade dom bara väntat 2 veckor till så hade alla fått sina datorer till slut!!

(För er som beställt en dator (och uppenbarligen behöver ett förtydligande): jag var ironisk)

Japp, ett par veckor till bara enligt Valdi själv. Så nu är det säkert på G
Citera
2007-09-11, 00:20
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Japp, ett par veckor till bara enligt Valdi själv. Så nu är det säkert på G
Sen är det ganska patetiskt av han att påstå att dessa 7000 beställare har beställt 300 000 datorer.

40 per person....
Citera
2007-09-11, 00:59
Medlem
Trancelations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Sen är det ganska patetiskt av han att påstå att dessa 7000 beställare har beställt 300 000 datorer.

40 per person....

Uppgifterna om 7000 kommer ju från 2checkout.com. Det kan vara så att många har "köpt" (tänkte köpa ) många "datorer" till sina företag, för att sälja vidare eller något annat.

Det konstiga med allt detta är hur snubben som ligger bakom detta Ivanko eller vad han heter är så öppen och har blivit intervjuad osv. Om det är en bluff är det ju idiotiskt att göra så. Inga pengar har ju gått till honom utan till 2checkout.com, så jag fattar inte vad han håller på med ...

Kanske är han självmordsbenägen och vill driva med folk innan han tar självmord?
Citera
2007-09-11, 02:12
Medlem
jokers avatar
Jag tror att Valdi själv tror på idén men har tagit sig vatten över huvudet.

Det finns rätt mycket som talar för att det inte är en scam. Vore det en scam så skulle 2checkout dragit pengarna så fort som möjligt, gärna samtidigt som beställningen görs, skicka över pengarna till Valdi i Brasilien som givetvis skulle lägga locket på efter 3-4 veckor. Detta har inte skett. 2co har inte släppt några pengar till Valdi. Valdi har tom mage att tala med pressen nu efter att alla "avslöjat" hans scam. Och siten madisoncelebrity är up-and-running igen.

Jag tror att det inte är en scam, bara en galen man med en dröm som är för bra för att vara sann. Dåligt affärsmannaskap.
Citera
2007-09-11, 07:59
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Jag tror att det inte är en scam, bara en galen man med en dröm som är för bra för att vara sann. Dåligt affärsmannaskap.
Precis så jag har tänkt.

Men folk verkar inte förstå att det inte bara är multiinternationella extremenorma företag som gör miljarders dollars i vinst varje månad, som kan göra datorer. Vem som helst kan bygga ihop och sälja datorer, denne vem som helst kan säkert göra fula hemsidor också.
Citera
2007-09-11, 10:18
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...
Precis så jag har tänkt.

Men folk verkar inte förstå att det inte bara är multiinternationella extremenorma företag som gör miljarders dollars i vinst varje månad, som kan göra datorer. Vem som helst kan bygga ihop och sälja datorer, denne vem som helst kan säkert göra fula hemsidor också.
Det är alltså lätt som en plätt att dra igång ett datorföretag och börja kränga helt OK laptops för en femtedel av marknadspriset? Och då ser man dessutom på det hela så slappt att man inte ens orkar köpa en vettig webbsida. T.om. "Nisses dykklubb" anser sig behöva en snygg webbsida, men det skiter datorföretaget Medison tydligen i.

Vem som helst kan inte bygga ihop tusentals datorer och sälja dem för långt under marknadsvärdet.
Citera
2007-09-11, 10:56
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Vem som helst kan inte bygga ihop tusentals datorer och sälja dem för långt under marknadsvärdet.
Jo, vem som helst kan göra det. Att tjäna pengar på det är en annan sak, det kan säkert inte vem som helst, eller Valdi, klara av att tänkta ut.
Citera
2007-09-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...
Jo, vem som helst kan göra det. Att tjäna pengar på det är en annan sak, det kan säkert inte vem som helst, eller Valdi, klara av att tänkta ut.

Att sänka priset med 40% är en sak men att göra det från 5000kr till 1000kr är för bra för att vara sant.

"There is no such thing as a free lunch" - Milton Freedman
Citera
2007-09-11, 11:43
Moderator
Falukropps avatar
Tja, såna där scams bygger på folks förmåga att så gärna vilja att nånting som är för bra för att vara sant är sant att de bara inte kan tro att det inte är sant i slutändan.

Skulle vilja likna denne Valdi vid nån slags mytoman, som trots att all rimlighet och bevisning säger att det är frågan om en bluff, ändå håller fast vid att allt är i sin ordning.
Har stött på en person som var exakt sådan i verkliga livet. Han försökte också sälja saker som inte existerade. Dock håller jag stenhårt på principen pay on delivery, så åkte inte på den niten.
Citera
2007-09-11, 13:35
Medlem
Vet ngn föresten vad denna dator innehåller?
tror knappast att de e en Windows vista kapabel dator? hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in