Villkor klara fr SSAB-emission. http://www.di.se/artiklar/2016/5/24/...ssab-emission/
Lter som en rimlig lsning vilket borde accepteras.
Men framtiden fr SSABs nisch i branschen kanske inte r helt solklar.. Tror skert att det kommer fler nyheter om bolagets framtid inom kort.
Vad tror ni p sannolikheten teckna SSAB B i nyemissionen utan std av teckningsrtter?
Stlbjssen SSAB handlas p mndagen exklusive teckningsrtter i nyemissionen. Villkoren r att 8 gamla aktier ger rtt att teckna 7 nya aktier fr 10,50 kronor/aktie. Den justerade stngningskursen fr A-aktien i fredags r drmed 19,887 kronor enligt nyhetsbyrn Six.
Fyfan, frst nu kom en notis om det under nyheterna. Hade helt missat detta.. Knns lite bttre! Men jvligt drygt att det inte syns i grafen. Lurendrejeri!
Fyfan, frst nu kom en notis om det under nyheterna. Hade helt missat detta.. Knns lite bttre! Men jvligt drygt att det inte syns i grafen. Lurendrejeri!
Hur funkar det i praktiken med teckningsrtterna?
Jag antar att man mste gra ett aktivt val. Men nr och var?
Har Avanza
Dom gnger jag har haft aktier dr detta intrffat har jag ftt hem ett brev med info och dr jag kan gra valet. Sen brukar det ju alltid finnas information p bolagets hemsida men fr att man inte ska behva vara s aktiv r det nog krav p brevutskick till de registrerade garna.
Och fr att folk ska nappa p erbjudandet br det ju vara ekonomiskt bttre att tacka ja n nej
Har Avanza, men hur hittar jag hur jag sljer tecknigsrtterna? Jag r inte intresserad av det skitbolaget lngre. Fr inget svar frn dom nr jag igr mailade med frgor.
Har Avanza, men hur hittar jag hur jag sljer tecknigsrtterna? Jag r inte intresserad av det skitbolaget lngre. Fr inget svar frn dom nr jag igr mailade med frgor.
Ngon som kan guida mig?
Nr handeln med rtterna kommit igng r det som att slja aktier. Klicka p sljknappen.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!