2016-05-31, 08:10
Medlem
4-chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Nr handeln med rtterna kommit igng r det som att slja aktier. Klicka p sljknappen.

Jag tog mig tid att lsa pressmeddelande frn SSABs hemsida och dr stod det faktiskt svart p vitt hur det fungerar. Blev lite ivrig dr..

Jag tackar dock fr ditt svar.
Tack.
Citera
2016-06-02, 08:29
Medlem
persona.von.gratas avatar
Loggar in p Avanza och ser en ny rad
"vriga vrdepapper SSAB TR B"

Antalet r samma som mina SSAB A. Jag trodde att det skulle bli 8 gamla ger 7 nya.
Citera
2016-06-02, 08:58
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Loggar in p Avanza och ser en ny rad
"vriga vrdepapper SSAB TR B"

Antalet r samma som mina SSAB A. Jag trodde att det skulle bli 8 gamla ger 7 nya.
TR betyder frmodligen teckningsrtt som du sen kan slja eller vxla in 8 mot 7
Citera
2016-06-02, 11:42
Medlem
Slr aldrig fel.
Personalneddragningar = aktie gr upp.

SSAB
FRHANDLINGAR OM PERSONALNEDDRAGNINGAR NORDEN AVSLUTADE (Direkt)
2016-06-02 09:34

Aktien upp 2%

EDIT: Vad blir uppgngen om ALLA kickas
Citera
2016-06-02, 17:37
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Slr aldrig fel.
Personalneddragningar = aktie gr upp.

SSAB
FRHANDLINGAR OM PERSONALNEDDRAGNINGAR NORDEN AVSLUTADE (Direkt)
2016-06-02 09:34

Aktien upp 2%

EDIT: Vad blir uppgngen om ALLA kickas
Just SSAB r ju en aktie som hoppar vldigt mycket. Ett bolag som fn har en svr marknad men som p sikt kan bli bra. Mnga faktorer som gr att det krvs en chanstagning om man ska kpa. Lite enklare att vrdera ett stabilt bolag med en mer jmn vinst och tillvxt. S att den gr upp 2% lter fr mig som vilken dag som helst nr det gller just SSAB
Citera
2016-06-03, 01:03
Medlem
Tror ni man fr teckna SSAB B utan tr? Hur stor r chansen f tilldelning? Nyemissionen r ju garanterad av banker, gare etc. Betyder det vi smsparare som inte ger ngot sedan tidigare r chanslsa? Jag gillar ssab p den hr prisnivn. Fr 10,50kr fr jag inte ens en Piggelin.
Senast redigerad av Goldwel 2016-06-03 kl. 01:10.
Citera
2016-06-03, 08:25
Medlem
Jag undrar hur man ska vrdera TR?

Frn Avanza.

Citat:
Bste kund!

Du har blivit tilldelad teckningsrtter i SSAB som just nu genomfr en nyemission.

Fr att delta i erbjudandet behver du tacka ja p Mina sidor/Erbjudanden senast 2016-06-16. Du kan inte anmla dig i erbjudandet genom att svara p det hr meddelandet.

Viktig information
- Om du inte vill delta i nyemissionen behver du sjlv slja teckningsrtterna p marknaden senast 2016-06-15. Teckningsrtter som inte utnyttjas frfaller utan vrde efter sista anmlningsdag.
- Om du kper till ytterligare teckningsrtter behver du uppdatera ditt svar under Mina sidor/Erbjudanden. Annars frfaller de nya teckningsrtterna utan vrde efter sista anmlningsdag.
- Om ni vill teckna utan fretrde gr ni det hr.

Om du vill lsa mer om nyemissioner och andra fretagshndelser, exempelvis hur man tecknar sig utan fretrde, hittar du allmn information i vra Frgor & Svar.

Med vnliga hlsningar
Avanza
Citera
2016-06-03, 08:48
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Jag undrar hur man ska vrdera TR?

Frn Avanza.
Om en teckningsrtt ger mjlighet att kpa SSAB fr 10:50 och ordinarie aktie kostar 17:50 br du ju inte vrdera en tr till mer n 7 kr. Men det kommer skert igng en handel med tr inom kort dr marknadspriset kommer att framg
Citera
2016-06-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Om en teckningsrtt ger mjlighet att kpa SSAB fr 10:50 och ordinarie aktie kostar 17:50 br du ju inte vrdera en tr till mer n 7 kr. Men det kommer skert igng en handel med tr inom kort dr marknadspriset kommer att framg
Tack. Det var inte svrare n s

Nu handlas SSAB B fr 17:75 och TR fr 6:15.
1kr gratiskrona att hmta?

EDIT: Kanske hr 8-ger-7 sparkar in?
Citera
2016-06-03, 09:40
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Tack. Det var inte svrare n s

Nu handlas SSAB B fr 17:75 och TR fr 6:15.
1kr gratiskrona att hmta?

EDIT: Kanske hr 8-ger-7 sparkar in?
Jag har inga SSAB sjlv s har inte fljt hur det ser ut. Men har inte 8 aktier gett 7 tr redan? Har fr mig att det brukar vara s att varje tr ger rtt till 1 ny aktie. Kan ju vara tvrt om att man mste kpa p sig 8 tr fr att kunna kpa 7 aktier och d stmmer inte min tidigare vrdering riktigt ven om det blir ganska nra
Citera
2016-06-03, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Jag har inga SSAB sjlv s har inte fljt hur det ser ut. Men har inte 8 aktier gett 7 tr redan? Har fr mig att det brukar vara s att varje tr ger rtt till 1 ny aktie. Kan ju vara tvrt om att man mste kpa p sig 8 tr fr att kunna kpa 7 aktier och d stmmer inte min tidigare vrdering riktigt ven om det blir ganska nra
Jag fick 1 TR fr 1 aktie.
Jag gissar/tolkar att "8 ger 7" kommer in nr TR ska nyttjas fr kp.
Citera
2016-06-03, 10:06
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Jag fick 1 TR fr 1 aktie.
Jag gissar/tolkar att "8 ger 7" kommer in nr TR ska nyttjas fr kp.
S mste det vara. Och om skillnaden mellan SSABs ordinarie aktie och den nya r 7 kr s fr du vrdera tr till max 7 kr x 7/8 dvs 6,12 kr vilket r ungefr vad du sa nyss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in