Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-12, 20:52
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Har Björn Björkqvist någonsin kommenterat sitt tidigare samarbete med den mytomspunne, numera avlidne, Lars Lind?

Lars Lind står och skriker på T-centralen: https://www.youtube.com/watch?v=WOLYMUuYXIE
Ja, i det senaste avsnittet av sin podd Nationell Reflektion så talar han om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Björn har konto på Grindr så antagandet är inte utan grund
Källa på det?
Citera
2025-09-12, 20:53
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Ja, i det senaste avsnittet av sin podd Nationell Reflektion så talar han om det.

Källa på det?

Ladda ner appen, gör ett konto, profit.
Citera
2025-09-13, 15:03
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank

Tack! Detta avsnitt antar jag det rör sig om: https://nationellreflektion.substack...orn-bjorkqvist och där Björn kommenterar bögryktet (46 minuter in). Dock utan att nämna Lars Lind vid namn eller mer detaljer kring samarbetet med Lind. Såg även att en viss Gunnar Andersson kommenterat under podden. Och just Gunnar, som då hette Kenneth, var en av flera personer som hade en djup konflikt med Lind under denna tid. Närradion blev en kanal för att kasta skit på Lind och bland annat anklaga Lind för att vara bög och att Björn var hans pojkvän. Som här t ex https://www.youtube.com/watch?v=38fpQKSIPzo&t=475s Vet inte vem personen är som kallar Björn för Lars Linds pojkvän, men låter inte som Kenneth i detta fall.
Citera
2025-10-10, 09:01
Medlem
Hazizas avatar
Vem är hon Tyra som han podcastar med, aldrig hört talas om henne tidigare? Verkar va rätt pantad.
Senast redigerad av Haziza 2025-10-10 kl. 09:43.
Citera
2025-10-10, 14:08
Medlem
Har försökt hålla mig i utkanten av det nationella ett bra tag men lyssnat på lite poddcasts och läst lite artiklar, men mest hängt i chattgrupper på Telegram.

Men den här domen mot Björn som kom i veckan måste väl ändå vara spiken i kistan för honom i nationella sammanhang? Ingen kan väl kalla sig nationell och acceptera någon som behandlar kvinnor och barn på det viset!!
Citera
2025-10-11, 09:56
Citat:
Ursprungligen postat av ritualflak
Har försökt hålla mig i utkanten av det nationella ett bra tag men lyssnat på lite poddcasts och läst lite artiklar, men mest hängt i chattgrupper på Telegram.

Men den här domen mot Björn som kom i veckan måste väl ändå vara spiken i kistan för honom i nationella sammanhang? Ingen kan väl kalla sig nationell och acceptera någon som behandlar kvinnor och barn på det viset!!
Vad för dom?
Citera
2025-10-11, 11:30
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:

Dessutom verkar han hållt på länge och mycket. Det handlar inte om att han gjorde något ogenomtänkt vid ett enstaka tillfälle, utan riktade trakasserier under många månader. Inte ett friskt beteende.
Citera
2025-10-11, 12:05
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agendafreetv
Vad för dom?

B3511-24
Skaraborgs tingsrätt

Jag är förvånad att inte mediagamarna har slängt sig över den ännu.
Citera
2025-10-11, 12:07
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
B3511-24
Skaraborgs tingsrätt

Jag är förvånad att inte mediagamarna har slängt sig över den ännu.
Intressant. Hoppas någon kan lägga upp domen. Antar att han inte fick några frågor om den i senaste
Nationell reflektion. Fast domen kom väl efter podden var släppt så nevermind.
Senast redigerad av agendafreetv 2025-10-11 kl. 12:10.
Citera
2025-10-11, 21:52
Medlem
Ryktena har funnits länge, tillsammans med bög grejerna. Han har väl barn med massor av olika kvinnor och får inte träffa något av dem. Men jag tror detta är första gången hans döms för något sådant här?
Citera
2025-10-12, 18:11
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ryktena har funnits länge, tillsammans med bög grejerna. Han har väl barn med massor av olika kvinnor och får inte träffa något av dem. Men jag tror detta är första gången hans döms för något sådant här?

Ja han har 4 barn med 4 olika kvinnor och träffar inte någon av dem. Alla gånger beror det förstås på den onda feminismen enligt Björn, trots att han under rättegången anklagade exfrun för att ta med deras barn på "nazistmöten". Ett försvar som kanske inte är helt trovärdigt om man är Björn Björkqvist.

Om man blir utslängd ur 109 länder är det något fel på en, men om man inte får träffa något av sina fyra barn är det feminismen.

Noterade förresten att du inte postat sedan 2016 innan detta, men nu dök det upp något viktigt
Citera
2025-10-13, 18:29
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Dessutom verkar han hållt på länge och mycket. Det handlar inte om att han gjorde något ogenomtänkt vid ett enstaka tillfälle, utan riktade trakasserier under många månader. Inte ett friskt beteende.

Då förstår vi varför Dan Eriksson och Magnus Söderman sparkade ut Björn från DFS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in