2008-02-23, 11:45
Medlem
Roby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Rosina var mycket bra i senaste matchen, men har varit borta en del och dessutom spelat i ett lag som haft extremt mycket stolpe ut. Med tanke på Italiens höga kvalité och den konkurrensutsatta position han spelar på så vore jag överraskad om han kommer med till EM. Men hoppas kan man alltid.

Instämmer för övrigt med Brilles åsikter om CL, med reservation för att jag är mindre säker på Inters möjligheter att gå vidare. Milans läge är mycket bra, Romas är rejält knepigt.

- F.G

Säger inget om att inte Rosina är en bra spelare, tvärtom så kan han vara briljant när han är som bäst. Men jag tycker att det finns andra spelare som enligt mig borde ligga före, typ Cassano, Del Piero och Quagliarella som verkar ha vaknat till liv senaste tiden.

sen kommer milan gå vidare som enda italienska lag tyväär..
Citera
2008-02-23, 18:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Hejdlös rock'n'roll-match i Turin för närvarande, 6 mål efter första halvlek, och merparten av dem rena drömmålen. Parma leder 4-2, 45 minuter kvar.

- F.G
Citera
2008-02-23, 20:05
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Hejdlös rock'n'roll-match i Turin för närvarande, 6 mål efter första halvlek, och merparten av dem rena drömmålen. Parma leder 4-2, 45 minuter kvar.

- F.G

Årets match på Stadio Olimpico? Novellino brassade på för fullt i 2:a halvlek genom att byta in Recoba, Di Michele och Ventola (äntligen frisk). Så mycket klass ger förstås resultat, och man kämpade sig tillbaka till 4-4 till publikens extas. Ventola hade sedan en nick i stolpen, men fler mål blev det inte.

Torino kan nu mönstra en ganska skadefri trupp som är alldeles för stark för att harva i bottenstriden, och det ser ljust ut för fortsättningen, även om 3 poäng suttit ännu bättre idag.

Gamle Helsingborg-bekante McDonald Mariga spelade för övrigt för Parma, och var en av deras bästa spelare.

- F.G
Citera
2008-02-23, 22:28
Medlem
70 % bollinnehav, 17 - 6 i skott, 8 - 3 i hörnor till Juventus fördel, men Reggina vann ändå med 2 - 1. Oväntat även om Juventus saknade bl a Trezeguet, Iaquinta och Buffon. Men det visar ju det som vi alla vet, att Serie A är en oerhört jämn liga där man inte får något gratis.

Zlatan kommer inte att spela mot Sampdoria, eftersom han en längre tid har dragits med en skada i sitt knä. Plötsligt är det nästan fördel Sampdoria i den matchen.
Citera
2008-02-24, 00:36
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roby88
Zach.. tror du verkligen på Rosina? han har ju inte haft den bästa säsongen i år..

Vad han visat mellan skadorna är i mina ögon fan så mycket mer än flera som nämns av Donadoni, så ja, jag tror på honom, stenhårt tom. Men jag tvivlar starkt på att Donadoni delar mina åsikter i den frågan. Inte på nå vis sagt att jag har fel dock...

CL,
Som jag sa i CL-tråden så tror jag ändock på Roma. Romas form senaste månaden har varit katastrofalt dålig, enda som stuckit ut i positiv bemärkelse är De Rossi. Mancini har ju i sanningens namn varit rätt kass även han den senaste tiden jämfört med hans fina höst.
Och De Rossi hade som sagt feber under Real-matchen medan Totti spydde i halvtid. Den formstarkaste och den viktigaste var alltså sjuk. Formen var kass och Juan gjorde sin första match på en månad. Och ändå vann dom. Och nu väntar en retur där Real kommer anfalla, och anfalla, och anfalla. Låter som ett perfekt scenario för ett lag som förmodligen, då formen infinner sig, är absolut snabbast i världen på att ställa om till attack.
Och hur formen än ser ut då så lär den inte vara sämre än vad den varit. Och De Rossi lär sannolikt inte vara sjuk, föga troligt Totti heller.

Inter? Vinner man med 4-1 borta mot Roma, när Romas form var god, så kan man nog göra två på LFC med. Dom snackar om att Rafa och LFC är så grymma i just CL, men Mancinis cup-facit är inte så jävla illa det heller.

Milan tror jag stenhårt på. Men är väl just därför det skiter sig. Hittar dock inget som tyder på förlust även om Arsenal är ett förbannat bra lag.

Sjukt tråkigt att missa dagens matcher. Men Reggina...
Citera
2008-02-24, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Vad han visat mellan skadorna är i mina ögon fan så mycket mer än flera som nämns av Donadoni, så ja, jag tror på honom, stenhårt tom. Men jag tvivlar starkt på att Donadoni delar mina åsikter i den frågan. Inte på nå vis sagt att jag har fel dock...

CL,
Som jag sa i CL-tråden så tror jag ändock på Roma. Romas form senaste månaden har varit katastrofalt dålig, enda som stuckit ut i positiv bemärkelse är De Rossi. Mancini har ju i sanningens namn varit rätt kass även han den senaste tiden jämfört med hans fina höst.
Och De Rossi hade som sagt feber under Real-matchen medan Totti spydde i halvtid. Den formstarkaste och den viktigaste var alltså sjuk. Formen var kass och Juan gjorde sin första match på en månad. Och ändå vann dom. Och nu väntar en retur där Real kommer anfalla, och anfalla, och anfalla. Låter som ett perfekt scenario för ett lag som förmodligen, då formen infinner sig, är absolut snabbast i världen på att ställa om till attack.
Och hur formen än ser ut då så lär den inte vara sämre än vad den varit. Och De Rossi lär sannolikt inte vara sjuk, föga troligt Totti heller.

Inter? Vinner man med 4-1 borta mot Roma, när Romas form var god, så kan man nog göra två på LFC med. Dom snackar om att Rafa och LFC är så grymma i just CL, men Mancinis cup-facit är inte så jävla illa det heller.

Milan tror jag stenhårt på. Men är väl just därför det skiter sig. Hittar dock inget som tyder på förlust även om Arsenal är ett förbannat bra lag.

Sjukt tråkigt att missa dagens matcher. Men Reggina...

Ursäkta, men hur i helvete kan du veta det? Räknar du sekunder på identiska sekvenser lag emellan?
Citera
2008-02-24, 12:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Rosina var ganska blek igår, trots matchbilden, och blev t o m utbytt. Inget som stärkte aktierna för landslaget. Nä, det blir nog inget.

- F.G
Citera
2008-02-24, 15:00
Medlem
zachs avatar
Citat:
Låter som ett perfekt scenario för ett lag som förmodligen, då formen infinner sig, är absolut snabbast i världen på att ställa om till attack.

Men kent, lär dig läsa. Och passa på att glo lite på fotboll så du vet vad du snackar om i fortsättningen.
Citera
2008-02-24, 15:26
Medlem
Killswitchs avatar
Viola har inte mycket att komma med än så länge, Roma pressar hårt. Borde få utdelning snart.
Citera
2008-02-24, 15:45
Bannlyst
Vad hände med Mutu?
Citera
2008-02-24, 15:46
Bannlyst
Citat:
Men kent, lär dig läsa. Och passa på att glo lite på fotboll så du vet vad du snackar om i fortsättningen.

Det där var bara ännu dummare. Att Roma kontrar snabbast i världen när de är i form. Lyssna på dig själv. Nej jag tycker fan att Lazio slår lätt snabbast passningar i sidled.
Citera
2008-02-24, 15:46
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Vad hände med Mutu?

Han fick Doni's kroppstyngd på knät när Doni rusade ut och tog bollen framför fötterna på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in