2012-02-16, 22:00
Medlem
Gyllenborsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalyMoo
Vad är det du jobbar med som kräver att du besöker Papyrus? Väktare? Byggnadsarbetare? Kollar du säkerheten eller om byggnaderna håller sig?

Skulle vara kul att veta Hittade själv när jag var där inne och klättrade runt lite ett f.d litet kontor som inte gick att nå utan att krångla en del. Fanns massa bilder på anställda och dylikt.

Har servicen på hissarna där inne. Har funnits +30st hissar när fabriken var i fullt bruk och nu finns bara 3st i drift kvar. Är verkligen speciella arbetsförhållanden där inne, helt jävla gigantiska mörka iskalla schakt fulla av snö och is på vintern. Inget ställe man är sugen på såhär års.

Hajade till första gången jag var där inne. I trapphuset i den vita byggnaden längst upp när man kommer gåendes med ficklampa helt själv, finns det ett stort målat öga som tittar på en

Är förövrigt en riktigt schysst utsikt över fabriken från toppen av den vita byggnaden. Från en dörr där uppe kommer man ut på taket och kan lunka omkring där uppe.
Citera
2012-02-16, 22:19
Medlem
almqvist89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82
Fick höra av några kommunalarbetare för ca 1 vecka sedan att det ska finnas en gång mellan papyrusområdet och någonstans i närheten av Ryets förskola.
Luckor i marken som ska leda till denna påstådda gång....

Detta är dock inget jag tror på, men frågar i alla fall om någon vet något om detta.

Myt eller sanning ?

True story, en av luckorna är ute på gården, 150x100cm kanske.
Dom sägs ha lagt igen dom gångarna pga att folk tog den vägen in på området men så det ser ut så är luckorna fortfarande fullt öppningsbara
Citera
2012-02-17, 03:27
Medlem
TotalyMoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Har servicen på hissarna där inne. Har funnits +30st hissar när fabriken var i fullt bruk och nu finns bara 3st i drift kvar. Är verkligen speciella arbetsförhållanden där inne, helt jävla gigantiska mörka iskalla schakt fulla av snö och is på vintern. Inget ställe man är sugen på såhär års.

Hajade till första gången jag var där inne. I trapphuset i den vita byggnaden längst upp när man kommer gåendes med ficklampa helt själv, finns det ett stort målat öga som tittar på en

Är förövrigt en riktigt schysst utsikt över fabriken från toppen av den vita byggnaden. Från en dörr där uppe kommer man ut på taket och kan lunka omkring där uppe.

Har varit en del på taken där så vet hur mysigt det kan vara. Klättrat omkring så mycket jag kan utan att förstöra något eller vara på de "låsta" byggnaderna.

Skulle verkligen vilja komma in och se de mer avstängda delarna, har alltid själv varit snäll när jag har besökt Papyrus i respekt för vakterna och de som har hand om stället.
Citera
2012-02-22, 21:52
Medlem
fettjamenvissts avatar
Var där i veckan, så jävla fett! någon som när det lades ner?
Citera
2012-02-23, 00:32
Medlem
almqvist89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Var där i veckan, så jävla fett! någon som när det lades ner?

95 började dom lägga ner om jag inte minns fel..
Citera
2012-02-23, 11:26
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almqvist89
95 började dom lägga ner om jag inte minns fel..

Okej, för förfallet där inne har ju kommit en bra bit på vägen. Någon som har koll på hur stor risken är för att torska av att vara där?
Aldrig några väktare inne i byggnaderna eller?
är graffitimålare så det är ju mitt syfte med att vara där...
Senast redigerad av fettjamenvisst 2012-02-23 kl. 11:29.
Citera
2012-02-24, 19:03
Medlem
LINK82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Okej, för förfallet där inne har ju kommit en bra bit på vägen. Någon som har koll på hur stor risken är för att torska av att vara där?
Aldrig några väktare inne i byggnaderna eller?
är graffitimålare så det är ju mitt syfte med att vara där...

Själv har jag aldrig sett några väktare där, och nu när det är så förfallet & sönderslaget så ser jag ingen anledning till att döma ni som vill måla - vissa målningar är riktigt snygga.

Nu så har jag dock en liten fråga, mellan lagerbyggnaden och den runda dammen så finns det något som i mina ögon skulle kunna vara en jordkällare, mycket skit framför dörren så har själv inte försökt att öppna den. Någon som vet vad som finns där.....

Upptäckte en för mig ny plats för ett par veckor sedan - användningsområde ???
De 4 första bilderna är från platsen : http://www.pixbox.se/alb_show_id1239697_page0.html

Någon som vet vart ingången låg till den tunnel som gick ut från området ?
Citera
2012-02-24, 20:31
Medlem
Måste fråga dig hisskillen hur kommer man in i den vita byggnaden har vart uppe på en våning som var helt orörd men det var genom stegen och man fick trycka bort en rutan för att kunna öppna fönstret men varrt finns detta så kallade traapphus som du pratar om?
Dela gärna med er om ni vet har vart där sjukt många gången och tittat ute på området osv osv några coola ställen som ni vill dela er med?
Citera
2012-02-24, 20:41
Medlem
LINK82s avatar
Trapphuset är igensatt, kanske finns någon väg in, men jag hittade ingen sist.
Citera
2012-02-25, 16:34
Medlem
almqvist89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82
Trapphuset är igensatt, kanske finns någon väg in, men jag hittade ingen sist.

Trapphuset är inte igensatt om man vet vart man ska kolla
Citera
2012-02-26, 12:45
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Måste bara höra; vilken väg tar ni er in med?

Den vägen jag brukar köra med är den uppklippta delen av stängslet precis efter bilarna. Tyvärr sitter det ju en övervakningskamera som vätter mot öppningen, och det tycker jag inte riktigt om. Men, mitt samvete är ju iallafall rent eftersom att jag bara går in dit för att fota.
Citera
2012-02-26, 14:01
Medlem
almqvist89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarn-med-kniven
Måste bara höra; vilken väg tar ni er in med?

Den vägen jag brukar köra med är den uppklippta delen av stängslet precis efter bilarna. Tyvärr sitter det ju en övervakningskamera som vätter mot öppningen, och det tycker jag inte riktigt om. Men, mitt samvete är ju iallafall rent eftersom att jag bara går in dit för att fota.

Dom gånger jag har varit där har jag gått in genom huvudingången på arbetstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in