Citat:
Ursprungligen postat av zach
.
Nervös inför tisdagens match likförbannat. Är mina killar adrenalinstinna efter förnedringen sist eller skiter de på sig av blotta tanken av Old Trafford. Brille, du som inte är som mig, det är nu du ska leverera ett par lugnande ord så nattsömnen kan vara intakt. Och för all del, ha gärna rätt, för har jag fel så är jag helvetets så nöjd.
Jag tippar alltså på att mina killar viker ned sig igen.
Hmm, vet inte om jag kan lugna dig direkt. Reggina, Dynamo Kiev, Juventus, Fiorentina, Manchester United, Inter och Parma (sju matcher) på 22 dagar, varav 5 riktigt svåra. Förutsättningarna är väl inte de allra bästa. Det är svårt att vila nyckelspelare som t ex Totti under den här perioden. Tottis beslut att skippa landslaget visar sig vara allt klokare.
Frågan är hur Spalletti resonerar. Att förlora mot Manchester United på bortaplan är ok, eftersom de lyckades besegra Dynamo Kiev. Personligen hade jag valt den matchen att vila ett par spelare och då kan ju inte ett nytt ”ras” uteslutas. Samtidigt kan det vara läge att rent mentalt sätta saker på plats i Manchester, och då vila t ex Totti mot Fiorentina (finns ju gott om tid att reparera en eventuell poängförlust i ligan). Då tror jag att en seger mot Manchester United är möjlig. Att satsa fullt ut på samtliga matcher tror jag däremot inte på.
Inte fan lugnade jag någon med dessa rader?