2011-11-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarn-med-kniven
Var där i lördags med en polare för första gången. Helskönt ställe! Ska dra dit igen i helgen eventuellt, för att knäppa lite mer kort.

Vi gick aldrig in i någon byggnad, förutom en gammal verkstad som låg "under" forsen.
Dock blev vi lite oroade över att det stod relativt nya lastbilar och personbilar på området, exempelvis en grå V70. Dessa såg inte ut som om de hade stått där en längre tid. Har någon information om dessa? Är det grönt att vara där inne ändå?
Vi fick också sällskap av en leonbergervalp som gick inne på området. Det enda han gjorde var dock att följa efter oss och nosa på oss. Annars såg vi inte en själ.

kan säga så här att av alla de minst 20 gånger jag vart där så har jag aldrig stöt på problem de e helt grönt o vara där dock kan man träffa på andra UE:are eller graffare men om väktaer / polis kommer så springer man bara in i huset där det är nästan helt omöjligt att hitta en de finns så många rum o gångar att dom knappt orkar bry sig så för mig e de helt okej
och dom bilar som står på området till hör den vita byggnaden mölndals stad och de andra huset tror jag att det är ett förvarings ställe
Citera
2011-12-15, 00:05
Medlem
Någon som har varit där på senaste?
Några polare blev tagna av snuten och fick en prick i registret för olaga intrång :P
Citera
2011-12-15, 00:28
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarAho
Någon som har varit där på senaste?
Några polare blev tagna av snuten och fick en prick i registret för olaga intrång :P
En prick, va?

Man får väll böter i Sverige, inte några prickar...
Citera
2011-12-15, 03:51
Medlem
almqvist89s avatar
En prick är väl samma sak som att det hamnar i brotsregistret i 5 år men inte får någon påföljd om det är första gången?
Citera
2012-02-05, 00:20
Medlem
Var där idag med några polare. Riktigt mysigt ställe. Vi var visserligen inte jättediskreta när vi klättrade över muren, men väktarna kom efter någon timme och bad oss gå. Om de är där även dagtid, om vi syntes på någon kamera som fortfarande var igång eller om det var någon som ringde vet jag inte. De verkade dock ganska vana vid att ha folk där, och vi käftade inte emot. De var till och med relativt trevliga.

I alla fall, det var som sagt riktigt nice. Funderar på att dra dit någon mer gång. Jag filmade en del också, så om jag får tummen ur röven och börja klippa mina grejer snart så kanske jag länkar det här.
Citera
2012-02-05, 00:32
Medlem
almqvist89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattexplosion
Var där idag med några polare. Riktigt mysigt ställe. Vi var visserligen inte jättediskreta när vi klättrade över muren, men väktarna kom efter någon timme och bad oss gå. Om de är där även dagtid, om vi syntes på någon kamera som fortfarande var igång eller om det var någon som ringde vet jag inte. De verkade dock ganska vana vid att ha folk där, och vi käftade inte emot. De var till och med relativt trevliga.

I alla fall, det var som sagt riktigt nice. Funderar på att dra dit någon mer gång. Jag filmade en del också, så om jag får tummen ur röven och börja klippa mina grejer snart så kanske jag länkar det här.

Väktare patrullerar där jätte ofta, gå dit en vardag och ta vanliga ingången så säger dom inte så mycket, så länge du inte går in i några byggnader.
Citera
2012-02-05, 01:15
Medlem
almqvist89s avatar
Klippte ihop en video av några av dom bilder jag tog där.
http://www.youtube.com/watch?v=82W7PvPNhNc
Citera
2012-02-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av almqvist89
Klippte ihop en video av några av dom bilder jag tog där.
http://www.youtube.com/watch?v=82W7PvPNhNc
Klickade på ditt klipp.
Tänkte först, en ny Papyrusgrej ..
.. men detta var verkligen snyggt gjort!
Jag njöt alla fyra minuterna...
Citera
2012-02-06, 18:31
Medlem
almqvist89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viewfinder
Klickade på ditt klipp.
Tänkte först, en ny Papyrusgrej ..
.. men detta var verkligen snyggt gjort!
Jag njöt alla fyra minuterna...

Tackar!
Har flera hundra bilder som jag tatt inne på området så slängde ihop den här lite fort med Windows Movie Maker, bättre än alla skitungar som vart där och filmat med sina mobiltelefoner..
Citera
2012-02-16, 19:23
Medlem
Gyllenborsts avatar
Riktigt kusligt ställe som jag tvingas besöka en åtskilliga gånger per år i jobbet. Då kommer en vaktmästare och låser upp dörrar där saker från 40-talet och framåt stått orörda. Det coolaste jag sett är den gigantiska lasthissen från 1950-talet i den vita höga byggnaden mot kvarnby. Den är så enormt stor att man med lätthet kan köra in en personbil och sen frakta denna mellan våningarna och köra runt där inne

Såg b.la gamla stämpelklockor och nån mekanisk verkstad där inne. Hela stället är bisarrt på något sätt och påminner om Tjernobyl.
Citera
2012-02-16, 19:35
Medlem
TotalyMoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Riktigt kusligt ställe som jag tvingas besöka en åtskilliga gånger per år i jobbet. Då kommer en vaktmästare och låser upp dörrar där saker från 40-talet och framåt stått orörda. Det coolaste jag sett är den gigantiska lasthissen från 1950-talet i den vita höga byggnaden mot kvarnby. Den är så enormt stor att man med lätthet kan köra in en personbil och sen frakta denna mellan våningarna och köra runt där inne

Såg b.la gamla stämpelklockor och nån mekanisk verkstad där inne. Hela stället är bisarrt på något sätt och påminner om Tjernobyl.

Vad är det du jobbar med som kräver att du besöker Papyrus? Väktare? Byggnadsarbetare? Kollar du säkerheten eller om byggnaderna håller sig?

Skulle vara kul att veta Hittade själv när jag var där inne och klättrade runt lite ett f.d litet kontor som inte gick att nå utan att krångla en del. Fanns massa bilder på anställda och dylikt.
Citera
2012-02-16, 20:43
Medlem
LINK82s avatar
Fick höra av några kommunalarbetare för ca 1 vecka sedan att det ska finnas en gång mellan papyrusområdet och någonstans i närheten av Ryets förskola.
Luckor i marken som ska leda till denna påstådda gång....

Detta är dock inget jag tror på, men frågar i alla fall om någon vet något om detta.

Myt eller sanning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in