2007-12-23, 17:06
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Ja han var extremt partisk och fånig och spottade ur sig en hel uppsjö med skitsnack under hela sändningen, en stor fjant helt enkelt.

I övrigt så bjöds man inte på någon större underhållning den här gången heller, Kaká var värdelös och osynlig, Pirlo slog bra frisparkar men var i övrigt mer än lovligt vilsen, Zlatan var landslagsmässig och Maldini uppträdde som en junior stora stunder (framförallt vid 2-1 målet, hur fan kan man efter 40 år som fotbollsspelare nicka den bollen mitt in i plan?).

Jimenez däremot var en frisk fläkt och Cruz var också godkänd stundtals.

Det var ett derby det ska inte vara underhållande.
Citera
2007-12-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Det var ett derby det ska inte vara underhållande.

Haha jodå det tycker jag nog att man kan begära men kanske underhållande på ett annat sätt än just skönspel, och inte ens det tyckte jag att man bjöds på alltför mycket utav.

För lite blod, svett och tårar och alldeles för mycket gåochståfotboll.
Citera
2007-12-23, 17:34
Medlem
Shuyins avatar
Grande Derby!

Jag tycker att derbyt verkligen levde upp till namnet och matchen hade det mesta med taktik, finess, passion och kämpaglöd. Dock så blev matchen lite hackig pga många gula kort, men jag tycker ändå att domaren agerade korrekt i de flesta fallen.

Kul att se Jimenez tagit över den offensiva delen på Inters mittfält, lite synd att han blev nedsparkad hela tiden.

Pirlos frispark kan vara årets mål, kanske.
Citera
2007-12-23, 17:45
Medlem
Eastons avatar
Billigt jävla mål Cambiasso fick!
Citera
2007-12-23, 17:47
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Billigt jävla mål Cambiasso fick!

Det är Dida så det kom ganska väntat
Citera
2007-12-23, 17:55
Medlem
Jävla vilken kanon av CAMBIASOOOO!!! Dida blev så rädd att han slängde sig åt sidan. Otagbart!!!
Citera
2007-12-23, 20:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
För att följa upp en tidigare fråga så var det alltså Hussfelt på Sardinien förra helgen, och Hussfelt nu igen. En del gillar honom men jag tycker han är rätt usel. Han är intresserad och kunnig... men en dålig live-kommentator, som hakar upp sig och blåser upp detaljer, saknar sinne för proportioner, och har inte den överblick som behövs. Nä, tummen ned från Fula Gubben.

Jämn och tät match där spelarna fick göra rätt för lönen -- oerhört många löpningar från de flesta spelarna, såpass att domaren fick kramp Höll en liten tumme för Milan, och det var trist att Inter fick vinna på en målvaktstabbe. Cambiasso var bra, Jimenez kul att se, Cruz gjorde som han ofta gör och påminner alltmer om Christian Vieri när denne var som bäst -- det går inte att stoppa honom! Pirlo var oxå bra, men Kaká togs om hand av Inter, och Seedorf lyckades inte placera sig i de luckor som bör ha uppstått av Kakas bevakning. Vad gjorde "gubbjäveln" Emerson på plan? Zlatan hade ingen stor afton, men låg bakom första Inter-målet med en smart passning till Cambiasso, ngt som kommentatorerna tydligen helt missade.

100% derby, men ingen klassiker. Dessutom har Inter så få italienare på plan att det mer ser ut som All Star Team från Copa America. Milan ser betydligt bättre ut på den punkten, som jag personligen tycker är viktig.

Höll Torino 1-1 i Neapel? Orkar inte kolla...

- F.G
Citera
2007-12-23, 20:04
Medlem
Är det bara jag som tycker att det är Maldini som skall lastas hårdast för 2-1 målet och inte Dida?
Citera
2007-12-23, 20:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Är det bara jag som tycker att det är Maldini som skall lastas hårdast för 2-1 målet och inte Dida?

Det vet jag inte... på reprisen rakt bakifrån målet ser man att bollbanan är obruten, det enda är att bollen har en viss skruv. Didas agerande ser mycket märkligt ut i mina ögon, som om han dyker efter en annan, hallucinerad boll.

- F.G
Citera
2007-12-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det vet jag inte... på reprisen rakt bakifrån målet ser man att bollbanan är obruten, det enda är att bollen har en viss skruv. Didas agerande ser mycket märkligt ut i mina ögon, som om han dyker efter en annan, hallucinerad boll.

- F.G

Ja Didas agerande ser helt klart ostabilt ut men utan Maldinis juniorspel i försvaret sekunderna innan så skulle aldrig Cambiasso fått chansen, det är mest det jag menar, Dida blir syndabock och Maldinis jättemisstag glöms bort helt.
Citera
2007-12-23, 20:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kan hålla med om att Maldini hade en dålig dag. Tiden börjar nog komma ikapp Il Capitano. Nesta var däremot fokuserad och stark.

2-2 eller 1-1 hade varit ett rättvist resultat idag. Serien hade mått bra av det också, även om Roma och Juventus håller kontakten. Milan får ägna sig åt CL...

Napoli-Torino slutade alltså 1-1, efter två "feldömda" straffar.

Buon Natale, förresten !

- F.G
Citera
2007-12-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
För att följa upp en tidigare fråga så var det alltså Hussfelt på Sardinien förra helgen, och Hussfelt nu igen. En del gillar honom men jag tycker han är rätt usel. Han är intresserad och kunnig... men en dålig live-kommentator, som hakar upp sig och blåser upp detaljer, saknar sinne för proportioner, och har inte den överblick som behövs. Nä, tummen ned från Fula Gubben.

Jämn och tät match där spelarna fick göra rätt för lönen -- oerhört många löpningar från de flesta spelarna, såpass att domaren fick kramp Höll en liten tumme för Milan, och det var trist att Inter fick vinna på en målvaktstabbe. Cambiasso var bra, Jimenez kul att se, Cruz gjorde som han ofta gör och påminner alltmer om Christian Vieri när denne var som bäst -- det går inte att stoppa honom! Pirlo var oxå bra, men Kaká togs om hand av Inter, och Seedorf lyckades inte placera sig i de luckor som bör ha uppstått av Kakas bevakning. Vad gjorde "gubbjäveln" Emerson på plan? Zlatan hade ingen stor afton, men låg bakom första Inter-målet med en smart passning till Cambiasso, ngt som kommentatorerna tydligen helt missade.

100% derby, men ingen klassiker. Dessutom har Inter så få italienare på plan att det mer ser ut som All Star Team från Copa America. Milan ser betydligt bättre ut på den punkten, som jag personligen tycker är viktig.

Höll Torino 1-1 i Neapel? Orkar inte kolla...

- F.G

Varför lägger du så mycket vikt i att det måste vara massa italienare i laget? Hur många är tillräckligt? 4? 5? 6? Inter är ett lag som satsa på att vinna. Då köper man de bästa - och använder sig av de bästa. Det finns kanske inte tillräckligt många bra och tillgängliga italienare att tillgå helt enkelt.

Inter heter ju trots allt Internazionale
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in