Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-22, 01:41
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag är ledsen, men jag kan inte berätta - den enda som kan är just Admin.

Vad en moderator skriver - förutom i sin roll som moderator - är inte mera officiellt än vad någon annan användare skriver.

Du behöver inte vara ledsen alls

Det är sakfrågan som berörs här. Att admin inte svarar på något är väldigt uppenbart. Ungefär 80% av allt som skrivs på denna avdelning hade kunnat skippas om han hade svarat på de frågor och spörsmål av betydelse som dyker upp.

Det en moderator skriver måhända är inte mer officiellt än vad någon annan skriver men det finns mer kunskap och insyn, därför ger det en annan tyngd och i slutändan en talan för den del av flashback som inte är framför kulisserna.

Du kan bara föreställa dig vad som skulle hända om jag hade börjat berätta vem admin är och varför den har avgått och att det är en era som upphört osv.
2007-07-22, 01:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Du behöver inte vara ledsen alls

Det är sakfrågan som berörs här. Att admin inte svarar på något är väldigt uppenbart. Ungefär 80% av allt som skrivs på denna avdelning hade kunnat skippas om han hade svarat på de frågor och spörsmål av betydelse som dyker upp.

Det en moderator skriver måhända är inte mer officiellt än vad någon annan skriver men det finns mer kunskap och insyn, därför ger det en annan tyngd och i slutändan en talan för den del av flashback som inte är framför kulisserna.

Du kan bara föreställa dig vad som skulle hända om jag hade börjat berätta vem admin är och varför den har avgått och att det är en era som upphört osv.

Varför skulle du göra det, om du nu visste det?
2007-07-22, 01:45
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Men allvarligt talat, är du inte väldigt nära att bli en rättshaverist i ounderground nu?
Låt saker och ting fungera som de gör eller logga ut för evigt...

Jag är varken rättshaverist eller tycker flashback är dåligt eller sköts på ett dåligt sätt, tvärtom.

Men när saker försvaras per automatik och det som kan mumlas fram är klassikern att man bör lämna stället om det inte passar så tycker jag det är på sin plats att ställa saker på sin spets. Eftersom jag också exemplifierar allt och inte lämnar topic är det bästa att svara på just det jag skriver istället för att ramla i fällan att logga ut för evigt är en lösning.
2007-07-22, 01:46
Bannlyst
Citat:
En så slapp attityd och icke öppenhet när det gäller admin, som är just admin med alla dess rättigheter vad gäller ip m.m är beklagligt. Det undergräver trovärdigheten och förutsätter att de allra flesta inte bryr sig ett skit om vem eller vilka som faktiskt styr och har tillgång till det som är motvikten till flashbacks öppna policy, anonymitet. Till och med skapas det en betaltjänst för att kunna surfa anonymt, de tusentals medlemmar på flashback som skriver om väldigt känsliga ämnen har absolut ingen koll alls på vad som händer på adminfronten.

Om Herr Axelsson vill gömma sig bakom nicket Admin är en sak men att flera personer med olika nick och helt utan insyn eller någon som helst öppenhet har tillgång till så mycket personlig och privat information, det är beklagligt och långt ifrån vad Flashback säger sig stå för.

Att en moderator som Lady Tiera går in och svarar på frågan ger inte heller någon tyngd eller seriositet. Lady Tiera raljerar gärna över medlemmar som inte sköter sig och tillmälen och åthutningar är vardagsmat.

Det här är inte alls bra, för att använda ett populärt uttryck som "bra eller anus" så kan jag med gott samvete säga att det är jätteanus. Att sen en bunt kommer hävda att det minsann är jättebra eller försumbart kommer bara förstärka det faktumet.

Ett mycket bra och insiktsfullt inlägg! Jag håller med till fullo!

Vem är alla de här personerna egentligen och varför har de administratörstatus? Vem säger att de inte kan bli hackade och mycket, mycket, mycket känslig information spridas all världens väg?

Om de är tekniker så a) säg det och b) ändra deras status till något annat, till exempel just "tekniker".

I mitt tycke borde bara en person få ha administratörstatus, och det är admin. Sedan borde inga moderatorer kunna se användarnas IP-adresser, bara admin. Det vore ett krångligare system för att stänga av troll och liknande idioter, men ack vad mycket rättssäkrare det vore.

Att admins kommer och går utan att någon känner till det (förutom möjligen i Outlaw?) är inte rättssäkert utan väldigt märkligt. Fler borde reagera mot det här.
2007-07-22, 01:50
Bannlyst
Jag kan väl vara den första som räcker upp handen och säger att jag skiter högaktningsfullt i vad den och den administratorn heter, t ex "adminX = Sven-Kenneth Jölmsåker och bor i Bögle."

Skitsamma - bara det funkar, liksom?

Att LadyTiera anser att det är ngn slags "era" som tar slut visar att hon försöker vara märkvärdig och låtsas att rancor skulle vara någon viktig person, forumskändis?

Fånerier!
2007-07-22, 01:51
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Som skrivits tidigare Rancor har lämnat sin adminpost, istället för att fortsätta på admin2 så finns nu admin3.
För de flesta användare så kommer det inte vara någon skillnad.
Administratörer har alltid funnits på Flashback och kommer finnas även i framtiden.

admin3
2007-07-22, 01:51
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Varför skulle du göra det, om du nu visste det?

Frågan är helt irrelevant. Jag varken vet eller skulle berätta.

Varför skulle någon berätta någon annans personuppgifter, efterfråga knark, försöka sälja saker, efterfråga arbetskraft eller diskutera piratkort?
Det är sakfrågan vi diskuterar, eller som jag diskuterar.

Om vilka som är admin är helt ointressant så borde också ip och mail vara ointressant.

Vi vet inte vem som var admin, varför han var admin, inte ens att han var admin, vad han vet när det gäller personuppgifter eller anledningen till att han (eller hon) inte längre är admin.

Enkel fråga. Är det helt ointressant vem som tillhandahåller ens uppgifter och i så fall varför lämnar inte alla ut sina ip.nummer och mailadresser hur som helst?
2007-07-22, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin3
Som skrivits tidigare Rancor har lämnat sin adminpost, istället för att fortsätta på admin2 så finns nu admin3.
Administratörer har alltid funnits på Flashback och kommer finnas även i framtiden.

admin3

Ja, att de har funnits och kommer att finnas förstår vi, men vilka är ni?! Är det Axelsson som har flera konton? Är ni tekniker? Är ni forumets berömda, skarpa och belevade jurister?

Vad hände med root?

Vi användare vill faktiskt också ha lite insyn i vad som försiggår där bakom kulisserna - när det angår oss vill säga, och det anser jag att det gör i det här fallet.
2007-07-22, 01:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Frågan är helt irrelevant. Jag varken vet eller skulle berätta.

Varför skulle någon berätta någon annans personuppgifter, efterfråga knark, försöka sälja saker, efterfråga arbetskraft eller diskutera piratkort?

Om vilka som är admin är helt ointressant så borde också ip och mail vara ointressant.

Vi vet inte vem som var admin, varför han var admin, inte ens att han var admin, vad han vet när det gäller personuppgifter eller anledningen till att han (eller hon) inte längre är admin.

Enkel fråga. Är det helt ointressant vem som tillhandahåller ens uppgifter och i så fall varför lämnar inte alla ut sina ip.nummer och mailadresser hur som helst?

Nej det är iofs inte ointressant, men om du först efter fem år på FB kommit till den insikten blir jag lite fundersam. Vadan detta intresse just nu?
2007-07-22, 01:56
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin3

admin3

Fast det där var inte svar på någon fråga som uppkommit hittills. Dessutom ställer det en ny fråga, för vilka användare kommer det att vara en skillnad?
2007-07-22, 01:57
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Ja, att de har funnits och kommer att finnas förstår vi, men vilka är ni?! Är det Axelsson som har flera konton? Är ni tekniker? Är ni forumets berömda, skarpa och belevade jurister?

Vad hände med root?

Vi användare vill faktiskt också ha lite insyn i vad som försiggår där bakom kulisserna - när det angår oss vill säga, och det anser jag att det gör i det här fallet.

Vilket nick har du i vanliga fall eftersom du brottas med detta problem efter en månad på FB?
2007-07-22, 01:59
Medlem
TrialByErrors avatar
[quote=Mister]Frågan är helt irrelevant. Jag varken vet eller skulle berätta.

Citat:
Problemet med detta är att du inte lyckats definera sakfrågan, den är för tillfället "jag vill veta".

Citat:
Villket det också är fram till den dag som du ska ip-bannas eller du gör något olagligt/regelbrott

Citat:
Hur skulle situationen ändras om du då visste att rancor hette Klas Ohlosson boendes i Korpilombolo?

Citat:
Hur vet du att de tillhandahålls, och till vem misstänker du att detta sker?
Jag förlitar mig naturligtvis på att det privata forumet hanterar mina uppgifter på ett ansvarsfullt sätt, om de nu inte gör detta så kommer de naturligtvis att tappa i trovärdighet och försvinna till slut. Om jag är överdrivet paranoid så kommer det knappast att bli bättre enbart för att jag vet namnen på admins, det ändrar nämligen inget i sak, då får jag sufra med proxies istället så blir det ointressant att begära att ett anonymt forum som håller hårt på användares anonymitet och integritet inte ska behöva namnge sina admins.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in