2013-04-02, 16:18
Medlem
WenJiabaos avatar
Jag tror på SSAB långsiktigt eftersom de satsat på högkvalitéstål. Tror att aktien har potential att gå upp till 50 kronor inom ett år. Har själv ett GAV på 46 men om 45:- bryts så tror jag som sagt den kommer fortsätta mot 50:-.
Citera
2013-06-17, 15:54
Medlem
Dreass avatar
Bump!

Vad tror folk? Jag funderar på att gå in lite till och få ner mitt GAV till 55kr. Sitter långsiktigt i alla mina investeringar.

Åsikter om aktien?
Citera
2013-08-14, 19:48
Medlem
Agamantums avatar
SSAB kommer gå väldigt bra närmaste tiden. Enorma stållager är slut runt om i Europa och grossisterna ska börja investera i lageruppbyggnad. Kina ska fortsätta gigantiska investeringar i infrastruktur därav kommer stålpriserna att öka ganska mycket.

Därtill är SSAB ett bolag som är under uppsikt av staten som är delägare dels via pensionsfonder och dels via LKAB. Så det får experthjälp. Finansräven Fredrik Lundberg är fullsmetad med SSAB-aktier (>58 miljoner).

Jag tror på att 65 kr passeras om någon månad.
Citera
2013-10-01, 10:27
Medlem
knut_1s avatar
Vilka är egentligen SSABs geografiska marknader (ungefärligen i procent)? Hittar att kurs/JEK ligger på 0,4 dvs ungefärligen där Swedbank och Trelleborg låg då krisen var som värst för ett antal år sedan. Borde väl inte värderas som kapitalförstörare om de börjar tjäna pengar igen? Bör man kanske spekulera i att köpa några?
Citera
2013-10-26, 13:45
Medlem
Dags att köpa?
Citera
2013-10-29, 12:59
Medlem
huskyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambertz
Dags att köpa?

jag har bottenkänning i både ssab samt be group. Tankat klart där vid dipparna.
Vi är på längre nivåer nu än under "värsta" krisåren 2008/09.
Citera
2013-11-22, 15:39
Medlem
Schooners avatar
Personligen tror jag SSAB sticker snart. Stålindustrin har sackat länge nu och SSAB har som jag förstått det omformulerat strategi mot en mer nischat höghållfasthetsstål - där de idag är världsledande. Om USA får igång sin ekonomi någorlunda dvs. Givetvis en chansning.
Citera
2013-11-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schooner
Personligen tror jag SSAB sticker snart. Stålindustrin har sackat länge nu och SSAB har som jag förstått det omformulerat strategi mot en mer nischat höghållfasthetsstål - där de idag är världsledande. Om USA får igång sin ekonomi någorlunda dvs. Givetvis en chansning.

Förstår din tanke, men Kina dammsuger fortfarande marknaden och det råder en ordentlig överkapacitet inom stålindustrin. SSAB har förvisso återhämtat sig en aning från de lägsta nivåerna iår, visst ligger stålindustrin efter men de har fortfarande problem.
Intressant och se var utdelningen tar vägen nästa år.
Citera
2013-11-26, 09:08
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodwill01
Förstår din tanke, men Kina dammsuger fortfarande marknaden och det råder en ordentlig överkapacitet inom stålindustrin. SSAB har förvisso återhämtat sig en aning från de lägsta nivåerna iår, visst ligger stålindustrin efter men de har fortfarande problem.
Intressant och se var utdelningen tar vägen nästa år.

Hehe, du bör inte räkna med någon utdelning.
Citera
2013-11-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Hehe, du bör inte räkna med någon utdelning.

Nej precis och det är ju inte positivt direkt. Därför borde man nog stå utanför.
Boliden är intressantare anser jag.
Citera
2014-01-13, 13:29
Medlem
Byfånes avatar
BUMP!

Börjar råvarupriserna stiga?
Citera
2014-01-13, 14:37
Medlem
Copterss avatar
Håller aktivt koll på SSAB. Lågt pris och man har experterna emot sig. Det gillar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in