Citat:
Ursprungligen postat av
justina
När mina barn tog körkort upptäckte jag att man inte ska vänsterblinka, fram tills dess brukade jag blinka vänster om jag skulle ut i tredje utfarten.
Och här har vi väl det största och mest välrepresenterade problemet i tråden: Boomers som tror att vad de lärde sig på körskolan är för evigt hugget i sten, och som vägrar hålla sig ajour med trafikreglerna.
Jag tog också körkort innan regeländringen, men när den skedde var det rätt mycket information i ämnet, så jag förstår inte riktigt hur man kunde missa det - och sen till råga på allt missa det i DECENNIER och köra på som inget hänt, och undra varför alla andra beter sig konstigt. Och som mongot jaimemendoza dessutom vara nära att krocka för att han själv gör fel.
Detta illustrerar så väl alla gamla trötta vänsterblinkare i den här tråden - korkade, okunniga, oinformerade och bakom flötet kör de på "som de alltid har gjort". Och resten av trafikanterna ser på er som på sin senila gamla morfar som inte förstår bättre. Men senila gamla morfar har fått sitt körkort indraget, och det borde ni också få.