Matchen mellan Fiorentina såg länge ut att sluta med en Juventusseger, men i slutminuterna ordnade inbytte Bobo Vieri en straff som Mutu förvaltade. Ett resultat som båda lagen nog är ganska nöjda med. En kul situation uppstod då Buffon (som valde nummer 88 p g a att det symboliserar hans enorma kulor) lugnade Vieri (som på en landslagspresskonferens förklarade att han har större kulor än alla journalisterna tillsammans) efter ett bråk. Pungen är viktig i italiensk fotboll.
Kvällsmatchen blev betydligt bättre än jag hade befarat. Två lag som båda börjat säsongen dåligt, bjöd upp till en bra match, i alla fall inledningsvis. Milan med sin tekniska fotboll, medan Lazio går rakt mot mål. Allt på en hög teknisk nivå. Milan var dock minst ett nummer för stora för Lazio. T o m Gilardino gjorde mål.
Jag tar tillfället i akt och påpekar mina inlägg före dagens matcher:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag har nämnt det i ett tidigare inlägg, men då alla tror att detta är en match som ska avgöras av Trezeguet eller Mutu, tippar jag på att hjälten heter Bobo Vieri.
Stämde väl sådär, men visst var det Bobogol som skapade straffen i slutminuterna.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tror att på söndag får Lazio lida för Milans nederlag i CL.
Och det fick dem, när Milan drar upp tempot är det ett annat motstånd än säg Real Madrid. Ska man vinna mot Milan ska det vara för att Milan inte är på hugget, det har med andra ord mindre betydelse vad motståndaren hittar på.