2008-06-16, 00:13
Medlem
Trist att Albinoleffe inte klarade sig mot Lecce.
Citera
2008-06-18, 19:52
Bannlyst
- Jag överdriver inte när jag säger att den italienska fotbollen nu är på fjärdeplats i Europa bakom England, Spanien och Tyskland. Tyvärr kan vi inte längre slåss om vissa spelare, sade Galliani, vicepresident i Milan, till Gazzetta dello Sport.

Jävligt skönt att äntligen hitta en ärlig person. Milan är en väldigt sympatisk klubb.
Citera
2008-06-18, 19:59
Medlem
Quorthons avatar
Är det din livsuppgift att ständigt vara såhär dryg?
Citera
2008-06-18, 22:41
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Är det din livsuppgift att ständigt vara såhär dryg?

Låt han vara, han jobbar för PL. De betalar hans levebröd.

eller så är han 12 år.
Citera
2008-06-18, 22:45
Medlem
4522s avatar
Tyska och Spanska ligan bättre än Italienska? Haha, skönt att man får sig ett riktigt garv innan det är läggdags. Speciellt den Tyska ligan fick mina smilband att dra sig mot öronsnibbarna.
Citera
2008-06-18, 23:09
Medlem
Luffsens avatar
Hehe, kan köpa att England för tillfället är nummer ett i världen då de brittiska klubbarna sålt sig själva likt horor och har gott om pengar, och kan därför i stort sett köpa vad de vill. Men inte nöjer sig de med det. De damsuger Italienska och Spanska klubbar på talanger samt har förstört allt vad läktarkultur heter.
Den här utveckligen är äcklande och skrämmande.
Citera
2008-06-18, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Hehe, kan köpa att England för tillfället är nummer ett i världen då de brittiska klubbarna sålt sig själva likt horor och har gott om pengar, och kan därför i stort sett köpa vad de vill. Men inte nöjer sig de med det. De damsuger Italienska och Spanska klubbar på talanger samt har förstört allt vad läktarkultur heter.

Ja fan de har förstört allt. Italien har inte förstört något med mutor, dödshändelser,
Citera
2008-06-19, 00:28
Medlem
Shuyins avatar
Det är väl ingen nyhet att Premier League lockar spelare i och med att det är där pengarna finns?
Citera
2008-06-19, 02:02
Medlem
pastoratets avatar
Roma har tydligen köpt John Arne Riise från Liverpool, kan någon insatt förklara tanken med det, har inte Roma ytterbackar för tre lag redan?

Någonting säger mig att den röda halvan av Liverpool pustar ut nu. Jag trodde själv att han skulle börja en långsam utförsbacke i något engelskt mittlag till höst men han får istället njuta av Roms kulturskatter mellan söndagssejourerna på bänken, eller kan han rentav bli en hygglig spelare igen?
Citera
2008-06-19, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Låt han vara, han jobbar för PL. De betalar hans levebröd.

eller så är han 12 år.
Tyst, du kan inte prata med han. Han bor liksom i the fucking Manchester vilket gör honom till en legitim källa på all världsfotboll.
Citera
2008-06-19, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen

Frågan är väl var läktarkulturen är som värst, i landet där man kan få mopeder i huvudet när man ser fotboll?

Du menar alltså att Milan inte har sålt sin själ till en iofs stenrik politiker men i alla fall. Berlusconi verkar domdera helt som han vill med den italienska fotbollen, kommer bara ihåg lagförslaget om att klubbarna skulle kunna ha hur stora skulder som helst.

Italiensk fotboll har själv lagt grunden till vad som sker, finns inte publiken/professionella arrangemang runt omkring (TV/Radio etc) så går det som det går. Tror tyska ligan kan vara på väg mot något liknande med Bayern som stark motor, det är den publikmässigt största ligan i europa så pengamässigt borde det gå bra. Sen har man ju lockat stjärnor som Ribery/Lucio/Toni till sig.
Citera
2008-06-19, 13:51
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
Roma har tydligen köpt John Arne Riise från Liverpool, kan någon insatt förklara tanken med det, har inte Roma ytterbackar för tre lag redan?

Någonting säger mig att den röda halvan av Liverpool pustar ut nu. Jag trodde själv att han skulle börja en långsam utförsbacke i något engelskt mittlag till höst men han får istället njuta av Roms kulturskatter mellan söndagssejourerna på bänken, eller kan han rentav bli en hygglig spelare igen?

Roma är i akut behov av ytterbackar, samt spelare på flera andra positioner. Eftersom vi bara har 2 egentliga mittbackar, i Mexés och Juan, så har Panucci blivit tvungen att ta steget in i banan, då Juan besvärats av skador.
Kvar på kanterna har vi då Cicinho, som inte riktigt lyckats få Spalettis förtroende, Cassetti, som håller sådär kvalité, samt Tonetto, som börjar bli till åren. Tonetto är egentligen den enda naturliga vänsterbacken, och Riise kommer därför lägligt.. Även om jag gärna sett någon annan, typ Abidal, som det varit tal om.

Jag får väl dock hälsa John-Arne, sicket jävla namn, lycka till.. Och jag tror säkert att han kan få positiva influenser under Spalettis vingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in