2025-10-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agendafreeradio
Är det fler i den nationella rörelsen som känt till det här om Björn? Har det försökts tystas ner eller vad är grejen? Han borde ju blivit utkickad så fort det uppdagades.

Nej, jag funderade initialt på en anmälan, men backade sedan för jag orkade inte med allt vad det innebar. Jag hade ingenstans att bo under tiden, så var tvungen att prioritera vad som var viktigast för mig.
Senast redigerad av A.way 2025-10-15 kl. 20:57.
Citera
2025-10-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agendafreeradio
Är det fler i den nationella rörelsen som känt till det här om Björn? Har det försökts tystas ner eller vad är grejen? Han borde ju blivit utkickad så fort det uppdagades.

Det och tidigare saker har varit känt av i princip alla ledande nationella. Men Björn har ju varit ett namn, lite poppis och då är det sällan nån som bryr sig. Bland nationella aktivister har det nog inte varit allmän kännedom.
Citera
2025-10-16, 11:14
Medlem
VensterHomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Det och tidigare saker har varit känt av i princip alla ledande nationella. Men Björn har ju varit ett namn, lite poppis och då är det sällan nån som bryr sig. Bland nationella aktivister har det nog inte varit allmän kännedom.
Hur han beter sig mot kvinnor har väl knappast varit känt av någon. Men bra att det kommer fram. Om Björn nu är kvinnomisshandlare i nivå med Bajs-Kim kanske han får göra som den äckliga zigenaren och söka sig till vänstern nu om han inte är välkommen i rörelsen längre.
Citera
2025-10-16, 12:28
Citat:
Ursprungligen postat av VensterHomo
Hur han beter sig mot kvinnor har väl knappast varit känt av någon. Men bra att det kommer fram. Om Björn nu är kvinnomisshandlare i nivå med Bajs-Kim kanske han får göra som den äckliga zigenaren och söka sig till vänstern nu om han inte är välkommen i rörelsen längre.
Bajs-Kim är ju ett mycket dåligt exempel då han blev dömd för kvinnomisshandel åtminstone två gånger och första gången fick han en andra chans av den nationella rörelsen. Han hade en roll inom Nordisk Ungdom där han jobbade med strategi efter den första domen. Det var först när han började röra sig i vänsterkretsar som dessa domar blev ett problem för nationella.

Har den nationella rörelsen tagit lärdom eller ska Björn Björkqvist få en chans till är frågan?
Senast redigerad av agendafreeradio 2025-10-16 kl. 12:31.
Citera
2025-10-17, 13:19
Medlem
Känner att det kan vara vettigt att uttala sig om detta. Björn har en lång historia av att hota och förnedra andra människor. Hoten består nästan alltid av att han ska ”avslöja” något om personen och sprida ut detta.

Bland de tillmälen som används frekvent finns t.ex. narcissist, kvinno- eller barnmisshandlare, nazist (ja, faktiskt) och pedofil. Gissningsvis finns det oftast ingen grund till anklagelserna (utom kanske nazist ibland då), om nu inte Björn känner minst ett tiotal av varje sort.

Syftet är att personen ska bli rädd och göra som han säger. Det funkar antagligen eftersom konsekvenserna kan bli stora även om det inte är sant. Så det är denna dynamik man hamnar i förr eller senare när man har med honom att göra. Detta gäller vänner och bekanta, men är väl sannolikt att närstående har det på liknande vis.

Nu är det så pass många som har fått sådana hot, så de blir väl mindre effektiva med tiden.
Citera
2025-10-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CWG

Rörelsen valde även Björn framför Joakim Karlsson för ca 20 år sedan, även om hela historien var shady.
Citera
2025-10-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Rörelsen valde även Björn framför Joakim Karlsson för ca 20 år sedan, även om hela historien var shady.

Det är bara onödigt att dra in en sådan historia i detta. Behöver inte kommenteras och är inte heller till JK:s fördel om folk som var med gör det.

Det är så mycket onödigt skvaller och en stor mängd lögner om olika nationella företrädare i detta delforum. Otroligt att folk inte skäms när de sitter som småflickor och hittar på saker, antyder eller sprider vidare osäkra uppgifter. Visst, ett stort gäng är rödingar och/eller har flashback-skrivande som arbetsuppgift, men det gäller inte alla.

Björn är t.ex. inte bög, som vissa gillar att skvallra om. Lägg bara av och bete er inte som rödingar. Tänk noga efter på vad som är viktigt att varna andra för och vad man borde hålla klaffen om. I Björns fall är det som är sant tillräckligt illa. Ni uppför er lika bedrövligt som honom när ni sprider den typen av "uppgifter" om honom och andra.
Citera
2025-10-17, 22:13
Medlem
Jag tror verkligen inte att Björn är bög. Att ryktena om hans påstådda homosexuella läggning fortfarande florerar är seriöst barnsligt. Den enda anledningen till att ryktet började florera i rörelsen på 1990-talet var för att Björn inte hade någon flickvän under en längre period. Men det fick han ju sen. Ett helt gäng faktisk.

Slutsats. Björn borde sluta youtuba, börja ta mediciner för sina återkommande psykoser och slutligen borde han bli nykterist och flytta tillbaka till Gotland för att föda upp får.
Citera
2025-10-21, 09:57
Medlem
-Hengpung-s avatar
Tråkigt för Björn att olyckan fortsätter drabba honom genom livet – dock av egen skuld i de flesta av fallen – och att tvingas leva med ett brottsregister som aldrig "nollas" i publika sammanhang då han emellanåt samlar på sig nya domar. Mycket med känslor kan vara svårt och jobbigt, men man får se på dom på det sättet att dom är enbart passagerare i livet. Låter man känslorna ta över styrspakarna över vad man gör så går det lätt snett, vilket verkar vara en återkommande trend för Björn.

Men att Björn gör sig mer omöjlig i den nationella oppositionen är enligt mig självklart. Bara för att en person är något av en känd profil inom sagda opposition så betyder inte det att han ska lyssnas på om där finns åteekommande brottslighet av sagda slag. Den nationella oppositionen har länge haft ett problem med detta att brottslingar fortsätter få representera den utåt sätt och hur många gånger det än repeteras så fortsätter det. Brott som HMF struntar jag i, jag tror alla förstår vilka typ av brott jag menar. Björn är bränd och bör vara det för all överskådlig framtid. Det enda som återstår nu är att dra sig tillbaka och leva ett anonymt liv.

Om någon i NMR, DFS eller annan nationell gruppering är av annan åsikt att brottslighet gång efter annan kan förbises så vill jag ha en god förklaring på varför och hur man resonerar.
Citera
2025-10-27, 09:21
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Expo/Säpo-agent som mordhotat kamrater. Han är nog körd i rörelsen nu.
Citera
2025-10-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Expo/Säpo-agent som mordhotat kamrater. Han är nog körd i rörelsen nu.
Det där får du gärna utveckla, om du vill bli det minsta betrodd
Citera
2025-10-27, 16:05
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Det där får du gärna utveckla, om du vill bli det minsta betrodd

Dan Eriksson har skrivit ett internbrev om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in