Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-20, 17:59
  #289
Medlem
DrGreenthumbs avatar
vit-makt musik, svart-makt musik... jävligt dåliga är dom iaf
2007-12-20, 18:31
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
vit-makt musik, svart-makt musik... jävligt dåliga är dom iaf

Har väl givetvis med hur ens tankesätt är?
2007-12-20, 20:25
  #291
Medlem
Mackan52s avatar
Undras varför frågan dras upp igen? Vi kom fram till mer eller mindre att Thule inte är ett rasistband, vad som är ännu viktigare är att Kuggnäs-festivalen blev av utan något politiskt käbbel och att alla hade det trevligt, minns det som det var igår när vi skrek sönder våra halsar när vi sjöng med till nationalsången

Sen om folk tycker att de spelar bra eller inte hör nog inte in i tråden direkt.
2007-12-20, 20:26
  #292
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gein
Har väl givetvis med hur ens tankesätt är?

inte alls, en rasist gillar väl inte en låt bara för att dom skriker neger? Musik är musik... Ultima thule är riktigt dåla enligt mig vare sig dom var schymans släkt eller jackie arklövs negerpappor!
2007-12-20, 20:31
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
inte alls, en rasist gillar väl inte en låt bara för att dom skriker neger? Musik är musik... Ultima thule är riktigt dåla enligt mig vare sig dom var schymans släkt eller jackie arklövs negerpappor!

Nej, men vad defineras som rasist då? En som hatar andra? Klart att denna gärna vill skaffa musik som skriker ut hat mot andra folkgrupper.

Nej, jag ser inte Thule som någon rasistisk musik, även om de hade sjungit om stoltheten över att tillhöra det vita folket.

Edit: Råkade att skriva minoriteter. Alla folk kan förstås vara rasister.
2007-12-20, 20:32
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Undras varför frågan dras upp igen? Vi kom fram till mer eller mindre att Thule inte är ett rasistband, vad som är ännu viktigare är att Kuggnäs-festivalen blev av utan något politiskt käbbel och att alla hade det trevligt, minns det som det var igår när vi skrek sönder våra halsar när vi sjöng med till nationalsången

Sen om folk tycker att de spelar bra eller inte hör nog inte in i tråden direkt.

Hehe ja, det där var en underbar kväll. Det roliga var att det var en polare till mig som började att sjunga och fler hakade på tills bandet med spelade den
2007-12-21, 20:15
  #295
Medlem
El Zorros avatar
Låst, skulle ha flyttat den till musik om det inte vore för att den är rätt urspårad men starta en ny där om så önskas.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback