Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-06, 16:51
  #25
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Jodå, fungerar bra minskar biverkningarna från samtliga stimulanter (ev. rastlöshet, spänningar osv). Är ju väldigt diskret, diskretare än vad kaffe är, men betydligt mer behagligt.

Tycker att bäst effekt uppnås av grönt te. Coops gröna te är starkare än Liptons enligt min erfarenhet. Man får ta minst två tepåsar och låta det dra länge. Effekten liknar tjack mer än vad det liknar kaffe faktiskt, fast väldigt svagt.
Jag kände någon lättnad av ångesten av modafinil. Men inget som är värt det riktigt. Kan ju varit dåligt det jag fick, men någon mirakelprodukt var det då inte (inte för att folk här utger det för att vara så heller).

Dyrt och ineffektivt. Ska ge det en chans i framtiden med något annat märke.
Citera
2018-08-23, 01:35
  #26
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jag kände någon lättnad av ångesten av modafinil. Men inget som är värt det riktigt. Kan ju varit dåligt det jag fick, men någon mirakelprodukt var det då inte (inte för att folk här utger det för att vara så heller).

Dyrt och ineffektivt. Ska ge det en chans i framtiden med något annat märke.

Räcker med helt vanligt grönt te från coop ta två påsar och låt det dra länge. Ha lite kallt vatten i botten då l-theanin börjar brytas ner när det stiger över 80 grader.
Citera
2018-11-03, 14:46
  #27
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Räcker med helt vanligt grönt te från coop ta två påsar och låt det dra länge. Ha lite kallt vatten i botten då l-theanin börjar brytas ner när det stiger över 80 grader.

Precis som l-theanine är det aktiva ämnet i té är EGCG det i grönt té.

EGCG extrakt med 50% är helt galet.
Det är EXTREMT stimulerande och uppåt.
Citera
2019-07-06, 22:46
  #28
Medlem
Motorola80s avatar
L-theanine

Vad anser ni folket på FB om L-theanine?

Köpte massa 200mgare tabletter, garanterat ren produkt, vart besviken men vad är era erfarenheter?

MVH M80
Citera
2019-07-06, 23:09
  #29
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
Vad anser ni folket på FB om L-theanine?

Köpte massa 200mgare tabletter, garanterat ren produkt, vart besviken men vad är era erfarenheter?

MVH M80

L-theanine är ingen drog!
Citera
2019-07-06, 23:14
  #30
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
L-theanine är ingen drog!

Nej, det vet jag givetvis, men denna aminosyra skall vara bra för mental hälsa ,samt säljs ofta under just mental hälsa..så jag valde att fråga här på forat vad folket här på FB har för erfarenheter av den?

Jag får inget lugn som utlovas..

Gärna erfarenheter....
Citera
2019-07-07, 11:01
  #31
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
Nej, det vet jag givetvis, men denna aminosyra skall vara bra för mental hälsa ,samt säljs ofta under just mental hälsa..så jag valde att fråga här på forat vad folket här på FB har för erfarenheter av den?

Jag får inget lugn som utlovas..

Gärna erfarenheter....

Ok, ditt tidigare inlägg var väl en trådstart som nu sammanfogats med en tidigare tråd om ämnet l-theanin i drogforum.
Citera
2019-07-07, 20:52
  #32
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Ok, ditt tidigare inlägg var väl en trådstart som nu sammanfogats med en tidigare tråd om ämnet l-theanin i drogforum.

Jovisst, jag valde det forat!

Vad det nu skulle ha för betydelse egentligen, om det är folkets erfarenheter
jag är ute efter att få reda på!
Herregud!!
Citera
2019-07-08, 00:02
  #33
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
Nej, det vet jag givetvis, men denna aminosyra skall vara bra för mental hälsa ,samt säljs ofta under just mental hälsa..så jag valde att fråga här på forat vad folket här på FB har för erfarenheter av den?

Jag får inget lugn som utlovas..

Gärna erfarenheter....

I kombination med koffein fungerar det väldigt väl då det eliminerar de obehagliga effekterna som överdriven upprymdhet och nervositet. Ensamt tyckte jag det inte gav mer än något lugn och lite stimulerande (prövat grönt te EGCG 50% extrakt från olimp labs) men det var väldigt subtilt.

Koffein tillsammans med l-theanin och gärna med l-tyrosin för dopaminsyntes är riktigt fint istället för kaffe t.ex. som jag ser som ohälsosamt och delvis giftigt, men då ska det vara i kombination med för att känna av någon absolut fördel.
Citera
2021-01-18, 12:22
  #34
Medlem
L-Theanine fungerar faktiskt för mig mot ångest. På 400 mg sublingualt får jag effekt på 5 min.
Tyvärr är halveringstiden ~1h så man får fylla på då och då.
Citera
2021-01-19, 06:28
  #35
Avstängd
Det är extremt diskret men visst funkar det.
Tar man 200mg när man känner sig lite nervös så lugnar man ner sig en aning, tro det eller ej. Tar du mer än det på en gång så kan du börja känna dig lite småskum.

Lär dock inte fungera mot stark ångest och panik.

Men har du lite sådär små-ångest under dagen så ge det ett försök.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback