2012-03-29, 13:12
Medlem
arnold123s avatar
Huvudingången, är det den som ligger vi järnvägen? Ingången som ligger vid "muren", mittemot grafittiväggen är väl inte huvudingången?
Citera
2012-03-29, 19:22
Medlem
almqvist89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold123
Huvudingången, är det den som ligger vi järnvägen? Ingången som ligger vid "muren", mittemot grafittiväggen är väl inte huvudingången?

Huvudingången är den stora grinden där ner vid vägen mellan cafe skåne och rävekärr.
Citera
2012-03-29, 20:01
Medlem
Var där förra fredagen hela den stora röda byggnaden har blivit igenbommad någon som vet vad som händer ?....
Citera
2012-03-29, 20:02
Medlem
arnold123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almqvist89
Huvudingången är den stora grinden där ner vid vägen mellan cafe skåne och rävekärr.

Ok, som jag trodde då.

Är ny på det här med UE, men är sjukt nyfiken på det! Exakt hur olagligt är det att vara på området? Blir det mer olagligt om man går in i byggnaderna än om man bara är "på gården"? Verkar lite obehagligt att det är vakter där titt som tätt
Citera
2012-03-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ok, som jag trodde då.

Är ny på det här med UE, men är sjukt nyfiken på det! Exakt hur olagligt är det att vara på området? Blir det mer olagligt om man går in i byggnaderna än om man bara är "på gården"? Verkar lite obehagligt att det är vakter där titt som tätt
det är helt lugnt att vara där och stryka om kring men man kommer inte in som förr i byggnaden så jag rekomenderar att du går in via muren och börjar där,
har vart där oberäknerliga gånger och aldrig stött på vakter eller dylikt,
bara andra UE:are och graffiti målare
Citera
2012-03-30, 21:55
Medlem
arnold123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulSmurf
det är helt lugnt att vara där och stryka om kring men man kommer inte in som förr i byggnaden så jag rekomenderar att du går in via muren och börjar där,
har vart där oberäknerliga gånger och aldrig stött på vakter eller dylikt,
bara andra UE:are och graffiti målare

Jag tänkte mer på hur det egentligen är rent lagligt. Kan ingenting om de här lagarna. Är det olagligt att gå in på området, även om stället är nedlagt?
Citera
2012-03-30, 23:48
Medlem
Citat:
Jag tänkte mer på hur det egentligen är rent lagligt. Kan ingenting om de här lagarna. Är det olagligt att gå in på området, även om stället är nedlagt?
Vissa delar av området är ju fortfarande i bruk utav Mölndals stad och en lastbils firma men när jag och mina vänner gått omkring där så har ingen kommit fram till oss eller sagt till oss att lämna området
Citera
2012-03-31, 00:19
Medlem
almqvist89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulSmurf
Vissa delar av området är ju fortfarande i bruk utav Mölndals stad och en lastbils firma men när jag och mina vänner gått omkring där så har ingen kommit fram till oss eller sagt till oss att lämna området

Sist jag var där så stod jag och pratade med en av fastghetsskötarna och han var så glad och trevlig när han såg att jag var där med kameran och tog lite bilder
Citera
2012-03-31, 11:06
Medlem
6799173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almqvist89
Sist jag var där så stod jag och pratade med en av fastghetsskötarna och han var så glad och trevlig när han såg att jag var där med kameran och tog lite bilder
Sist JAG var där kom en vaktbil.
Citera
2012-03-31, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6799173
Sist JAG var där kom en vaktbil.
Beror ju på tiden på dygnet också
Citera
2012-04-14, 18:23
Medlem
Nidingrs avatar
kom nyss hem ifrån en 4 timmars rundtur på området. knäppte över 120 bilder
vi var dock med om en litet missöde, vi gick in i den delen som huvudkontoret angränsar till med en kulvert. väl därinne så hittade vi en spiraltrappa i ett helt kolsvart rum. vi gick långsamt uppåt ca 4-5 meter, sen tändes en lampa och ett larm ljöd. Tycker att det är jävligt konstigt att man larmar en helt vidöppen lokal. någon som vet nåt om detta?
Citera
2012-04-15, 03:22
Medlem
almqvist89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
kom nyss hem ifrån en 4 timmars rundtur på området. knäppte över 120 bilder
vi var dock med om en litet missöde, vi gick in i den delen som huvudkontoret angränsar till med en kulvert. väl därinne så hittade vi en spiraltrappa i ett helt kolsvart rum. vi gick långsamt uppåt ca 4-5 meter, sen tändes en lampa och ett larm ljöd. Tycker att det är jävligt konstigt att man larmar en helt vidöppen lokal. någon som vet nåt om detta?

Jag kan intyga att dom satt upp rörelsedeckare och larm lite här och var för att det är så mycket folk som springer, bla för att inte folk ska gå in och skada sig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in