Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
Roma har tydligen köpt John Arne Riise från Liverpool, kan någon insatt förklara tanken med det, har inte Roma ytterbackar för tre lag redan?
Någonting säger mig att den röda halvan av Liverpool pustar ut nu. Jag trodde själv att han skulle börja en långsam utförsbacke i något engelskt mittlag till höst men han får istället njuta av Roms kulturskatter mellan söndagssejourerna på bänken, eller kan han rentav bli en hygglig spelare igen?
Roma är i akut behov av ytterbackar, samt spelare på flera andra positioner. Eftersom vi bara har 2 egentliga mittbackar, i Mexés och Juan, så har Panucci blivit tvungen att ta steget in i banan, då Juan besvärats av skador.
Kvar på kanterna har vi då Cicinho, som inte riktigt lyckats få Spalettis förtroende, Cassetti, som håller sådär kvalité, samt Tonetto, som börjar bli till åren. Tonetto är egentligen den enda naturliga vänsterbacken, och Riise kommer därför lägligt.. Även om jag gärna sett någon annan, typ Abidal, som det varit tal om.
Jag får väl dock hälsa John-Arne, sicket jävla namn, lycka till.. Och jag tror säkert att han kan få positiva influenser under Spalettis vingar