Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2023-12-28, 17:31
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Jag skrev att jag tyckte att den som skrev kunde slösa sin energi på ngt annat! Onödigt att hetsa upp sig för sånt som aldrig kommer ändras.
Jag har inte behov av att förklara något. Skrev min åsikt bara.
Och din åsikt får man inte ha en åsikt om? Men du ska få ha åsikter om andras åsikter?
Du är säkert en så där människa som vill bo i en demokrati, och ha åsikter, men inte vill bli kränkt eller att andra ska få åsikter om dina åsikter 😂😂
Tänk efter lite...
2023-12-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Självklart inte, jag baserar det på vad jag upplever i trafiken. Där är det majoriteten som blinkar fel.
Du kanske är en av dom, varav du inte anser att det är majoriteten.

Jag använder körriktningsvisare på ett föredömligt sätt som inte strider mot trafiklagarna, alltså VB i CP
2023-12-28, 19:07
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag använder körriktningsvisare på ett föredömligt sätt som inte strider mot trafiklagarna, alltså VB i CP

Så istället för blinka höger innan du kör in för att visa att du ska köra ut i första uppehåller du trafiken (blå bil). För du visar ju inte att du ska svänga höger
https://bilddump.se/bilder/202312281....5.155.254.jpg
2023-12-28, 19:43
Medlem
Citat:
Så istället för blinka höger innan du kör in för att visa att du ska köra ut i första uppehåller du trafiken (blå bil). För du visar ju inte att du ska svänga höger

Läs en gång till vad jag och fundera sen om du kanske låtit din fantasi skena okontrollerat….?
Var i mitt inlägg skrev jag att jag alltid använder VB i CP, oavsett situation och planerad färdväg…?
2023-12-29, 07:04
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Läs en gång till vad jag och fundera sen om du kanske låtit din fantasi skena okontrollerat….?
Var i mitt inlägg skrev jag att jag alltid använder VB i CP, oavsett situation och planerad färdväg…?
Du skriver att du använder blinkers på ett föredömligt sätt, alltså vänsterblink i cirkulationsplats.
Då ställer jag en fråga till dig. Skriver inte att du alltid gör det.
Så en enkel fråga grundat på ditt svar att du använder vänsterblink, OAVSETT om du gör det ibland eller alltid.
2023-12-29, 08:59
Medlem
Citat:
Du skriver att du använder blinkers på ett föredömligt sätt, alltså vänsterblink i cirkulationsplats.
Då ställer jag en fråga till dig. Skriver inte att du alltid gör det.
Så en enkel fråga grundat på ditt svar att du använder vänsterblink, OAVSETT om du gör det ibland eller alltid.

Nej, du ställde ingen fråga, du kom med ett påstående, som dessutom var fullständigt irrelevant då du drog upp en situation jag inte ens nämnt. Därav min fråga om du låter din fantasi skena okontrollerat…
2023-12-29, 09:03
Medlem
Det är aldrig fel att blinka vänster. Idiotier som stör sig på det.
2023-12-29, 09:43
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Nej, du ställde ingen fråga, du kom med ett påstående, som dessutom var fullständigt irrelevant då du drog upp en situation jag inte ens nämnt. Därav min fråga om du låter din fantasi skena okontrollerat…
Och var skrev jag att du skrev "alltid blinkar vänster"?
Om du ska vara så präktig med att peka finger hela tiden, för det är tydligen det enda du kan. Så får du se till att ha rätt oxå.
Ja jag påstår att du försvårar för tex den blåa bilen, och du verkar inte säga emot mig. Så uppenbarligen är mitt påstående rätt, fantasi eller inte.
2023-12-29, 10:53
Medlem
Citat:
Och var skrev jag att du skrev "alltid blinkar vänster"?
Om du ska vara så präktig med att peka finger hela tiden, för det är tydligen det enda du kan. Så får du se till att ha rätt oxå.
Ja jag påstår att du försvårar för tex den blåa bilen, och du verkar inte säga emot mig. Så uppenbarligen är mitt påstående rätt, fantasi eller inte.

Du kom med ett fullständigt irrelevant påstående och exempel, då jag inte påstått nåt om det i ditt exempel.
Och inget i det jag skrev har nåt med blå bil att göra eller att jag skulle försvåra för den. Det är helt och hållet bara dina egna förvirrade fantasier som uppenbart är utom kontroll…

Men i den situation du gav som exempel, så skulle jag där använda körriktningsvisare på ett föredömligt sätt enligt aktuella förhållanden och förutsättningar som inte strider mot TF.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2023-12-29 kl. 11:41.
2023-12-29, 13:29
Citat:
Otroligt konstig tolkning av DrTinnitus inlägg.
2023-12-29, 14:37
Medlem
Vad lärs ut på körskolor numera? Vänsterblink eller inte vänsterblink i cirkulationsplatser?

Känns som om det är mest äldre och efterblivna som blinkar vänster.
2023-12-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Vad lärs ut på körskolor numera? Vänsterblink eller inte vänsterblink i cirkulationsplatser?

Känns som om det är mest äldre och efterblivna som blinkar vänster.

Ja, helt rätt. Varför underlätta och vara tydlig med sina intentioner?
Ungefär som samhället i övrigt. Sköt dig själv och skit i andra. Det är väl en ”vettig” attityd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in