Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-22, 01:15
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Inlägg här granskas inte bara av hänsyn till staters krav utan även, och till mesta del, för admins åsikt om hur det ska fungera. Inte märkligt med det men detta är ingen demokrati och vi väljer inte admin, inte heller har vi någon eller något som granskar admin eller hur det sköts. Att inte ip lagras eller att åsikter lagras kan vi bara lita på om vi har förtroende, inte annars.

Då skulle det förtroendet vara mycket större om det inte var så slutet och hemlighållet med hur admin tillsätts och sköts.
Vad är då märkligt med detta? admin äger siten och bestämmer då naturligtvis över densamma, vad har du för rätt att ifrågasätta admin? Har du för övrigt exempel på när admin på ett felaktigt sätt utnyttjat personlig information (IP, namn e.dy)? Det måste finnas eller diskuterar du ett hypotetiskt resonemang baserat på klanderfritt hanterande av denna information under flertalet år?

Citat:
Du undviker sakfrågorna så du är inte riktigt i position att berätta om när svar tryter eller inte, det blir lite platt fall då.
Undviker inga sakfrågor alls, jag enbart påpekar att din premiss är felaktig och dina krav absurda. Om du vill ha större kontroll över admin så föreslår jag att du antingen startar ett eget forum eller propagerar för att FB ska bli ett betalforum där medlemmarna på äkta kollektivt manér delar på kostnader och ansvar öppet.

Citat:
Sen är jag nyfiken på din relation till Flashback, ditt kategoriska och omedelbara försvar på noll attack hintar om att allt inte riktigt är som (L)agen (T)ycker
Ja du mister, nu glider du runt i det hala igen, när debatten inte går som du vill så tar du till "maktfasoner" och försöker mistänkliggöra debattören. Gott mos du, kanske att du ska ta ett steg tillbaka och se efter vad det är du egentligen vill.
2007-07-22, 01:18
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Vad är då märkligt med detta? admin äger siten och bestämmer då naturligtvis över densamma, vad har du för rätt att ifrågasätta admin? Har du för övrigt exempel på när admin på ett felaktigt sätt utnyttjat personlig information (IP, namn e.dy)? Det måste finnas eller diskuterar du ett hypotetiskt resonemang baserat på klanderfritt hanterande av denna information under flertalet år?

Undviker inga sakfrågor alls, jag enbart påpekar att din premiss är felaktig och dina krav absurda. Om du vill ha större kontroll över admin så föreslår jag att du antingen startar ett eget forum eller propagerar för att FB ska bli ett betalforum där medlemmarna på äkta kollektivt manér delar på kostnader och ansvar öppet.

Ja du mister, nu glider du runt i det hala igen, när debatten inte går som du vill så tar du till "maktfasoner" och försöker mistänkliggöra debattören. Gott mos du, kanske att du ska ta ett steg tillbaka och se efter vad det är du egentligen vill.

Ja visst är det precis som du säger. Jag har kommit till insikt och dina intelligenta repliker har fått mig på andra tankar. Du har verkligen visat dig öppen och förstått kontexten, tack så mycket och förlåt för vad jag skrev. Allt var jättedumt och jag bör genast starta ett eget forum eftersom jag inte tycker om denna aspekt som jag tog upp.
Förlåt och stor kram på dig.
2007-07-22, 01:22
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ja visst är det precis som du säger. Jag har kommit till insikt och dina intelligenta repliker har fått mig på andra tankar. Du har verkligen visat dig öppen och förstått kontexten, tack så mycket och förlåt för vad jag skrev. Allt var jättedumt och jag bör genast starta ett eget forum eftersom jag inte tycker om denna aspekt som jag tog upp.
Förlåt och stor kram på dig.

Ironi, vad härligt du måste vara 70-talist!
Jag har naturligtvis svårt att se din ståndpunkt som relevant när du hävdar att ett fritt privat forum som förespråkar och skyddar användares anonymitet och integritet ska tvinga ägaren att offentliggöra admins.
Det finns inga som helst relevanta skäl till att göra detta, det skulle inte leda till någon förbättring överhuvudtaget för användarna.

Att du sen i debatten lyckats med två personliga angrepp gör knappast att din trovärdighet ökar, tänk på att admin har din ip
2007-07-22, 01:22
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alltså. Det spelar faktiskt inte någon större roll vilka som i övrigt är administratörer, för den som bestämmer i slutändan är ändå Admin.

Resten av admins gör i stort sätt administrativa och tekniska uppgifter.

Så, för oss som "arbetat" med Rancor är det givetvis en stor händelse - men för användare i stort så har det ingen effekt i praktiken.
2007-07-22, 01:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alltså. Det spelar faktiskt inte någon större roll vilka som i övrigt är administratörer, för den som bestämmer i slutändan är ändå Admin.

Så, för oss som "arbetat" med Rancor är det givetvis en stor händelse - men för användare i stort så har det ingen effekt i praktiken.

Det ni kanske skulle göra är att tala om vad som har hänt lite tydligare. Att det inte påverkar osv är säkert sant, men bara för sakens skull?
2007-07-22, 01:28
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det ni kanske skulle göra är att tala om vad som har hänt lite tydligare. Att det inte påverkar osv är säkert sant, men bara för sakens skull?

Nu är ju jag - till allas lättnad, även min - INTE någon admin här, så den passningen skickar jag nog vidare dit ...
2007-07-22, 01:28
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Precis. Dela med er av förträffligheterna bakom kulisserna och låt även vi andra sakna rancor.
2007-07-22, 01:31
Bannlyst
Citat:
Nu är ju jag - till allas lättnad, även min - INTE någon admin här, så den passningen skickar jag nog vidare dit ...
Du vet ju som vi alla andra att admin aldrig svarar på pm...

Bättre att någon lämplig moderator meddelar istället... du kanske?
2007-07-22, 01:32
Medlem
Misters avatar
Citat:

Frågan är varför det är hemligt med deras uppgifter? Ni moderatorer vet om vad de gör men användarna vet inget. Om det är så betydelselöst som du skriver så borde det inte spela någon roll om det offentliggörs att "admin Sven-Erik sköter allas email och admin och Gösta har hand om klagomålen på färgsättningen på banners".

Du skriver också att i slutändan är det Admin som bestämmer, hur ska en ny medlem veta det och kunna skilja på Admin och Admin? Om det är någon som bestämmer brukar det i allmänhet vara ganska intressant att veta vem som gör det, Admin (den store allsmäktige) försöker hålla sig väldigt strikt och neutral men det lyser ändå igenom vilka åsikter som finns i vissa fall vilket gör det intressant att veta att just han tycker det och inte att t ex en moderator går in och berättar vad just den tycker, underförstått att det nästan är en officiell åsikt från FB:s administration.
2007-07-22, 01:33
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Du vet ju som vi alla andra att admin aldrig svarar på pm...

Bättre att någon lämplig moderator meddelar istället... du kanske?

Nja, Admin är den som skall tala för Flashback, så om han inte gör det - antar jag att det finns skäl.

Sen är ju en av fördelarna med att vara mod att man slipper förlita sej på PM när man skall kommunicera med admin. Jag har satt en postit på hans konto.
2007-07-22, 01:36
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Frågan är varför det är hemligt med deras uppgifter? Ni moderatorer vet om vad de gör men användarna vet inget. Om det är så betydelselöst som du skriver så borde det inte spela någon roll om det offentliggörs att "admin Sven-Erik sköter allas email och admin och Gösta har hand om klagomålen på färgsättningen på banners".

Du skriver också att i slutändan är det Admin som bestämmer, hur ska en ny medlem veta det och kunna skilja på Admin och Admin? Om det är någon som bestämmer brukar det i allmänhet vara ganska intressant att veta vem som gör det, Admin (den store allsmäktige) försöker hålla sig väldigt strikt och neutral men det lyser ändå igenom vilka åsikter som finns i vissa fall vilket gör det intressant att veta att just han tycker det och inte att t ex en moderator går in och berättar vad just den tycker, underförstått att det nästan är en officiell åsikt från FB:s administration.

Jag är ledsen, men jag kan inte berätta - den enda som kan är just Admin.

Vad en moderator skriver - förutom i sin roll som moderator - är inte mera officiellt än vad någon annan användare skriver.
2007-07-22, 01:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Men allvarligt talat, är du inte väldigt nära att bli en rättshaverist i ounderground nu?
Låt saker och ting fungera som de gör eller logga ut för evigt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in