Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-31, 21:24
  #13
Medlem
Kijoeys avatar
Jag tror bestämt på järnbrist. Är själv vegetarian, och de första åren hade jag järnbrist konstant. Yrsel (svartnande framför ögonen, lightheaded, tappad balans osv), konstant trött osv. Spec under mensen, då blir det ju ännu värre. Fanns dagar då man knappt kunde röra på sig.
Skaffa järntabletter, vitamintabletter, och kolla upp vilken mat du bör äta (t.ex. broccoli). Om du brukar dricka te - slopa svart & grönt te (svart hämmar järnupptagningen med 60%, grönt med 30%) och börja dricka rött te i stället (ingen effekt på järnupptagningen). Gå till en riktig te affär och lukta på olika sorter och pröva några =) Själv är jag besatt av ett rött te med lakrits rot, citrongräs, lime och mango.

Vid yrseln, sätt dig ner och vila ett tag, oavsett var du är eller i vilken omgivning. Sitt ner, alternativ ligg på rygg, vila, och när du reser dig ta det väldigt lugnt. Om du kan, drick genast kallt vatten och svalka ansiktet! Vatten har räddat mig från att svimma ett antal gånger. Se också till att få i dig lite socker, t.ex. choklad och saft, när du känner dig yr. Detta tills det att du får ordning på järn nivån, menar jag.
Citera
2010-11-12, 21:27
  #14
Medlem
Låter som borrelia, lätt att kolla upp på hlm med ett blodprov, stämmer även med årstiden. Inte alltid man får den typiska rodnaden.
Citera
2010-11-12, 21:39
  #15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirpa444
lätt att kolla upp på hlm med ett blodprov
SOm inte är särskilt exakta...
Citera
2010-11-14, 22:26
  #16
Medlem
Har du tagit svinvaccinet? kanske kan vara biverkningar därifrån..? Har också fått flera konstiga symtom senaste året somnar på möten somnar i bilen somnar vid datorn tv mm mm och även kataplexi liknande .. tappar musklerna så fort något händer helt sjukt!!
Citera
2010-11-15, 12:24
  #17
Medlem
Siddans avatar
Borde faktiskt vara oblikatoriskt att först nämna om man tagit vaccinet mot svinis eller ej, speciellt vid symptomer som TS upplever.

Citera
2011-07-06, 13:41
  #18
Medlem
Hypotyreos?
En hormonbrist som kan ge fruktansvärda symtom. Tro mig!
Citera
2012-07-27, 06:38
  #19
Medlem
koprivaqis avatar
jag är på 2 veckors semester i Alanya-Turkiet och det käns som att helvetet har brakat löst för mig, HELT PLÖTSLIGT efter 5 dagars otroligt spännande och trivsamma baddagar skulle jag lägga mig ner på sol stolen då plötsligt allting vändes upp och ner jag trode att det var jordbävning eller något liknande så jag hoppade upp av förskräckelse och satte mig "allting bara snorrade" innom kort tid dämpade snorrandet, bara om jag stod still med huvudet och inte lutade åt något håll som det blev bättre, jag åkte till en klinik här i Alanya där konstaterade läkaren att det var något fel på magen och att jag hade tappat vitaminer och magnesium, järn å allt det viktiga som ingår i blodet. Fick dråp och tabletter mot kräkning, diarrè och yrsel -jag måde inte bättre åkte in igen fick drååp längtar hem till Sverige för att undersöka mig nogrannare är väldigt orolig har 7 dagar kvar på semestern vet inte hur jag ska klara av att flyga hem i 4 timmar+
Citera
2012-07-29, 22:26
  #20
Medlem
koprivaqis avatar
En liten uppdatering: Äntligen efter 7 dagars förstört semester så får jag reda på att jag hade fåt "VERTIGO" det är ett slags yrsel sjukdom (obalans djupt ine i hörsegångarna) jag fich dråp idag igen för sjätte gången och det känns mycket bättre

lite mer info. om Vertigo: http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=7662
Citera
2012-07-30, 03:29
  #21
Medlem
mrshylocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koprivaqi
En liten uppdatering: Äntligen efter 7 dagars förstört semester så får jag reda på att jag hade fåt "VERTIGO" det är ett slags yrsel sjukdom (obalans djupt ine i hörsegångarna) jag fich dråp idag igen för sjätte gången och det känns mycket bättre

lite mer info. om Vertigo: http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=7662

Dråp? Vem dräpte du?
Citera
2012-07-30, 12:23
  #22
Medlem
koprivaqis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrshylock
Dråp? Vem dräpte du?

Dråpp!
Citera
2012-07-30, 19:55
  #23
Medlem
mrshylocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koprivaqi
Dråpp!

Vad är dråpp?
Citera
2012-07-30, 20:16
  #24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Dropp ska det nog va.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dropp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback