2007-09-17, 17:13
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Tycker det är värt att uppmärksamma Juan's mål mot Reggina. Någon sa att han var mittbackarnas Ronaldinho, kanske ligger nåt i det

http://www.youtube.com/watch?v=QhN3JCFivi8

Inget som Olof Mellberg redan kan.
Citera
2007-09-21, 14:51
Medlem
zachs avatar
Vagabond.........

1. Roma 3 3 0 0 7-0 9

13. Lazio 3 0 3 0 2-2 3

Citera
2007-09-21, 19:07
Medlem
OK resultat för de italienska lagen i europacuperna. Vinst för Milan, Roma, Empoli och Palermo. Oavgjort för Lazio, Fiorentina och Sampdoria, medan Inter återigen startade dåligt med en förlust.

Empoli stod för den positiva överraskningen medan framförallt Sampdoria men även i viss mån Inter satt sig i en onödigt svår situation.

Jag räknar dock fortfarande iskallt med att Empoli åker ut och att Sampdoria klarar gå vidare.
Citera
2007-09-21, 21:38
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Vagabond.........

1. Roma 3 3 0 0 7-0 9

13. Lazio 3 0 3 0 2-2 3

Usch...
Citera
2007-09-21, 22:20
Medlem
Härliga matcher denna helgen.

Roma mot Juventus, där Roma som omväxling får stå som favoriter. Kan bli en riktigt bra match där båda lagen är toppmotiverade. Frågan är om Juventus klarar stå upp mot Romas vackra och effektiva spel.

I Derby delle Isole håller jag Cagliari som favoriter trots att Palermo nog är det bästa laget. Vinner Cagliari så har de lyckats starta denna säsong betydligt bättre än de flesta så kallade experter trodde.

Men den absolut hetaste matchen är såklart Derby della Lanterna. Äntligen dags för Genua och Sampdoria att mötas i Serie A. Om man kan sin calcio så vet man att detta är ett av de allra viktigaste derbyna i världen. Kan bli hur bra som helst.
Citera
2007-09-22, 00:18
Medlem
Luffsens avatar
Roma-Tjuve ska naturligtvis bli intressant. Sen hoppas jag Napoli forstätter vinna. Sen kräver jag att Inter visar lite form, tillskillnad från vad Glenn Hysén babblade om under CL matchen i veckan när han sa att Inter sett "mycket bra ut" i ligaupptakten, har spelet varit väldigt dåligt.
Citera
2007-09-22, 11:53
Medlem
zachs avatar
Fortsätter på CL-spåret först. Lazio skrällde i mina ögon, något dom kanske kommer göra varje gång de tar poäng. Nu tror jag förvisso inte de håller för avancemang men en tredjeplats är nog inte helt omöjligt. Ger väl fortfarande uefa-spel eller?

Inter såg jag inte, krockade ju med lite finare fotboll. För Roma... Det är porr det. Nu gjorde förvisso Roma ingen jättematch och Kiev vet man ju inte riktigt vart man har, men inte känns de som någon riktig värdemätare. Men detta till trots, fanns flera intentioner som lag som Inter kan vara glada om de får ihop under en säsong. De Rossis 40-meters passning som friställde Giuly är mitt bästa minne från matchen.
Nervös inför tisdagens match likförbannat. Är mina killar adrenalinstinna efter förnedringen sist eller skiter de på sig av blotta tanken av Old Trafford. Brille, du som inte är som mig, det är nu du ska leverera ett par lugnande ord så nattsömnen kan vara intakt. Och för all del, ha gärna rätt, för har jag fel så är jag helvetets så nöjd.
Jag tippar alltså på att mina killar viker ned sig igen.

Milan kör på som ett tåg. Fattar inte hur man kan vara medioker i ligan men sedan som bara på beställning plocka fram sitt bästa så fort det vankas CL. Pirlo och Kaka i all ära men Ambrosini är jag verkligen kär i, bara är så. Varför, varför är han inte romanista?

Och visst är helgens matcher intressanta... Förutdom dom uppenbara så vill jag gärna peka ut matchen Livorno-Inter som extra intressant. Tror inte dom är riktigt så kass som tabellen säger och Inter kommer säkert vila någon spelare. Säker tvåa säger väl alla, men själv tvivlar jag.
Sen borde Milan-Parma sluta med en hemmaseger, men CL väntar hemmalaget. Spelar dock Milan som i europa så blir det 10-0. Catania-Viola tror jag inte heller är en så säker tvåa många verkar tro. Verkar som många glömt bort vilken frisk fläkt Catania var förra året med sitt offensiva spel. Iaf innan derbyt som urartade. Och bortalagets fokus är splittrat, ett kommande gruppspel i Uefa-cupen kan vänta så tror att man kanske inte är helt på tå då ett så pass "svagt" motstånd som Catania ska avklaras. Samtidigt så spelade man mot Herenveen (?) med både Mutu och Vieri (samt delvis Pazzini) från start så räknar kallt med att någon vilas i helgen. Kan bli ödestiget.
Citera
2007-09-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
.
Nervös inför tisdagens match likförbannat. Är mina killar adrenalinstinna efter förnedringen sist eller skiter de på sig av blotta tanken av Old Trafford. Brille, du som inte är som mig, det är nu du ska leverera ett par lugnande ord så nattsömnen kan vara intakt. Och för all del, ha gärna rätt, för har jag fel så är jag helvetets så nöjd.
Jag tippar alltså på att mina killar viker ned sig igen.

Hmm, vet inte om jag kan lugna dig direkt. Reggina, Dynamo Kiev, Juventus, Fiorentina, Manchester United, Inter och Parma (sju matcher) på 22 dagar, varav 5 riktigt svåra. Förutsättningarna är väl inte de allra bästa. Det är svårt att vila nyckelspelare som t ex Totti under den här perioden. Tottis beslut att skippa landslaget visar sig vara allt klokare.

Frågan är hur Spalletti resonerar. Att förlora mot Manchester United på bortaplan är ok, eftersom de lyckades besegra Dynamo Kiev. Personligen hade jag valt den matchen att vila ett par spelare och då kan ju inte ett nytt ”ras” uteslutas. Samtidigt kan det vara läge att rent mentalt sätta saker på plats i Manchester, och då vila t ex Totti mot Fiorentina (finns ju gott om tid att reparera en eventuell poängförlust i ligan). Då tror jag att en seger mot Manchester United är möjlig. Att satsa fullt ut på samtliga matcher tror jag däremot inte på.

Inte fan lugnade jag någon med dessa rader?
Citera
2007-09-22, 20:00
Medlem
Di Natales fantastiska form håller i sig, fem mål på tre matcher som samtliga var matchavgörande. Två mål borta mot Ukraina (1-2), ett mål borta mot Juventus (0-1) följdes upp med två mål hemma mot Reggina (2-0). Otroligt imponerande.
Citera
2007-09-22, 20:10
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Di Natales fantastiska form håller i sig, fem mål på tre matcher som samtliga var matchavgörande. Två mål borta mot Ukraina (1-2), ett mål borta mot Juventus (0-1) följdes upp med två mål hemma mot Reggina (2-0). Otroligt imponerande.

Jag skäms för att ha kritiserat honom .

Milan-Parma snart, skall bli spännande och följs upp med Roma-Juventus imorgon.
Citera
2007-09-22, 21:05
Medlem
Spelmässigt är Roma mot Juventus den bästa matchen, men enligt många är Derby della Lanterna den hetaste matchen i Italien. Jag vet inte eftersom jag själv aldrig har varit på plats i Genua, men något ligger det nog i det även om jag personligen rankar Milan- och Rom-derbyna högre.

http://www.footballderbies.com/honours/index.php?id=37

http://www.footballderbies.com/

Senast derbyt ägde rum i Serie A var 1995.
Citera
2007-09-22, 21:21
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
ikväll var det fantastiska inte att han gjorde målen, det fantastiska var hur han gjorde dem. En fantastisk skruvad lobb och en helt ljuvlig nedtagning där han tog emot och avslutade i en volleyaktion.

Att göra två såna drömmål i en och samma match är bara förebhållet världsspelare.

Vilket spännande anfall Udinese har föresten Antonio Di Natale , Fabio Quagliarella och Asamoah Gyan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in